Tuesday, April 30, 2002

کتابدار از قول راديو پيام نوشته:

٭ براي تبديل شدن به چيزي بايد عاشق شد
اگر عاشق سنگ شويد سنگ ميشويد!
اگر عاشق دوست شويد دوست ميشويد!
اگر عاشق گل شويد گل ميشويد!
اگر عاشق خدا شويد خدايي ميشويد!

راديو پيام ساعت ۷.۲۸ دقيقه صبح دهم ارديبهشت


نظرش رو هم بريد بخونيد.

فقط آقاي کتابدار عزيز ما از بس سرش گرم خوندن بوده بقيه مطلب رو گوش نکرده:

اگر عاشق دوست شويد دوست ميشويد!
اگر عاشق دشمن شويد دشمن ميشويد!
اگر عاشق ضرب شويد ضرب ميشويد!
اگر عاشق جمع شويد جمع ميشويد!
اگر عاشق منها شويد كم ميشويد!
اگر عاشق خر شويد خر ميشويد!
اگر عاشق ميخ شويد ميخ ميشويد!
اگر عاشق خاتمي شويد خاتمي ميشويد!
اگر عاشق علي اکبر شويد کوسه ميشويد!
يک سايت هست به نام آهنگ هاي قديمي ايراني که بعضي آهنگ هاي قديمي را به صورت MP3 دارد . حتي شهر قصه را هم مي توانيد از آنجاdownload کنيد.

اين هم دو تا سايت براي شنيدن آهنگ هاي فرهاد آمه.
سايت ۱
سايت ۲

Sunday, April 28, 2002

ياد شكايت يك وبلاگ نويس محترم افتادم كه نوشته بود چرا اين فيلمسازها همه اش جنوب شهر را نشان مي دهند و بچه هاي فقير را . خارجي ها هم خيال مي كنند ايران همه اش اينطوري است...
بايد گفت كه ...حالا كجايش را ديدي؟؟؟
سوژه زياد است....
در خبر ها آمده بود كه پنجشنبه گذشته در تهران 6 نفر در ملا عام در ميدان هاي شهر (از جمله ميدان آزادي!!!) اعدام شده اند. يك زن هم به سنگسار محكوم شده. اگر كسي آدرس اين
جامعه مدني را دارد لطفا ما را بي خبر نگذارد. يك ضرب المثل قديمي هست كه مي گويد :
جامعه مدني خوب است ولي براي همسايه!..

*******
خداييش اگر شما را هم بعد از 19 سال محكوميت پي در پي به خاطر نقض حقوق بشر يك هو امسال محكومتان نمي كردند ذوق زده نمي شديد و 6-7 تايي اعدام نمي كرديد؟؟؟
اين شعر را مي خواهم بي هيچ مناسبتي اينجا بنويسم:

سفر به خير (شفيعي كدكني):

-؛به كجا چنين شتابان؟؛
گون از نسيم پرسيد.
-؛دل من گرفته زينجا...
هوس سفر نداري
ز غبار اين بيابان؟؟.....
؛ همه آرزويم اما
چه كنم كه بسته پايم......؛

-؛‌به كجا چنين شتابان؟؛
-؛ به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم...؛

-...؛سفرت به خير اما...تو و دوستي خدا را..
چو از اين كوير وحشت به سلامتي گذشتي
به شكوفه ها به باران
برسان سلام ما را.....؛

Saturday, April 27, 2002

خوب...تا حالا 75% راي دهندگان ميگن تنبيه بدني براي تربيت بچه لازم نيست.و 25%‌ميگن لازمه. (از بينن 16 نفر راي دهند
ه)
البته تعريف تنبيه هم احتمالا در هر خانواده فرق ميكنه. اينه كه اگر بتونيم مطالب رو واضح تر بيان كنيم بهتر به نتيجه مي رسيم.
حالا يك سوال ديگه:‌آيا تمام را ه هاي ديكه رو امتحان كرديم ؟‌كتك خوردن بچه بدليل بي حوصلگي...خستگي ...يا فرسودگي ما بدليل مشكلات زندگي نيست؟
آيا بچه را در بوجود آوردن اين مشكلات سهيم مي دانيم؟
آيا بچه خوب بچه اي است كه بدون دليل دستورات ما را اجرا كند ؟
آيا ما خودمان الگوي خوبي براي بچه هستيم يا مي گوييم ؛‌آنچه من مي كنم تو نكن؟‌يا من نتوانستم اما تو بايد به اين يا آن دليل بتواني؟‌آيا توقعات ما از بچه ها واقع بينانه است؟؟
.
.از همه دوستاني كه با نظراتشون به ادامه اين بحث(خشونت در خانواده) كمك مي كنند خيلي متشكرم
. اگر دلايلتون را هم به اينجا بفرستيد بيشتر متشكر مي شم.
.

Thursday, April 25, 2002

اگر کسي خبر داره کي اين ؛سهراب؛‌ رو صدا زده لطفا به اين کاپيتان هادوک هر چه زودتر خبر بده. طفلک از ساعت 6:47 روز 19 April داره دنبال طرف مي گرده.

حدس من هم اول درست از آب در اومده بود ولي چون خيس شده بود خراب شد.
قبل از اينکه جناب نورهود خبر اين راي گيري مهم را در وبلاگ عمومي بنويسد فکر مي کردم حتما کسي از اين بحث کتک و خشونت در خانواده خبر ندارد. حالا مطمئن شدم که اکثر وبلاگ نويس ها ...خبرش را دارند ....فقط ...حالش را ندارند!!! که در اين مورد نظري بدهند و يا لااقل دگمه آري يا نه را فشار بدهند. شايد هم حالشان از هر چه راي گيري است به هم مي خورد (که حق هم دارند!).
يک نظر گل کوئي در باره يک بحث شبحي:

اين بحث عشق و ازدواج که شبح خيلي عالمانه راجع بهش مي نويسد مرا خيلي به فکر فرو برد. بخصوص يک جا که ميگفت وقتي دو نفر عاشق هم هستند آيا ازدواج ضروري است؟‌(اين چيزي است که من بر داشت کرده ام ).

يک چيز ديگر هم نوشته که من باهاش خيلي موافقم:

....ما ازدواج مي كنيم به هزار و يك دليل كه اتفاقاً حتا يكي از اين هزار و يك دليل ”عشق“ نيست....ما بدون آن هزار و يك دليل مي توانيم عاشق هم باشيم و با هم ازدواج هم نكنيم! پس اگر ازدواج ميكنيم دلايل ديگري براي اين كار داريم و خدا نكند كه يكي از دلايلمان پايبندي در عشق باشد.... هر بندي و قفلي قاتل دوستي و عشق است......



اول مطلب بايد يگويم که اين بحث براي جامعه ما خيلي پيشرفته است. کي جرات دارد از عشق بدون ازدواج حرف بزند؟براي خيلي خانواده ها ازدواج يعني ؛ترشيده نشدن دختر؛ و؛عزب نماندن پسر؛. و ضمنا ؛توليد نوه و نتيجه (پسر) براي ؛تداوم خانواده؛.
تازه اگر کسي از دو عاشق که ازدواج نکرده دارند با هم زندگي ميکنند خبر دارد ...زود...تند ...سريع ...به من خبر بدهد تا من بلافاصله به وظيفه شرعي خودم عمل کرده و موضوع را براي پيگيري به نايب تيمور خان اطلاع بدهم. (متاسفانه اين امر فعلا فقط براي منکرين ساکن مملکت خودمان مقدور است. از ارسال آدرس هاي خارجي به شدت خودداري شود.)


من (گل کو) فکرمي کنم که عشق و ازدواج لازم و ملزوم همديگر نيستند. لازم نيست عاشق باشي تا ازدواج کني و ازدواج هم باعث تداوم عشق نيست (اگر مايه از ميان رفتنش نباشد).مثال دور و بر همه مان زياد است. در عشق احساس حکم مي کند و در ازدواج عقل و حسابگري. اين است که اين دو معمولا (نه هميشه) با هم جور در نمي آيند.

ازدواج يک قرارداد است. قرارداد تشکيل خانواده. اين قرارداد به هر دو طرف بايد حق و حقوقي بدهد. (در حالت ايده آل) . مثلا معمولا زن براي بزرگ کردن فرزندان در خانه مي ماند و پيشرفت هاي شغلي را ناديده مي گيرد و مرد و ظيفه توليد درآمد را دارد که از جهتي هم باعث پيشرفت هاي شخصي اش مي شود. به هم زدن خانواده پس از چندين سال(باز اينهامال جوامع متمدن است نه جايي که زن بايد با لباس عروسي برود خانه شوهر و با کفن بيايد بيرون! معمولا زن را بيشتر تحت فشار هاي مالي و اجتماعي قرار مي دهد.

در جوامع غربي قرارداد ازدواج به زن و مرد حق مي دهد که صورت جدايي بتوانند فرزندشان را ببينند...ثروتي که هر دو با هم اندوخته اند بطور مساوي بينشان تقسيم شود ...و مخارج بچه ها را بطور مساوي تقبل کنند و يا در صورت مرگ ناگهاني خانواده اختيار اموال او را دارد.البته اين بحث طولاني است و بقول معروف مي تواند شق هاي مختلف داشته باشد.
در خيلي کشور ها هم دو نفر مي توانند بدون ازدواج کردن همين حقوق را داشته باشند بشرطي که وکيل يا دولت نام طرف ديگر را داشته باشد.

خيلي ها اول با هم زندگي مي کنند و بچه دار مي شوند و بعدها با هم ازدواج مي کنند.

خلاصه اينکه عشق دست خود آدم است (آيا؟؟؟). اما ازدواج را جامعه و قوانين آن تحميل مي کنندو خيلي ها مي خواهند آن را با کسي تجربه کنند که عاشقش هستند.

