Monday, February 27, 2006

شب ندارد سر خواب
من ندارم سر یاس

*********************

شب ندارد سر خواب

شاخ مایوس یکی پیچک خشک

پنجه بر شیشه ی در می ساید

من ندارم سر یاس

زیر بی حوصله گی های شب ؛ از دورادور

ضرب آهسته ی پاهای کسی می آید.

(از شعر گل کو- احمد شاملو)

*******************

دوستان عزیز پس از این مطالب گل کو را در قسمت های مختلف خواهید دید. یعنی یک کلیک دیگر برای خواندن مطلب لازم است. اگر در این مورد انتقاد یا پیشنهادی دارید در نظر خواهی بنویسید یا برای من ایی میل کنید

شاد و پیروز باشید- گل کو






این مرز پر گهر (در باره مسائل روز ایران)

مرز پر گهر بدون شرح:
مرز پر گهر ما که از هر خشتش در و گوهر می بارد اخبارش بدون شرح است. جانیانی بر این کشور حاکم شده اند که قیافه شان مایه وحشت است و رفتارشان مایه خنده . برای من جای تعجب است که اینها که دو دو تا را نمی دانند چهار میشود یا پنج چطور وقتی که کار به "حفظ نظام " میرسد چهارچنگولی به قدرت می چسبند و از قتل عام زندانیان سیاسی گرفته تا رشوه دادن به کشورهای مختلف جهان از چپ و راست سعی در نگه داشتن کلاهشان دارند. .


چیزی که می بینم این است که ملاها بر روی بدترین و سخیف ترین صفات انسانها سرمایه گذاری میکنند. از یک طرف مردم را در فقر نگاه میدارند و از طرف دیگر برای یک لقمه غذا وادارشان میکنند که هم نوع خود را آزار بدهند. چرا یک سرباز یا یک افسر نیروی انتظامی یا حتی یک پاسدار راضی میشود یک انسان دیگر را کتک بزند؟ شکنجه کند یا طناب دار بر گردنش آویزان کند ؟ یا از روی اجبار و انجام وظیفه است برای اینکه اگر نکند خودش هم مجازات میشود و یا دلیل روانی دارد. یعنی آن سرباز یا پاسدار یا افسر نیروی انتظامی خیال میکند با مجازات کردن یک انسان دیگر راه بهشت را برای خودش باز میکند.تا همه وجود یک انسان را ترس و عذاب وجدان فرا نگرفته باشد قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

(ادامه)

جان زندانیان سیاسی در ایران در خطر است

زندانیان سیاسی که حکم اعدام دارند و در سیاه چالهای رژیم در دست ملاهای سادیست گرفتارند:

سعید ماسوری- ولی الله فیض مهدوی- غلامحسین کلبیامیرپروزیان - علیرضا کرمی خیر آبادی، خالد هردانی، منصور و شهرام پورفرهنگ

آدرس و تلفن های دفاتر صلیب سرخ جهانی و عفو بین الملل را میتوانید در این آدرس پیدا کنید.

یک تلفن شما میتواند زندگی یک انسان را نجات دهد:

http://humanrightsorganizations.blogspot.com/



کره خاکی ما (در باره مسائل جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




یک زن ( در باره زنان ایران و جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




صفحه کودکان

این قسمت هنوز به روز نشده




از وبلاگ های دیگر

روزگار غریبی است نازنین (از وبلاگ
بادبان)

http://yadname.blogspot.com/

این فردی که در عکس می‌بینید آقای سعید احمدزاده اردبیلی می‌باشد
عشق شهرت و کسب نام چنان او را به وسوسه انداخته که برای رسیدن هر چه زودتر به حوزه هنر و ادبیات ، نردبان قلمش را بروی نشریه فرهنگی و ادبی ندا تکیه می‌هد که من بشکل مستمر هر بار که منتشر می‌شود در وبلاگم می‌گذارم و در ستون دست راست لینک داده‌ام و این آقا تمام آثار ادبی ترجمه شده از دکتر زری اصفهانی و حمید مشیری و حمید نصیری را به نام خود در وبلاگش به ثبت رسانده است از جمله ترجمه شعرهای لورکا و ترجمه ازبرتولت برشت و یا سخنرانی نرودا به هنگام دریافت جایزه نوبل و بسیاری از مطالب و نوشته‌های ادبی را به نام مترجم سعید احمدزاده اردبیلی ثبت کرده است و تمثیل مبارکش را هم آذین مطالبش در وبلاگ قرار داده . گاهی اوقات انتظارات بیش از حد آدمها چنان چشمانشان را کور می‌کند که بجز شهرت و نام چیز دیگری نمی‌بینند و به وبلاگ بسنده نکرده و تصمیم به چاپ این مقالات بشکل کتاب می‌کند و برای تبلیغ از نبوغ و دانش ادبی خود با خبرگزاری فارس در مورد چاپ این کتاب به سخن پراکنی می‌پردازد

************

فوتبال اتمی

از وبلاگ خسن آقاhttp://hasanagha.net/

حرف توی دهان ملت می‌گذارند و بعد ملت باید هزینه آنرا بپردازد.به همان شکلی که 27 سال پیش شعار "جمهوری اسلامی" را بجای "جمهوری" در دهان ملت گذاشتند، حالا هم می‌خواهند با گذاشتن شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" در دهان ملت به اهداف خود که چیزی بجز سلاح اتمی نیست برسند، هزینه آنرا هم ملت با جان و مال خود باید بپردازد.
فراموش نکنید اینها همان‌هایی هستند که قبل از انقلاب می‌گفتند نفت مال ملت است و باید با پیت داد در خانه ملت! یقینا فردا هم خواهند گفت انرژی هسته‌ای را می‌خواهند با پیت بدهند در خانه ملت!