Monday, April 22, 2002

از دوستاني که نظر مي دهند (بخصوص آنها که مي گويند آري)‌ خواهشمندم يک توضيح مختصر هم به اينجانب بنويسند.
توضيح اينکه در اين بحث نظر يا نام کسي بدون اجازه گذاشته نمي شود و کلا بحث بر روي
شخص نيست. مهم اين است که همه نظرات گفته شود و بحث يک طرفه نباشد.

برگرديم سر اين ؛کتک؛‌که هيچ کس نمي خواهد در موردش حرف بزند. در جوامع غربي هم بچه ها کتک مي خورند ولي اين پديده مثل دنياي شرق نرمال تلقي نمي شود. کسي که زن يا بچه اش را کتک بزند توسط پليس دستگير ميشود و گاهي تا مدت ها حق نزديک شدن به خانه را ندارد.اگر پدر يا مادري که بچه اش را کتک مي زند تنها سرپرست آن بچه باشد بچه از او گرفته مي شود و بطور موقت به خانواده اي ديگر (Foster parent) سپرده مي شود.
زني که مورد خشونت قرار ميگيرد اگر از شوهرش جدا شود تحت حمايت دولت قرار مي گيرد .

البته مواردي هست که بچه در خانواده ي موقت (Foster parent) نيز مورد اذيت و آزار قرار مي گيرد که معمولا اثبات آن مشکل تر است.

منظور اين است که بچه ...مال...و ..ملک ..پدر و مادر نيست و براي خودش حقوقي دارد.

حالا مي گوييد در جامعه ما که آدم بزرگش هم نه حق و حقوق دارد و نه (بجز مواردي که بايد راي بدهد!!!) صاحب عقل حساب مي شود ديگر بچه چه جائي دارد؟؟؟

بچه آن جائي را دارد که ما بهش مي دهيم. ما در جامعه اي بزرگ شده ايم که مجازات پرست است. خشونت را رواج مي دهد. هر کاري کني چپ و راست کتک مي خوري. اگر ما با اين روش برخورد در جامعه مان مخالفيم بايد ريشه اش را در خودمان و در خانواده بخشکانيم.
امروز در سايت لامپ خواندم که امريکا دادن ويزاي دانشجوئي و توريستي به افراد هفت کشور از جمله ايران خودمان را متوقف کرده.
اين يعني که لامپ عزيز و بقيه افراد با هوش و استعدادي که از ايران براي ادامه تحصيل به امريکا رفته اند بايد خودشان را به عنوان آخرين نمونه ها به ثبت برسانند. ضمنا پدر و مادرهاي سالخورده شان هم جزو تهديدات تروريستي حساب مي شوند و حق ديدن فرزندشان را ندارند.

اما.....ببينيم اين حکم شامل دانشجوياني که از طرف (و با هزينه) دولت فخيمه فرستاده مي شوند و جناباني که با همان هزينه براي گفتمان تشريف مي برند مي شود يا نه. در شايعات آمده بود که بعضي نماينده ها با بعضي نماينده هاي ديگر آبگوشت بزباش ميل فرموده اند. ما بالاخره نفهميديم اين رابطه برقرار است يا بي قرار و نفهميديم چرا هميشه قوانين شامل حال (و يا حالگيري)‌مردم عادي مي شود نه از ما بهتران....

Sunday, April 21, 2002

دوستي از خاطرات دوران کودکي اش چنين نوشته:
...بابام که مي اومد خونه اولين اولين سوالي که از مادرم مي پرسيد اين بود که آيا ما بچه ها اذيتش کرده ايم يا نه. اگر مادر جواب مثبت مي داد ما بوديم و کمربند چرمي بابا... به همين دليل حتي اگر آن روز ما جانش را به لبش نيز رسانده بوديم باز مي گفت :‌نه!‌بچه هاي خوبي بودند! ولي پدرم که مي دانست مادرم دلش به حال ما سوخته به هر حال کتک را به ما مي زد ولي با شدت کمتر...

در طول روز هم اگر باعث عصبانيت مادرمان مي شديم مي گفت که ....صبر کنيد پدرتون بياد............. و وقتي بابا مي اومد دل تو دلمون نبود که مادر مي گه يا نمي گه و مادر هيچ وقت نمي گفت...

هنوز پس از سال ها هنوز اون دلهره ها در دل ما باقي مونده. هر وقت حرف اون روزا ميشه پدرم سرش رو مي اندازه پايين.انگار که آرزو مي کنه ما اون روز ها رو به ياد نياريم ولي خاطره اون دوران هميشه در ذهن و وجدان ما ماندگار است....

خاطرات رو نميشه تغيير داد ولي کاش ميشد که از اون اول اتفاق نمي افتاد و تبديل به خاطره نميشد.

Thursday, April 18, 2002

بازمي خواهم در مورد کتک زدن و کتک خوردن بنويسم. جالب نيست که نمي توانيم در اين مورد حرف بزنيم؟ يا برايمان امري بديهي است يا خاطرات ناخوشايندي را زنده مي کند که سالها سعي در دفنشان داشته ايم.

حرف زدن در مورد کتک و نابساماني هاي ديگر مثل گشودن يک دمل چرکي است .باز شدنش همراه با بيرون ريختن چرک و بوي تعفن خواهد بود..
اما تا بازش نکنيم خوب نخواهد شد.

**********

در فرهنگ ما ...بچه نمي فهمد...بچه است...تا کتک نخورد آدم نمي شود....نداشتنش يک دردسر است داشتنش هزار تا....

بچه خودش عقل ندارد... ما بايد بهش بگوييم چکار کند... لازم نيست بهش توضيح بدهيم. معلوم است که نمي فهمد...بزرگ مي شود يادش مي رود...

********
بيشتر بچه ها از سه سالگي به بعد همه چيز را به خاطر مي آورند. کتک خوردن بالاترين
حد تحقير است. کودک از شدت درد و ترس چيزي يا کاري را که نمي خواهد قبول مي کند و پدر يا مادر فاتح مي شود و از ميدان نبرد پيروزمند بر ميگردد.....اين پيروزي نيست. با همين تجربه بچه ياد مي گيرد که دروغ بگويد . ياد مي گيرد که براي پيشبرد مقصدش مي تواند به زور متوسل شود. از همه بدتر از پدر يا مادر خودش متنفر مي شود و خودش راتنها احساس مي کند. ...چه پيروزي بزرگي....

کتک و توسل به زور نشانه از کار افتادن منطق است. مگر دور و برمان نمونه کم است؟

براي من رفتار آدم ها با بچه ها نشانه اي از شخصيت آنهاست. کسي که به فرزند خودش بي حرمتي مي کند چطور مي تواند براي ديکران و جامعه مفيد باشد؟؟؟

***********

خيلي ها هستند که رفتار خودشان را نمي پسندند. دانستن مشکل نصف راه حل است. بايد بدانيم که اين ما هستيم که احتياج به کمک داريم. مي شود با يک روانکاو حرف زد. مي شود از کتاب کمک گرفت. مي شود با شخصي در خانواده مشورت کرد .
مي شود با خود کودک حرف زد...بعضي ها وقتي عصباني مي شوند مي روند و مدتي قدم مي زنند يا از محل دور مي شوند تا وقتي عصبانيتشان فروکش کند....

مسلما هر کس راه و روش و تجربيات خودش را دارد. با مطرح کردن آنها و در اختيار گذاشتن تجربيات و راه حل ها مي توانيم به هم کمک کنيم و رفتار ها را لااقل در خودمان عوض کنيم.

***********
آقاي پاول هم که دست از پا درازتر ( انگليسي اش مي شود:Hands longer than legs) برگشت امريکا. اين همه دک و پز ابر قدرت بو دن امريکا هم توخالي از آب درآمد. فعلا که اسرائيل جلوي چشم همه قتل عام مي کند..مثل اينکه حقوق بشر براي اينور آب و آنور آب فرق مي کند...
بدتر از آن تظاهرات يهوديان در نيويورک در حمايت از شارون بود...کي مي تواند کشتار و قتل عام را تائيد کند؟
از پيام عزيز براي حوصله و دقتش و تذکرات تکنيکي اش خيلي ممنون!

***********************

شبح مي گويد که :
خشونت بد است اما خشونت
بر عليه كسي كه توان دفاع از خود را ندارد جنايت است..... و هيچ پشيماني بدتر از عملي نيست كه ديگر جبران پذير هم نباشد.

Wednesday, April 17, 2002

راجع به کتک زدن و کتک خوردن تنها جواب از گل يخ آمد که مي گويد کتک زدن بچه متاسفانه هنوز عادي تلقي مي شود.

تا حالا کتک زده ايد؟ کتک خورده ايد؟

(البته اينها را از کارگران و معلمان اعتصابي نمي پرسم چون جوابشان به سوال دوم معلوم است!!!)

*********

جناب هودر در يک افشاگري پرده از سايتي برداشته اند که با اسم بسيار
مشکوفي . e-mail هاي مشکوف تر مي دهد.

اگر اين آقا کانديدي چيزي شد من حتما بهش راي مي دهم!

Tuesday, April 16, 2002

اين وسط چند وقت پيش مطلبي نظرم را جلب کرده بود که مي خواهم دوباره مطرحش کنم.(پايين همين صفحه April09 ).
نظرتان در مورد خشونت در خانواده چيست؟ تا بحال کسي را کتک زده ايد؟‌خودتان از کسي که دوستش داريد يا داشته ايد کتک خورده ايد؟‌


. چرا بايد يک انسان کتک زدن بچه را امري طبيعي و لازم تلقي کند؟ آيا عيب از ماست که حوصله حرف زدن با بچه را نداريم و راه آسان را انتخاب مي کنيم يا از بچه که هنوز عقلش نمي رسد که بفهمد هدفش بايد راضي کردن ما باشد؟؟؟ و بايد احساسات کودکانه خود را در اين راه قرباني کند؟؟يا به اميد روزي است که مادر روشنفکرش او را بگذارد کلاس کاراته!!!!

نظراتتان را بنويسيد. اگر مي خواهيد که در اين جا گذاشته شود لطفا در e-mail تان قيد کنيد.
آقاي پيام خان گل لطف کرده و اشکالي را به من يادآوري کرده. در جايي نوشته بودم که در اين چرخه جنگ و خونريزي کودکان (انسان هاي بيگناه اسراييلي) هم کشته مي شوند و اگر کسي عکسي از آنان دارد و سايت ندارد مي تواند براي اين جا بفرستد .

اول که لينک کار نکرد. بعد هم زدم به قول پيام چشمش را هم در آوردم و حالا اصلا لينکي وجود ندارد. خلاصه مطلب اينکه به ايي ميل اين سايت بفرستيد .

*********

دلم براي اين دخترک که شلوارش را از ترس خيس کرده مي سوزد. دلم براي همه بچه هائي که مي ترسند مي سوزد. نمي خواهم فکر کنم که الان کجاست و چه مي کند...جهان چه راحت قلدري هاي اسراييل را ناديده مي گيرد. اگر اين کار را عراق کرده بود تا حالا از روي نقشه محو شده بود. اما چون اسراييل است امريکا فعلا چشمهايش را بسته!!

********
بعضي ها مي گويند اين جنگ است و عمليات انتحاري تتها چاره فلسطيني هاست. فکر نمي کنيد که بيشترين کسي که از اين عمليات سود برده خود شارون است؟؟
ترور در هر دو طرف يک وسيله ...ناجوانمردانه...و غلط ...است. بيراهه است. قبلا هم نوشته بودم که به هيچ هدف خوبي نميشود با يک وسيله غلط رسيد.



تتها فايده عمليات انتحاري و کشتار شهروندان اسراييلي اين بوده که جنايات اسراييل را لاپوشاني کرده و با کمک رسانه هاي غربي چهره اي خشن و خشونت طلب از مردم فلسطين نشان داده و به قول معروف جاي ظالم و مظلوم را عوض کرده. آنها که عمليات انتحاري را با جنگ هاي مردم فرانسه عليه نازي ها مقايسه مي کنند يادشان مي رود که آنها هيچوقت عليه غير نظامي ها نجنگيدند. کشتن غير نظامي ها کاري آسان وبزدلانه است. شارون آن را در سطح وسيع و قتل عام انجام مي دهد و گروه هاي افراطي فلسطين در سطح کوچکتر و با عمليات انتحاري و کشتن مردم عادي اسراييلي.

Saturday, April 13, 2002

اين قسمت هم از همان سايت msNBC گرفته شده و توضيحات فرمانده يک تانک اسرائيلي را در مورد قتل عام جنين نقل مي کند:

“We wanted to get the terrorists. That’s all that happened,” said an Israeli tank commander who evicted a group of Western journalists from Jenin today. “We went one house at a time. Another army, like the American army, you saw what they did in Afghanistan. They just bombed and that’s it.

“Never, never do we shoot for no reason,” he continued. “If we shoot in the house it’s because someone’s shooting from the house. We don’t just shoot for no reason
. You think we are animals who just do whatever we want?”

آقا مي پرسند که :‌شما خيال مي کنيد ما حيوان هستيم که هر کاري دلمان مي خواهد مي کنيم؟

(حتما مي دانيد که ..جنين ...کاملا در محاصره نيرو هاي اسرائيلي است و خبرنگاران و نيروهاي امدادي حق ورود ندارند.)

من مي گويم که نه ...شما حق نداريد خودتان را به مقام حيوان ارتقا بدهيد. حيوان قتل عام نمي کند. حيوان با بولدزر خانه مردم را بر سرشان خراب نمي کند. حيوان در يک روز پانصد نفر را نمي کشد و اجساد شان را در گودال نمي ريزد.حيوان بر طبق غريزه و براي رفع گرسنگي به ...شکار ...مي رود. اگر حيوان ها مثل شما بودند امروز جز شغال و کرکس جنبنده اي روي زمين نمانده بود
اين قسمت از سايت msNBC گرفته شده و قسمتي از گزارشي است در مورد قتل عام فلسطينيان در ..جنين...آن هم در زماني که جناب پاول دارند با شارون آبگوشت بزياش ميل مي کنند...

“I risked my life and stuck my head through the window to see what was going on,” said Ali, the son of an unemployed construction worker. “I saw parts of five bodies under a building that collapsed. A little child was among them. I think they were dead from the bulldozer knocking the building down.”
Mahmoud Abu Samen, 40, said that after helicopter gunships launched 14 rockets into his house, soldiers moved through the streets, ordering all men 15 years of age or older to strip off their vests and shirts. “They handcuffed me and blindfolded me,” Samen said, adding that later, “They took me and put me in front of them and ordered me to open doors and ask people to leave their houses.”
اين عکس هم از سايت ديدگاه گرفته شده و ترس و وحشت يک دختربچه فلسطيني در چنگ سربازان اسرائيلي را نشان مي دهد. پيش به سوي قتل عام ..کشتار زن ..بچه و جوان. پيش به سوي تکرار قتل عام صبرا و شتيلا ...


Thursday, April 11, 2002

اين عکس از سايت ديدگاه گرفته شده:

Wednesday, April 10, 2002

راستي از ايران خودمان چه خبرها؟؟؟؟
××××××××××
دوستي برايم نظراتش را در مورد نوشته هاي من در باره فلسطين نوشته که بعدا در اينجا خواهم گذاشت. يک نکته را يادآوري کرده که بنظرم در Public weblog هم ديدم. کودکان اسرائيلي هم کشته مي شوند. اگرکسي عکس آنها را هم بگذارد عمق فاجعه محسوس تر مي شود. اگر سايت نداريد مي توانيد براي اينجا بفرستيد.

اين را هم اضافه کنم که نوشته مربوط به ؛مردن فلسطيني ها؛‌ و ؛ کشته شدن اسرائيلي ها؛ نقل قول مستند از بي بي سي است .

Tuesday, April 09, 2002

اينقدر e-mail در مورد خشونت در خانواده دريافت کرده ام که نگو...(دروغ سيزده با کمي تاخير!).
*****
مي خواهم بپرسم که آيا شما بچه تان را کتک مي زنيد؟ آيا اين را حق خودتان مي دانيد؟
وقتي يک موجود بي دفاع را که تمام زندگيش يه شما وابسته است را مي زنيد چه احساسي مي کنيد؟ خشم ؟‌خجالت؟‌حقارت؟‌ يا ...؛هيچ..؟؟؟
مي دانيد که به جز درد جسماني چه صدمات جبران ناپذيري به روح او وارد مي کنيد؟

اگر يکي ديگر بچه تان را کتک بزند چه خواهيد کرد؟ آيا اين حق فقط براي شما محفوظ است يا مثلا وقتي ازدواج کرد شوهرش هم حق دارد که او را بزند؟ شايد ديگر تا آن وقت تحت تاثير تربيت دوران کودکي کتک خوردن را طبيعي بداند.

سوال من اين است که آيا يک انسان روشنفکر مي تواند به همين سادگي از مسئوليتش شانه خالي کند و بگويد که ..؛من خودم را اينطوري قبول کرده ام؛...!!!معلوم است که ظالم هميشه مي تواند خودش را قبول کند. مشکل اين است که آيا طرف مظلوم و کتک خورده با بدن دردآلود و شخصيتي خرد شده اين را قبول دارد يا نه!

اين را هم اضافه کنم که در ذهن هر کودکي پدر و مادر حکم خدا را دارند. اين است که رفتار بد پدر و مادر ذهن آنها را مغشوش مي کند و دائم بين احساس پرستش يا نفرت از پدر و مادر دست و پا مي زنند.
************************

آيا شما بچه تان يا همسرتان يا دوستتان را کتک مي زنيد؟ چرا؟

آيا بچه که بوديد کتک خورده ايد؟چه احساسي مي کرديد؟‌حالا چه احساسي مي کنيد؟

آيابنظر شما کتک جزيي از تربيت بچه است؟

‌آيا هميشه حق با شماست؟

به جاي کتک راه ديگري به نظرتان مي رسد؟‌ مثلا حرف زدن؟

کدام آسان تر است؟‌ کتک زدن؟ يا حرف زدن و گوش کردن؟

آيا شما راه آسان را انتخاب مي کنيد؟

آيا آسان ترين راه هميشه بهترين راه است؟

مي دانيد که در بيشتر کشورهاي متمدن کتک زدن بچه غير قانوني است و اگر دولت خبردار شود ممکن است که بچه تان را از دست بدهيد؟

هيچ فکر کرده ايد که با کسي در اين مورد حرف بزنيد و کمک بخواهيد ؟‌مثلا يک روانکاو يا مشاور خانواده؟
***********
عکس کودکان فلسطيني را در سايت شهرزاد ببينيد. اينها را به قول خودش CNN نشان نمي دهد. جهت گيري و جهت دهي رسانه هاي غربي خيلي واضح است. مثلا مي گويند پانزده سرباز اسرائيلي کشته شدند و صد و بيست فلسطيني مردند!!! (لابد خودکشي کرده اند يا در تصادف رانندگي يا زلزله مرده اند!!)
اگر اين عکس ها منتشر شود ديگر اسرائيل نمي تواند به اين راحتي به وحشي گري هايش ادامه بدهد. مثل وقتي که همه مي دانستند که مردم بوسني دارند قتل عام مي شوند و تا وقتي که آن فيلم معروف از کمپ زندانيان در حال مرگ پخش نشد مردم دنيا عکس العمل نشان ندادند. فاجعه در اين است که همه در اين قتل عام شريکند. امريکا که مي گفت اين حق اسرائيل است....اروپا هم محکوم ميکند که آسان ترين و بي خرج ترين راه است. کشور هاي عربي هم با اينکه عکس العمل نشان مي دهند و محکوم ميکنند اما غير از مصر فکر نکنم کشور ديگري رابطه اش را با اسرائيل قطع کرده باشد.

اينها نشان مي دهد که انسان چقدر مي تواند درنده خو و وحشي باشد. ( البته چند تا مثال ديگر هم هست!!)
يک جوان اسرائيلي در ۱۸ سالگي قاتل مي شود. قاتل يک بچه !! آيا چنين و حشي گري هايي به اين زودي ها فراموش خواهد شد؟‌تانک ها خانه هاي مردم را هدف قرار مي دهند و بعد با بلند گو اعلام مي کنند که :ما از شما قوي تريم!!

اين وسط کيف گروه هاي افراطي از هر دو طرف کوک است!!!!

کاريکاتورهاي اين سايت را هم ببينيد.




Sunday, April 07, 2002

تنها در خانه را ديده ايد؟‌ چه طنز باحالي دارد....
**********
خانمي در وبلاگش حرف هاي جالبي زده. از جمله نوشته که يکي از خصوصيات بدي که دارد اين است که دختر ۹ ساله اش را کتک مي زند و راه حل را در اين ميبيند که دختر ش کمي بزرگتر که شد در جواب او را بزند. (که دو تايي با هم بروند بيمارستان!!) .......

نظر من:
پس يک مرد هم ميتواند همسرش را کتک بزند با همين منطق!!!خشونت دردي را دوا نمي کند. You need professional help.

ضمنا بايد بگويم که شهامت اون خانم را در اعترافش تحسين ميکنم.اين شايد قدم اول باشد...

يک چيز ديگه. خيلي فکر کردم که اينو فقط براي اون خانم بفرستم يا اينجا بذارم. فکر کردم که خشونت خانوادگي و تو جيهات اينطوري هم در جامعه ما فراوان است و بايد راجع بهش حرف زد و ريشه يابيش کرد.
يادآوري: در بحث ها هم بهتره که موضوع رو هدف بحث قرار بديم نه آدم ها رو.:.
*******
شبح جان خيلي ممنون که ما را هم در ليستت گذاشتي....

سورنا راجع به ..تابو ها... در جامعه ما نوشته. ميگه هر جامعه اي که ..تابوهايش ...بيشتر باشه ميزان ناراحتي هاي رواني اش هم بيشتره...

مثلا تعارف به نظر شما بيماري نيست؟‌ يعني يه چيزي ميگيم که خودمون هم درش مي مونيم. يا مثلا نظر ديگران برامون چرا اينقدر اهميت داره؟‌ آبرو يعني چي؟ ناموس يعني چي؟ زرنگي چيه؟ اين همه خرافات الکي تا بحال برامون چي آورده؟

فکر مي کنم اينها رو ٍE.T آورده بوده که منابع زمين رو غارت کنه. اما يه ...بي ناموسايي ....ازش دزديدن!!! آوردن سر ما پياده کردن.

يادم مياد که يک روانشناس داشت در تلويزيون حرف مي زد و علايم بيماري ها را مي گفت. بعلاوه ريشه اين ناراحتي ها. معمولا هر کسي يکي يا دو تا از اين علايم را داشت. من شايد هر هفت تا را داشتم! (حالا نگين تو کشف کردي که ديوانه اي به ما چه!).
مثلا اينکه با رييستون دعواتون ميشه اما اون لحظه نمي دونين چي بگيد و حرفاشو تحمل ميکنين . بعد تا يک هفته حرف هايي را که مي خواستين بهش بزنين هي تو مغزتون تکرار مي کنين...

دليلش آيا اين نيست که هي ما رو از بزرگتر و بالا سر ترسوندن؟ بزرگتر اشتباه هم بگه نميشه بالاي حرفش حرف زد ....عيبه!!!...بده....!!!. به ريييست حرف بزني احتمالا کارت رو از دست مي دي و ...همش هم تقصير خودته....حتي بعضي ها که زياد حرف مي زنند مي رن يه جا که يکي ديگه ني انداخت.... حالا بيا بيمار نشو....

البته اولين قدم کشف بيماريه. وقتي بدونيم اين ؛تابوها؛ چه پدري از ما در آورده ميتونيم در خودمون به تدريج اونا رو از بين ببريم .

براي اينکه بدونيم اين ؛تابوها؛ چه پدري از ما در آورده مي تونيم يک نگاه بيندازيم ببينيم کشورهايي که اينقدر به ...تا بو...ها و ....خرافات ...اهميت ميدن چه وجوه مشترکي دارن....فقر...بي سوادي .........و ..وابستگي اقتصادي و تکنولوژيکي به کشورهاي ...اخ و بد و بي ناموس!!!!

Saturday, April 06, 2002


********

به هيچ هدف خوبي نميشه با يک وسيله بد رسيد. به عبارت ديگه ...هدف وسيله را توجيه نمي کند....اين هم در مورد عمليات انتحاري از طرف گروه هاي فلسطيني درسته و هم در مورد قتل و کشتار و جنايت هاي اسراييل.

خدا را شکر که بالاخره اين public weblog هم دوباره به راه افتاد. ...

Thursday, April 04, 2002

تا حالا سعي کردين ؛مثبت ؛ حرف بزنين؟ مثلا به جاي اينکه به بچتون بگين...اينجا بازي نکن!؛ ميتونين بگين ؛ اونجا بازي کن...يا به جاي اينکه بگين هنوز نصف کارم مونده بگين نصف کارم تموم شده. اگر نکرديد امتحان کنيد . اثر خيلي خوبي داره.
جنايت هاي ارتش اسراييل تمامي نداره. بعد از کشتار مردم از زن و بچه و... حالا هم وارد کليسايي شدند که فلسطيني ها توش بودند. به خانه هاي مردم شليک مي کنند و از دم هر کي را مي بينند مي کشند. اجازه جمع آوري و دفن اجساد را نمي دهند.اجازه ورود غذا را به فلسطين نمي دهند. چقدر انسان و انسانيت ميتونه سقوط کنه.
.آقايون ...خانمهاي public weblog :

نوشته هر کسي به خودش مربوطه و لااقل به نظر من وقتي يکي از اون استفاده نادرست ميکنه به شما برنمي گرده.

من يکي که نمي فهمم چرا شماها بايد براي چنين چيزي که به راحتي قابل حله اولش سيصد دفعه معذرت بخواين. حالا هم که وبلاگ به اين خوبي را متروکه کردين. پاس وورد و آيدي ها را عوض کنيد و دوباره شروع کنيد به نوشتن و بعد ببينيد نظر خواننده ها چيه.

Wednesday, April 03, 2002

بعد بگين اين چشم ما شور نيست. تا گفتيم اين public weblog خوبه يکهو گذاشتند رفتند.
آقايون ...خانمها ...عيد تمام شد. لطفا برگردين سر کار تون!!!!
يک وحيد خان گل هم نوشته که چه اشکالي دارد که يکي از سياست بدش بياد؟ بايد هر کس در زندگي خودش شاد باشه.
کاش مي شد که اينطوري باشه!
****************
مطلب كاپيتان هادوك را در مورد فلسطين بخونين. معلومه كه نويسنده بهتريه.

Tuesday, April 02, 2002

نوشتن با ..نويسندگي... خيلي فرق داره. بايد يک نويسنده بتونه منظورش را واضح بيان کنه. اين هم بيشتر وقت ها کار سختيه.

منظور اين که مطلب پاييني باعث شده که کمي سو؛ تفاهم بشه. شبح عزيز برايم نوشته که راجع به فلسطيني ها بي انصافي کرده ام و اينها که اسم برده ام جز تفرقه انداختن ميان فلسطيني ها کاري نمي کنند. (شبح جان اگر اشتباه فهميده ام لطفا برايم بنويس.).بايد بگم که نظر من هم همينه. شايد بايد بيشتر توضيح مي دادم.
*******

آقاي عليرضا خان هم يک نامه فرستاده که عينا اينجا مي گذارم:‌

salaam bar bandegan
sale no..
ahvalat?
webloge shoma ra didam..
vaghean fekr nemikardam hanooz kasi bashad ke be Hamas
va Hezbollah bad begooyad(bejoz Sehyoonistha)..
shoma chetor Eshghalgar(Israel) ra ba kasi ke az
zaminash Defa' mikonad yeki mikonid? felestin male
FELESTINihast va hagh darand baraye aan bejangand.
chetor partizanhaye faransavi va Roosi mitavanand dar
barabare HITLER az zamineshan defa' konand vali
Felestinian na?
dar ziarate A'shura yek jomle hast ke shamele hale
shomast:
"la'nat(damn) bar kasani ke...va kasani ke bar an
kar(koshtane Imam hosein) rezayat dadand"
KHODA hedayatetan konad
LTD
emza: KHODA
bye


بايد بگم: بدون شرح!!!
***************

صد تا خداي تقلبي ديگر هم لعنت بنويسند من ؛حماس ؛‌و ؛حزب الله؛ را نه طرفدار صلح و آرامش در فلسطين بلکه ضد آن مي دانم و آنها را نماينده فلسطين نمي دانم.
به نظر من کشتار انسان هاي بي گناه چاره نيست. يک کودک فلسطيني به اندازه يک کودک اسراييلي حق زندگي دارد و بالعکس. کشتار انسانهاي بي دفاع را حتي اين خداي تقلبي هم نمي تواند توجيه کند. همانطور که کسي نمي تواند بي رحمي هاي ارتش اسراييل راتوجيه کند. براي من فهم اين قضيه سخت است که آدم هايي که خودشان زير ظلم و کشتار هيتلر بوده اند تبديل بشوند به هيتلري ديگر. من کاملا حق فلسطيني ها براي داشتن خاک خودشان را محترم مي شمارم. کابينه فعلي اسراييل فاشيست و جنگ طلب است. همين طور .گروه هايي که با صلح مخالف هستند. و تا اينها هستند و تا امريکا علنا از اسراييل دفاع مي کند مشکل است که اين چرخه خشم و خونريزي پايان بگيرد.
کتابدار از قول راديو پيام نوشته:

٭ براي تبديل شدن به چيزي بايد عاشق شد
اگر عاشق سنگ شويد سنگ ميشويد!
اگر عاشق دوست شويد دوست ميشويد!
اگر عاشق گل شويد گل ميشويد!
اگر عاشق خدا شويد خدايي ميشويد!

راديو پيام ساعت ۷.۲۸ دقيقه صبح دهم ارديبهشت


نظرش رو هم بريد بخونيد.

فقط آقاي کتابدار عزيز ما از بس سرش گرم خوندن بوده بقيه مطلب رو گوش نکرده:

اگر عاشق دوست شويد دوست ميشويد!
اگر عاشق دشمن شويد دشمن ميشويد!
اگر عاشق ضرب شويد ضرب ميشويد!
اگر عاشق جمع شويد جمع ميشويد!
اگر عاشق منها شويد كم ميشويد!
اگر عاشق خر شويد خر ميشويد!
اگر عاشق ميخ شويد ميخ ميشويد!
اگر عاشق خاتمي شويد خاتمي ميشويد!
اگر عاشق علي اکبر شويد کوسه ميشويد!
يک سايت هست به نام آهنگ هاي قديمي ايراني که بعضي آهنگ هاي قديمي را به صورت MP3 دارد . حتي شهر قصه را هم مي توانيد از آنجاdownload کنيد.

اين هم دو تا سايت براي شنيدن آهنگ هاي فرهاد آمه.
سايت ۱
سايت ۲
ياد شكايت يك وبلاگ نويس محترم افتادم كه نوشته بود چرا اين فيلمسازها همه اش جنوب شهر را نشان مي دهند و بچه هاي فقير را . خارجي ها هم خيال مي كنند ايران همه اش اينطوري است...
بايد گفت كه ...حالا كجايش را ديدي؟؟؟
سوژه زياد است....
در خبر ها آمده بود كه پنجشنبه گذشته در تهران 6 نفر در ملا عام در ميدان هاي شهر (از جمله ميدان آزادي!!!) اعدام شده اند. يك زن هم به سنگسار محكوم شده. اگر كسي آدرس اين
جامعه مدني را دارد لطفا ما را بي خبر نگذارد. يك ضرب المثل قديمي هست كه مي گويد :
جامعه مدني خوب است ولي براي همسايه!..

*******
خداييش اگر شما را هم بعد از 19 سال محكوميت پي در پي به خاطر نقض حقوق بشر يك هو امسال محكومتان نمي كردند ذوق زده نمي شديد و 6-7 تايي اعدام نمي كرديد؟؟؟
اين شعر را مي خواهم بي هيچ مناسبتي اينجا بنويسم:

سفر به خير (شفيعي كدكني):

-؛به كجا چنين شتابان؟؛
گون از نسيم پرسيد.
-؛دل من گرفته زينجا...
هوس سفر نداري
ز غبار اين بيابان؟؟.....
؛ همه آرزويم اما
چه كنم كه بسته پايم......؛

-؛‌به كجا چنين شتابان؟؛
-؛ به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم...؛

-...؛سفرت به خير اما...تو و دوستي خدا را..
چو از اين كوير وحشت به سلامتي گذشتي
به شكوفه ها به باران
برسان سلام ما را.....؛
خوب...تا حالا 75% راي دهندگان ميگن تنبيه بدني براي تربيت بچه لازم نيست.و 25%‌ميگن لازمه. (از بينن 16 نفر راي دهند
ه)
البته تعريف تنبيه هم احتمالا در هر خانواده فرق ميكنه. اينه كه اگر بتونيم مطالب رو واضح تر بيان كنيم بهتر به نتيجه مي رسيم.
حالا يك سوال ديگه:‌آيا تمام را ه هاي ديكه رو امتحان كرديم ؟‌كتك خوردن بچه بدليل بي حوصلگي...خستگي ...يا فرسودگي ما بدليل مشكلات زندگي نيست؟
آيا بچه را در بوجود آوردن اين مشكلات سهيم مي دانيم؟
آيا بچه خوب بچه اي است كه بدون دليل دستورات ما را اجرا كند ؟
آيا ما خودمان الگوي خوبي براي بچه هستيم يا مي گوييم ؛‌آنچه من مي كنم تو نكن؟‌يا من نتوانستم اما تو بايد به اين يا آن دليل بتواني؟‌آيا توقعات ما از بچه ها واقع بينانه است؟؟
.
.از همه دوستاني كه با نظراتشون به ادامه اين بحث(خشونت در خانواده) كمك مي كنند خيلي متشكرم
. اگر دلايلتون را هم به اينجا بفرستيد بيشتر متشكر مي شم.
.
اگر کسي خبر داره کي اين ؛سهراب؛‌ رو صدا زده لطفا به اين کاپيتان هادوک هر چه زودتر خبر بده. طفلک از ساعت 6:47 روز 19 April داره دنبال طرف مي گرده.

حدس من هم اول درست از آب در اومده بود ولي چون خيس شده بود خراب شد.
قبل از اينکه جناب نورهود خبر اين راي گيري مهم را در وبلاگ عمومي بنويسد فکر مي کردم حتما کسي از اين بحث کتک و خشونت در خانواده خبر ندارد. حالا مطمئن شدم که اکثر وبلاگ نويس ها ...خبرش را دارند ....فقط ...حالش را ندارند!!! که در اين مورد نظري بدهند و يا لااقل دگمه آري يا نه را فشار بدهند. شايد هم حالشان از هر چه راي گيري است به هم مي خورد (که حق هم دارند!).
يک نظر گل کوئي در باره يک بحث شبحي:

اين بحث عشق و ازدواج که شبح خيلي عالمانه راجع بهش مي نويسد مرا خيلي به فکر فرو برد. بخصوص يک جا که ميگفت وقتي دو نفر عاشق هم هستند آيا ازدواج ضروري است؟‌(اين چيزي است که من بر داشت کرده ام ).

يک چيز ديگر هم نوشته که من باهاش خيلي موافقم:

....ما ازدواج مي كنيم به هزار و يك دليل كه اتفاقاً حتا يكي از اين هزار و يك دليل ”عشق“ نيست....ما بدون آن هزار و يك دليل مي توانيم عاشق هم باشيم و با هم ازدواج هم نكنيم! پس اگر ازدواج ميكنيم دلايل ديگري براي اين كار داريم و خدا نكند كه يكي از دلايلمان پايبندي در عشق باشد.... هر بندي و قفلي قاتل دوستي و عشق است......



اول مطلب بايد يگويم که اين بحث براي جامعه ما خيلي پيشرفته است. کي جرات دارد از عشق بدون ازدواج حرف بزند؟براي خيلي خانواده ها ازدواج يعني ؛ترشيده نشدن دختر؛ و؛عزب نماندن پسر؛. و ضمنا ؛توليد نوه و نتيجه (پسر) براي ؛تداوم خانواده؛.
تازه اگر کسي از دو عاشق که ازدواج نکرده دارند با هم زندگي ميکنند خبر دارد ...زود...تند ...سريع ...به من خبر بدهد تا من بلافاصله به وظيفه شرعي خودم عمل کرده و موضوع را براي پيگيري به نايب تيمور خان اطلاع بدهم. (متاسفانه اين امر فعلا فقط براي منکرين ساکن مملکت خودمان مقدور است. از ارسال آدرس هاي خارجي به شدت خودداري شود.)


من (گل کو) فکرمي کنم که عشق و ازدواج لازم و ملزوم همديگر نيستند. لازم نيست عاشق باشي تا ازدواج کني و ازدواج هم باعث تداوم عشق نيست (اگر مايه از ميان رفتنش نباشد).مثال دور و بر همه مان زياد است. در عشق احساس حکم مي کند و در ازدواج عقل و حسابگري. اين است که اين دو معمولا (نه هميشه) با هم جور در نمي آيند.

ازدواج يک قرارداد است. قرارداد تشکيل خانواده. اين قرارداد به هر دو طرف بايد حق و حقوقي بدهد. (در حالت ايده آل) . مثلا معمولا زن براي بزرگ کردن فرزندان در خانه مي ماند و پيشرفت هاي شغلي را ناديده مي گيرد و مرد و ظيفه توليد درآمد را دارد که از جهتي هم باعث پيشرفت هاي شخصي اش مي شود. به هم زدن خانواده پس از چندين سال(باز اينهامال جوامع متمدن است نه جايي که زن بايد با لباس عروسي برود خانه شوهر و با کفن بيايد بيرون! معمولا زن را بيشتر تحت فشار هاي مالي و اجتماعي قرار مي دهد.

در جوامع غربي قرارداد ازدواج به زن و مرد حق مي دهد که صورت جدايي بتوانند فرزندشان را ببينند...ثروتي که هر دو با هم اندوخته اند بطور مساوي بينشان تقسيم شود ...و مخارج بچه ها را بطور مساوي تقبل کنند و يا در صورت مرگ ناگهاني خانواده اختيار اموال او را دارد.البته اين بحث طولاني است و بقول معروف مي تواند شق هاي مختلف داشته باشد.
در خيلي کشور ها هم دو نفر مي توانند بدون ازدواج کردن همين حقوق را داشته باشند بشرطي که وکيل يا دولت نام طرف ديگر را داشته باشد.

خيلي ها اول با هم زندگي مي کنند و بچه دار مي شوند و بعدها با هم ازدواج مي کنند.

خلاصه اينکه عشق دست خود آدم است (آيا؟؟؟). اما ازدواج را جامعه و قوانين آن تحميل مي کنندو خيلي ها مي خواهند آن را با کسي تجربه کنند که عاشقش هستند.
از دوستاني که نظر مي دهند (بخصوص آنها که مي گويند آري)‌ خواهشمندم يک توضيح مختصر هم به اينجانب بنويسند.
توضيح اينکه در اين بحث نظر يا نام کسي بدون اجازه گذاشته نمي شود و کلا بحث بر روي
شخص نيست. مهم اين است که همه نظرات گفته شود و بحث يک طرفه نباشد.

برگرديم سر اين ؛کتک؛‌که هيچ کس نمي خواهد در موردش حرف بزند. در جوامع غربي هم بچه ها کتک مي خورند ولي اين پديده مثل دنياي شرق نرمال تلقي نمي شود. کسي که زن يا بچه اش را کتک بزند توسط پليس دستگير ميشود و گاهي تا مدت ها حق نزديک شدن به خانه را ندارد.اگر پدر يا مادري که بچه اش را کتک مي زند تنها سرپرست آن بچه باشد بچه از او گرفته مي شود و بطور موقت به خانواده اي ديگر (Foster parent) سپرده مي شود.
زني که مورد خشونت قرار ميگيرد اگر از شوهرش جدا شود تحت حمايت دولت قرار مي گيرد .

البته مواردي هست که بچه در خانواده ي موقت (Foster parent) نيز مورد اذيت و آزار قرار مي گيرد که معمولا اثبات آن مشکل تر است.

منظور اين است که بچه ...مال...و ..ملک ..پدر و مادر نيست و براي خودش حقوقي دارد.

حالا مي گوييد در جامعه ما که آدم بزرگش هم نه حق و حقوق دارد و نه (بجز مواردي که بايد راي بدهد!!!) صاحب عقل حساب مي شود ديگر بچه چه جائي دارد؟؟؟

بچه آن جائي را دارد که ما بهش مي دهيم. ما در جامعه اي بزرگ شده ايم که مجازات پرست است. خشونت را رواج مي دهد. هر کاري کني چپ و راست کتک مي خوري. اگر ما با اين روش برخورد در جامعه مان مخالفيم بايد ريشه اش را در خودمان و در خانواده بخشکانيم.
امروز در سايت لامپ خواندم که امريکا دادن ويزاي دانشجوئي و توريستي به افراد هفت کشور از جمله ايران خودمان را متوقف کرده.
اين يعني که لامپ عزيز و بقيه افراد با هوش و استعدادي که از ايران براي ادامه تحصيل به امريکا رفته اند بايد خودشان را به عنوان آخرين نمونه ها به ثبت برسانند. ضمنا پدر و مادرهاي سالخورده شان هم جزو تهديدات تروريستي حساب مي شوند و حق ديدن فرزندشان را ندارند.

اما.....ببينيم اين حکم شامل دانشجوياني که از طرف (و با هزينه) دولت فخيمه فرستاده مي شوند و جناباني که با همان هزينه براي گفتمان تشريف مي برند مي شود يا نه. در شايعات آمده بود که بعضي نماينده ها با بعضي نماينده هاي ديگر آبگوشت بزباش ميل فرموده اند. ما بالاخره نفهميديم اين رابطه برقرار است يا بي قرار و نفهميديم چرا هميشه قوانين شامل حال (و يا حالگيري)‌مردم عادي مي شود نه از ما بهتران....
دوستي از خاطرات دوران کودکي اش چنين نوشته:
...بابام که مي اومد خونه اولين اولين سوالي که از مادرم مي پرسيد اين بود که آيا ما بچه ها اذيتش کرده ايم يا نه. اگر مادر جواب مثبت مي داد ما بوديم و کمربند چرمي بابا... به همين دليل حتي اگر آن روز ما جانش را به لبش نيز رسانده بوديم باز مي گفت :‌نه!‌بچه هاي خوبي بودند! ولي پدرم که مي دانست مادرم دلش به حال ما سوخته به هر حال کتک را به ما مي زد ولي با شدت کمتر...

در طول روز هم اگر باعث عصبانيت مادرمان مي شديم مي گفت که ....صبر کنيد پدرتون بياد............. و وقتي بابا مي اومد دل تو دلمون نبود که مادر مي گه يا نمي گه و مادر هيچ وقت نمي گفت...

هنوز پس از سال ها هنوز اون دلهره ها در دل ما باقي مونده. هر وقت حرف اون روزا ميشه پدرم سرش رو مي اندازه پايين.انگار که آرزو مي کنه ما اون روز ها رو به ياد نياريم ولي خاطره اون دوران هميشه در ذهن و وجدان ما ماندگار است....

خاطرات رو نميشه تغيير داد ولي کاش ميشد که از اون اول اتفاق نمي افتاد و تبديل به خاطره نميشد.
بازمي خواهم در مورد کتک زدن و کتک خوردن بنويسم. جالب نيست که نمي توانيم در اين مورد حرف بزنيم؟ يا برايمان امري بديهي است يا خاطرات ناخوشايندي را زنده مي کند که سالها سعي در دفنشان داشته ايم.

حرف زدن در مورد کتک و نابساماني هاي ديگر مثل گشودن يک دمل چرکي است .باز شدنش همراه با بيرون ريختن چرک و بوي تعفن خواهد بود..
اما تا بازش نکنيم خوب نخواهد شد.

**********

در فرهنگ ما ...بچه نمي فهمد...بچه است...تا کتک نخورد آدم نمي شود....نداشتنش يک دردسر است داشتنش هزار تا....

بچه خودش عقل ندارد... ما بايد بهش بگوييم چکار کند... لازم نيست بهش توضيح بدهيم. معلوم است که نمي فهمد...بزرگ مي شود يادش مي رود...

********
بيشتر بچه ها از سه سالگي به بعد همه چيز را به خاطر مي آورند. کتک خوردن بالاترين
حد تحقير است. کودک از شدت درد و ترس چيزي يا کاري را که نمي خواهد قبول مي کند و پدر يا مادر فاتح مي شود و از ميدان نبرد پيروزمند بر ميگردد.....اين پيروزي نيست. با همين تجربه بچه ياد مي گيرد که دروغ بگويد . ياد مي گيرد که براي پيشبرد مقصدش مي تواند به زور متوسل شود. از همه بدتر از پدر يا مادر خودش متنفر مي شود و خودش راتنها احساس مي کند. ...چه پيروزي بزرگي....

کتک و توسل به زور نشانه از کار افتادن منطق است. مگر دور و برمان نمونه کم است؟

براي من رفتار آدم ها با بچه ها نشانه اي از شخصيت آنهاست. کسي که به فرزند خودش بي حرمتي مي کند چطور مي تواند براي ديکران و جامعه مفيد باشد؟؟؟

***********

خيلي ها هستند که رفتار خودشان را نمي پسندند. دانستن مشکل نصف راه حل است. بايد بدانيم که اين ما هستيم که احتياج به کمک داريم. مي شود با يک روانکاو حرف زد. مي شود از کتاب کمک گرفت. مي شود با شخصي در خانواده مشورت کرد .
مي شود با خود کودک حرف زد...بعضي ها وقتي عصباني مي شوند مي روند و مدتي قدم مي زنند يا از محل دور مي شوند تا وقتي عصبانيتشان فروکش کند....

مسلما هر کس راه و روش و تجربيات خودش را دارد. با مطرح کردن آنها و در اختيار گذاشتن تجربيات و راه حل ها مي توانيم به هم کمک کنيم و رفتار ها را لااقل در خودمان عوض کنيم.

***********
آقاي پاول هم که دست از پا درازتر ( انگليسي اش مي شود:Hands longer than legs) برگشت امريکا. اين همه دک و پز ابر قدرت بو دن امريکا هم توخالي از آب درآمد. فعلا که اسرائيل جلوي چشم همه قتل عام مي کند..مثل اينکه حقوق بشر براي اينور آب و آنور آب فرق مي کند...
بدتر از آن تظاهرات يهوديان در نيويورک در حمايت از شارون بود...کي مي تواند کشتار و قتل عام را تائيد کند؟
از پيام عزيز براي حوصله و دقتش و تذکرات تکنيکي اش خيلي ممنون!

***********************

شبح مي گويد که :
خشونت بد است اما خشونت
بر عليه كسي كه توان دفاع از خود را ندارد جنايت است..... و هيچ پشيماني بدتر از عملي نيست كه ديگر جبران پذير هم نباشد.

راجع به کتک زدن و کتک خوردن تنها جواب از گل يخ آمد که مي گويد کتک زدن بچه متاسفانه هنوز عادي تلقي مي شود.

تا حالا کتک زده ايد؟ کتک خورده ايد؟

(البته اينها را از کارگران و معلمان اعتصابي نمي پرسم چون جوابشان به سوال دوم معلوم است!!!)

*********

جناب هودر در يک افشاگري پرده از سايتي برداشته اند که با اسم بسيار
مشکوفي . e-mail هاي مشکوف تر مي دهد.

اگر اين آقا کانديدي چيزي شد من حتما بهش راي مي دهم!
اين وسط چند وقت پيش مطلبي نظرم را جلب کرده بود که مي خواهم دوباره مطرحش کنم.(پايين همين صفحه April09 ).
نظرتان در مورد خشونت در خانواده چيست؟ تا بحال کسي را کتک زده ايد؟‌خودتان از کسي که دوستش داريد يا داشته ايد کتک خورده ايد؟‌


. چرا بايد يک انسان کتک زدن بچه را امري طبيعي و لازم تلقي کند؟ آيا عيب از ماست که حوصله حرف زدن با بچه را نداريم و راه آسان را انتخاب مي کنيم يا از بچه که هنوز عقلش نمي رسد که بفهمد هدفش بايد راضي کردن ما باشد؟؟؟ و بايد احساسات کودکانه خود را در اين راه قرباني کند؟؟يا به اميد روزي است که مادر روشنفکرش او را بگذارد کلاس کاراته!!!!

نظراتتان را بنويسيد. اگر مي خواهيد که در اين جا گذاشته شود لطفا در e-mail تان قيد کنيد.
آقاي پيام خان گل لطف کرده و اشکالي را به من يادآوري کرده. در جايي نوشته بودم که در اين چرخه جنگ و خونريزي کودکان (انسان هاي بيگناه اسراييلي) هم کشته مي شوند و اگر کسي عکسي از آنان دارد و سايت ندارد مي تواند براي اين جا بفرستد .

اول که لينک کار نکرد. بعد هم زدم به قول پيام چشمش را هم در آوردم و حالا اصلا لينکي وجود ندارد. خلاصه مطلب اينکه به ايي ميل اين سايت بفرستيد .

*********

دلم براي اين دخترک که شلوارش را از ترس خيس کرده مي سوزد. دلم براي همه بچه هائي که مي ترسند مي سوزد. نمي خواهم فکر کنم که الان کجاست و چه مي کند...جهان چه راحت قلدري هاي اسراييل را ناديده مي گيرد. اگر اين کار را عراق کرده بود تا حالا از روي نقشه محو شده بود. اما چون اسراييل است امريکا فعلا چشمهايش را بسته!!

********
بعضي ها مي گويند اين جنگ است و عمليات انتحاري تتها چاره فلسطيني هاست. فکر نمي کنيد که بيشترين کسي که از اين عمليات سود برده خود شارون است؟؟
ترور در هر دو طرف يک وسيله ...ناجوانمردانه...و غلط ...است. بيراهه است. قبلا هم نوشته بودم که به هيچ هدف خوبي نميشود با يک وسيله غلط رسيد.



تتها فايده عمليات انتحاري و کشتار شهروندان اسراييلي اين بوده که جنايات اسراييل را لاپوشاني کرده و با کمک رسانه هاي غربي چهره اي خشن و خشونت طلب از مردم فلسطين نشان داده و به قول معروف جاي ظالم و مظلوم را عوض کرده. آنها که عمليات انتحاري را با جنگ هاي مردم فرانسه عليه نازي ها مقايسه مي کنند يادشان مي رود که آنها هيچوقت عليه غير نظامي ها نجنگيدند. کشتن غير نظامي ها کاري آسان وبزدلانه است. شارون آن را در سطح وسيع و قتل عام انجام مي دهد و گروه هاي افراطي فلسطين در سطح کوچکتر و با عمليات انتحاري و کشتن مردم عادي اسراييلي.
اين قسمت هم از همان سايت msNBC گرفته شده و توضيحات فرمانده يک تانک اسرائيلي را در مورد قتل عام جنين نقل مي کند:

“We wanted to get the terrorists. That’s all that happened,” said an Israeli tank commander who evicted a group of Western journalists from Jenin today. “We went one house at a time. Another army, like the American army, you saw what they did in Afghanistan. They just bombed and that’s it.

“Never, never do we shoot for no reason,” he continued. “If we shoot in the house it’s because someone’s shooting from the house. We don’t just shoot for no reason
. You think we are animals who just do whatever we want?”

آقا مي پرسند که :‌شما خيال مي کنيد ما حيوان هستيم که هر کاري دلمان مي خواهد مي کنيم؟

(حتما مي دانيد که ..جنين ...کاملا در محاصره نيرو هاي اسرائيلي است و خبرنگاران و نيروهاي امدادي حق ورود ندارند.)

من مي گويم که نه ...شما حق نداريد خودتان را به مقام حيوان ارتقا بدهيد. حيوان قتل عام نمي کند. حيوان با بولدزر خانه مردم را بر سرشان خراب نمي کند. حيوان در يک روز پانصد نفر را نمي کشد و اجساد شان را در گودال نمي ريزد.حيوان بر طبق غريزه و براي رفع گرسنگي به ...شکار ...مي رود. اگر حيوان ها مثل شما بودند امروز جز شغال و کرکس جنبنده اي روي زمين نمانده بود
اين قسمت از سايت msNBC گرفته شده و قسمتي از گزارشي است در مورد قتل عام فلسطينيان در ..جنين...آن هم در زماني که جناب پاول دارند با شارون آبگوشت بزياش ميل مي کنند...

“I risked my life and stuck my head through the window to see what was going on,” said Ali, the son of an unemployed construction worker. “I saw parts of five bodies under a building that collapsed. A little child was among them. I think they were dead from the bulldozer knocking the building down.”
Mahmoud Abu Samen, 40, said that after helicopter gunships launched 14 rockets into his house, soldiers moved through the streets, ordering all men 15 years of age or older to strip off their vests and shirts. “They handcuffed me and blindfolded me,” Samen said, adding that later, “They took me and put me in front of them and ordered me to open doors and ask people to leave their houses.”
اين عکس هم از سايت ديدگاه گرفته شده و ترس و وحشت يک دختربچه فلسطيني در چنگ سربازان اسرائيلي را نشان مي دهد. پيش به سوي قتل عام ..کشتار زن ..بچه و جوان. پيش به سوي تکرار قتل عام صبرا و شتيلا ...


اين عکس از سايت ديدگاه گرفته شده:

راستي از ايران خودمان چه خبرها؟؟؟؟
××××××××××
دوستي برايم نظراتش را در مورد نوشته هاي من در باره فلسطين نوشته که بعدا در اينجا خواهم گذاشت. يک نکته را يادآوري کرده که بنظرم در Public weblog هم ديدم. کودکان اسرائيلي هم کشته مي شوند. اگرکسي عکس آنها را هم بگذارد عمق فاجعه محسوس تر مي شود. اگر سايت نداريد مي توانيد براي اينجا بفرستيد.

اين را هم اضافه کنم که نوشته مربوط به ؛مردن فلسطيني ها؛‌ و ؛ کشته شدن اسرائيلي ها؛ نقل قول مستند از بي بي سي است .
اينقدر e-mail در مورد خشونت در خانواده دريافت کرده ام که نگو...(دروغ سيزده با کمي تاخير!).
*****
مي خواهم بپرسم که آيا شما بچه تان را کتک مي زنيد؟ آيا اين را حق خودتان مي دانيد؟
وقتي يک موجود بي دفاع را که تمام زندگيش يه شما وابسته است را مي زنيد چه احساسي مي کنيد؟ خشم ؟‌خجالت؟‌حقارت؟‌ يا ...؛هيچ..؟؟؟
مي دانيد که به جز درد جسماني چه صدمات جبران ناپذيري به روح او وارد مي کنيد؟

اگر يکي ديگر بچه تان را کتک بزند چه خواهيد کرد؟ آيا اين حق فقط براي شما محفوظ است يا مثلا وقتي ازدواج کرد شوهرش هم حق دارد که او را بزند؟ شايد ديگر تا آن وقت تحت تاثير تربيت دوران کودکي کتک خوردن را طبيعي بداند.

سوال من اين است که آيا يک انسان روشنفکر مي تواند به همين سادگي از مسئوليتش شانه خالي کند و بگويد که ..؛من خودم را اينطوري قبول کرده ام؛...!!!معلوم است که ظالم هميشه مي تواند خودش را قبول کند. مشکل اين است که آيا طرف مظلوم و کتک خورده با بدن دردآلود و شخصيتي خرد شده اين را قبول دارد يا نه!

اين را هم اضافه کنم که در ذهن هر کودکي پدر و مادر حکم خدا را دارند. اين است که رفتار بد پدر و مادر ذهن آنها را مغشوش مي کند و دائم بين احساس پرستش يا نفرت از پدر و مادر دست و پا مي زنند.
************************

آيا شما بچه تان يا همسرتان يا دوستتان را کتک مي زنيد؟ چرا؟

آيا بچه که بوديد کتک خورده ايد؟چه احساسي مي کرديد؟‌حالا چه احساسي مي کنيد؟

آيابنظر شما کتک جزيي از تربيت بچه است؟

‌آيا هميشه حق با شماست؟

به جاي کتک راه ديگري به نظرتان مي رسد؟‌ مثلا حرف زدن؟

کدام آسان تر است؟‌ کتک زدن؟ يا حرف زدن و گوش کردن؟

آيا شما راه آسان را انتخاب مي کنيد؟

آيا آسان ترين راه هميشه بهترين راه است؟

مي دانيد که در بيشتر کشورهاي متمدن کتک زدن بچه غير قانوني است و اگر دولت خبردار شود ممکن است که بچه تان را از دست بدهيد؟

هيچ فکر کرده ايد که با کسي در اين مورد حرف بزنيد و کمک بخواهيد ؟‌مثلا يک روانکاو يا مشاور خانواده؟
***********
عکس کودکان فلسطيني را در سايت شهرزاد ببينيد. اينها را به قول خودش CNN نشان نمي دهد. جهت گيري و جهت دهي رسانه هاي غربي خيلي واضح است. مثلا مي گويند پانزده سرباز اسرائيلي کشته شدند و صد و بيست فلسطيني مردند!!! (لابد خودکشي کرده اند يا در تصادف رانندگي يا زلزله مرده اند!!)
اگر اين عکس ها منتشر شود ديگر اسرائيل نمي تواند به اين راحتي به وحشي گري هايش ادامه بدهد. مثل وقتي که همه مي دانستند که مردم بوسني دارند قتل عام مي شوند و تا وقتي که آن فيلم معروف از کمپ زندانيان در حال مرگ پخش نشد مردم دنيا عکس العمل نشان ندادند. فاجعه در اين است که همه در اين قتل عام شريکند. امريکا که مي گفت اين حق اسرائيل است....اروپا هم محکوم ميکند که آسان ترين و بي خرج ترين راه است. کشور هاي عربي هم با اينکه عکس العمل نشان مي دهند و محکوم ميکنند اما غير از مصر فکر نکنم کشور ديگري رابطه اش را با اسرائيل قطع کرده باشد.

اينها نشان مي دهد که انسان چقدر مي تواند درنده خو و وحشي باشد. ( البته چند تا مثال ديگر هم هست!!)
يک جوان اسرائيلي در ۱۸ سالگي قاتل مي شود. قاتل يک بچه !! آيا چنين و حشي گري هايي به اين زودي ها فراموش خواهد شد؟‌تانک ها خانه هاي مردم را هدف قرار مي دهند و بعد با بلند گو اعلام مي کنند که :ما از شما قوي تريم!!

اين وسط کيف گروه هاي افراطي از هر دو طرف کوک است!!!!

کاريکاتورهاي اين سايت را هم ببينيد.




تنها در خانه را ديده ايد؟‌ چه طنز باحالي دارد....
**********
خانمي در وبلاگش حرف هاي جالبي زده. از جمله نوشته که يکي از خصوصيات بدي که دارد اين است که دختر ۹ ساله اش را کتک مي زند و راه حل را در اين ميبيند که دختر ش کمي بزرگتر که شد در جواب او را بزند. (که دو تايي با هم بروند بيمارستان!!) .......

نظر من:
پس يک مرد هم ميتواند همسرش را کتک بزند با همين منطق!!!خشونت دردي را دوا نمي کند. You need professional help.

ضمنا بايد بگويم که شهامت اون خانم را در اعترافش تحسين ميکنم.اين شايد قدم اول باشد...

يک چيز ديگه. خيلي فکر کردم که اينو فقط براي اون خانم بفرستم يا اينجا بذارم. فکر کردم که خشونت خانوادگي و تو جيهات اينطوري هم در جامعه ما فراوان است و بايد راجع بهش حرف زد و ريشه يابيش کرد.
يادآوري: در بحث ها هم بهتره که موضوع رو هدف بحث قرار بديم نه آدم ها رو.:.
*******
شبح جان خيلي ممنون که ما را هم در ليستت گذاشتي....

سورنا راجع به ..تابو ها... در جامعه ما نوشته. ميگه هر جامعه اي که ..تابوهايش ...بيشتر باشه ميزان ناراحتي هاي رواني اش هم بيشتره...

مثلا تعارف به نظر شما بيماري نيست؟‌ يعني يه چيزي ميگيم که خودمون هم درش مي مونيم. يا مثلا نظر ديگران برامون چرا اينقدر اهميت داره؟‌ آبرو يعني چي؟ ناموس يعني چي؟ زرنگي چيه؟ اين همه خرافات الکي تا بحال برامون چي آورده؟

فکر مي کنم اينها رو ٍE.T آورده بوده که منابع زمين رو غارت کنه. اما يه ...بي ناموسايي ....ازش دزديدن!!! آوردن سر ما پياده کردن.

يادم مياد که يک روانشناس داشت در تلويزيون حرف مي زد و علايم بيماري ها را مي گفت. بعلاوه ريشه اين ناراحتي ها. معمولا هر کسي يکي يا دو تا از اين علايم را داشت. من شايد هر هفت تا را داشتم! (حالا نگين تو کشف کردي که ديوانه اي به ما چه!).
مثلا اينکه با رييستون دعواتون ميشه اما اون لحظه نمي دونين چي بگيد و حرفاشو تحمل ميکنين . بعد تا يک هفته حرف هايي را که مي خواستين بهش بزنين هي تو مغزتون تکرار مي کنين...

دليلش آيا اين نيست که هي ما رو از بزرگتر و بالا سر ترسوندن؟ بزرگتر اشتباه هم بگه نميشه بالاي حرفش حرف زد ....عيبه!!!...بده....!!!. به ريييست حرف بزني احتمالا کارت رو از دست مي دي و ...همش هم تقصير خودته....حتي بعضي ها که زياد حرف مي زنند مي رن يه جا که يکي ديگه ني انداخت.... حالا بيا بيمار نشو....

البته اولين قدم کشف بيماريه. وقتي بدونيم اين ؛تابوها؛ چه پدري از ما در آورده ميتونيم در خودمون به تدريج اونا رو از بين ببريم .

براي اينکه بدونيم اين ؛تابوها؛ چه پدري از ما در آورده مي تونيم يک نگاه بيندازيم ببينيم کشورهايي که اينقدر به ...تا بو...ها و ....خرافات ...اهميت ميدن چه وجوه مشترکي دارن....فقر...بي سوادي .........و ..وابستگي اقتصادي و تکنولوژيکي به کشورهاي ...اخ و بد و بي ناموس!!!!

********

به هيچ هدف خوبي نميشه با يک وسيله بد رسيد. به عبارت ديگه ...هدف وسيله را توجيه نمي کند....اين هم در مورد عمليات انتحاري از طرف گروه هاي فلسطيني درسته و هم در مورد قتل و کشتار و جنايت هاي اسراييل.

خدا را شکر که بالاخره اين public weblog هم دوباره به راه افتاد. ...
تا حالا سعي کردين ؛مثبت ؛ حرف بزنين؟ مثلا به جاي اينکه به بچتون بگين...اينجا بازي نکن!؛ ميتونين بگين ؛ اونجا بازي کن...يا به جاي اينکه بگين هنوز نصف کارم مونده بگين نصف کارم تموم شده. اگر نکرديد امتحان کنيد . اثر خيلي خوبي داره.
جنايت هاي ارتش اسراييل تمامي نداره. بعد از کشتار مردم از زن و بچه و... حالا هم وارد کليسايي شدند که فلسطيني ها توش بودند. به خانه هاي مردم شليک مي کنند و از دم هر کي را مي بينند مي کشند. اجازه جمع آوري و دفن اجساد را نمي دهند.اجازه ورود غذا را به فلسطين نمي دهند. چقدر انسان و انسانيت ميتونه سقوط کنه.
.آقايون ...خانمهاي public weblog :

نوشته هر کسي به خودش مربوطه و لااقل به نظر من وقتي يکي از اون استفاده نادرست ميکنه به شما برنمي گرده.

من يکي که نمي فهمم چرا شماها بايد براي چنين چيزي که به راحتي قابل حله اولش سيصد دفعه معذرت بخواين. حالا هم که وبلاگ به اين خوبي را متروکه کردين. پاس وورد و آيدي ها را عوض کنيد و دوباره شروع کنيد به نوشتن و بعد ببينيد نظر خواننده ها چيه.

بعد بگين اين چشم ما شور نيست. تا گفتيم اين public weblog خوبه يکهو گذاشتند رفتند.
آقايون ...خانمها ...عيد تمام شد. لطفا برگردين سر کار تون!!!!
يک وحيد خان گل هم نوشته که چه اشکالي دارد که يکي از سياست بدش بياد؟ بايد هر کس در زندگي خودش شاد باشه.
کاش مي شد که اينطوري باشه!
****************
مطلب كاپيتان هادوك را در مورد فلسطين بخونين. معلومه كه نويسنده بهتريه.
نوشتن با ..نويسندگي... خيلي فرق داره. بايد يک نويسنده بتونه منظورش را واضح بيان کنه. اين هم بيشتر وقت ها کار سختيه.

منظور اين که مطلب پاييني باعث شده که کمي سو؛ تفاهم بشه. شبح عزيز برايم نوشته که راجع به فلسطيني ها بي انصافي کرده ام و اينها که اسم برده ام جز تفرقه انداختن ميان فلسطيني ها کاري نمي کنند. (شبح جان اگر اشتباه فهميده ام لطفا برايم بنويس.).بايد بگم که نظر من هم همينه. شايد بايد بيشتر توضيح مي دادم.
*******

آقاي عليرضا خان هم يک نامه فرستاده که عينا اينجا مي گذارم:‌

salaam bar bandegan
sale no..
ahvalat?
webloge shoma ra didam..
vaghean fekr nemikardam hanooz kasi bashad ke be Hamas
va Hezbollah bad begooyad(bejoz Sehyoonistha)..
shoma chetor Eshghalgar(Israel) ra ba kasi ke az
zaminash Defa' mikonad yeki mikonid? felestin male
FELESTINihast va hagh darand baraye aan bejangand.
chetor partizanhaye faransavi va Roosi mitavanand dar
barabare HITLER az zamineshan defa' konand vali
Felestinian na?
dar ziarate A'shura yek jomle hast ke shamele hale
shomast:
"la'nat(damn) bar kasani ke...va kasani ke bar an
kar(koshtane Imam hosein) rezayat dadand"
KHODA hedayatetan konad
LTD
emza: KHODA
bye


بايد بگم: بدون شرح!!!
***************

صد تا خداي تقلبي ديگر هم لعنت بنويسند من ؛حماس ؛‌و ؛حزب الله؛ را نه طرفدار صلح و آرامش در فلسطين بلکه ضد آن مي دانم و آنها را نماينده فلسطين نمي دانم.
به نظر من کشتار انسان هاي بي گناه چاره نيست. يک کودک فلسطيني به اندازه يک کودک اسراييلي حق زندگي دارد و بالعکس. کشتار انسانهاي بي دفاع را حتي اين خداي تقلبي هم نمي تواند توجيه کند. همانطور که کسي نمي تواند بي رحمي هاي ارتش اسراييل راتوجيه کند. براي من فهم اين قضيه سخت است که آدم هايي که خودشان زير ظلم و کشتار هيتلر بوده اند تبديل بشوند به هيتلري ديگر. من کاملا حق فلسطيني ها براي داشتن خاک خودشان را محترم مي شمارم. کابينه فعلي اسراييل فاشيست و جنگ طلب است. همين طور .گروه هايي که با صلح مخالف هستند. و تا اينها هستند و تا امريکا علنا از اسراييل دفاع مي کند مشکل است که اين چرخه خشم و خونريزي پايان بگيرد.