گزیده های اینترنت

نگراني ايرانيان و خواست هاي ما( سایت دیدگاه)براي حمايت از فراخوان لطفا اينجا را فشار دهيد

در سومين سالگرد اشغال عراق، تضاد بين جهانخواران و رژيم ارتجاعي جمهوري اسلامي تشديد يافته و آماده مي شوند تا ايران را براي لقمه اي بيشتر، ويران کنند.نه جهانخواران و نه مرتجعين حاکم بر ايران لحظه اي به منافع ايران و آنچه خواست مردم ست توجه نکرده و اگر امکان سازش و مدارا و زد و بند باشد، ايران و ايراني را در اولين گذرگاه توافق، سر بريده و قرباني خواهند کرد.امضا کنندگان متن همراه، با حفظ برخي ملاحظات، بر سه نکته اساسي مُهر تأييد زده اند:* دخالت نظامي بيگانه در راستاي اهداف و منافع مردم نيست؛* سازش و مداراي ديپلماتيک شرکاء تجاري - سياسي رژيم تنها براي حفظ منافع خودشان و رژيم است؛* سرنگوني اين رژيم در تماميت اش يک بايست و به دست خود مردم امکان پذير است.(ادامه)

*****

تحميل ديپلماتيک


بالاخره اروپا که براي چپاول ايران مستمرا به رژيم باج مي دهد، مجبور شده که تا 20 مارس 2006 با رژيم جمهوري اسلامي سرشاخ بشود، تا بعد ببنيد که خدا چه مي خواهد.شوراي امنيت ملل متحد (بخصوص روسيه و چين) آخرين تلاشش را براي به سر عقل آوردن رژيم به کار گرفته تا معضل ناخواسته موجود از اين بيشتر پيچ نخورد و درگيري هاي لفظي جدي نشوند و منافع تجاري-تسليحاتي به مخاطره نيفتد. آصفي هم به عنوان دست مريزاد مي گويد «در خصوص بحث تعليق غني سازي صنعتي آماده هستيم كه آن را از دل مذاكره بيرون آوريم. » (نقل از فارس 21 اسفند، مندرج در ديدگاه – "آصفي:آماده‌ايم تعليق غني سازي صنعتي را از دل مذاكرات بيرون آوريم ")ناگفته روشن است که تلاش شوراي امنيت در راستاي احقاق حقوق مردم ايران نيست، اصلا مردم ايران در دستور کار آنها نبوده، نيست و نخواهد بود. پس نشست هاي حاضر نه براي مردم تنوري گرم خواهد کرد، و نه رژيم عقل سليم در کله معممش دارد که تند بودن سراشيب را درک کند. دير يا زود، و بي شک تنش بين شرکاء و رژيم تشديد خواهد يافت.در عين حال که نبايد به اين جنگ و دعوا ها دل بست، و قبول اين اصل که اگر تغييري در ايران امکان پذير باشد، آن تغيير به دست مردم انجام خواهد گرفت و ديگر هيچ؛ اما در پروسه سرنگوني هر مويي از خرس کندن غنيمت است، و نبايد از کنار نقش مثبت و غير قابل انکار مجاهدين خلق براي رساندن غرب به اين نقطه، و مجاب کردن شرکاء رژيم به اين واقعيت که ديگر سرمايه گذاري روي رژيم بازدهي نخواهد داشت، بي توجه گذشت. بخش ديپلماتيک شوراي ملي مقاومت در سخت ترين شرايط، و در يک تلاش بي وقفه دو ساله توانست قوانين بازي رژيم و شرکاء را باز نويسي کرده و موجوديت خود را به هر دو طرف بازي تحميل کند. بپذيريم که کار آساني نبود، مخصوصا در شرايطي که استرا وزير خارجه بريتانيا مي گويد «ايرانيها كشتار يهوديان را تاييد مي‌كنند و عمليات حماس و حزب الله در اسرائيل را اقدامهاي رهايي بخش توصيف مي كنند كه ما آن را قبول نداريم ولي مقامهاي ايران از ما انتظار دارند تشكيلات تروريستي مجاهدين خلق[گروهك تروريستي منافقين] را تحريم نماييم. » (نقل از فارس 19 اسفند، مندرج در ديدگاه – "استرا برخورد دوگانه در قبال برنامه تسليحاتي رژيم صهيونيستي را توجيه كرد"). سوالي که مي ماند از جک استرا است که تا کي مي خواهد روي اسب لنگ شرط بندي کند؟

علي ناظر – 21 اسفند 1384

****

فراسوی خبر...22 اسفند بلوفی که قُمار باز را به لُکنت انداخت
منصور امان

سردرگُمی رهبران رژیم مُلاها پیرامون تنظیم سیاست "نظام" در برابر شرایط جدید، مثال جدیدتری یافته است. یک روز پس از آنکه وزیر کشور جمهوری اسلامی، استفاده از ابزار نفت به مثابه واکُنشی تلافی جویانه در برابر تحریمهای احتمالی را مطرح نمود، هم کابینه ای او در وزارت امور خارجه، این گام را مُنتفی دانست. آقای مُتکی به شرکت کُنندگان در "همایش بین المللی انرژی و امنیت:دیدگاه آسیایی" اطمینان داد:"ایران مُصر است از نفت برای اعمال سیاست خارجی استفاده نکُند."

(ادامه)

*****

آشنايـي با مفاهيـم انـرژي هسته‌يـي - علي‌محمد سينكي ـ كارشناس هسته‌يي از اشرف
به نقل ازروزنامه مجاهد 76از سال 2002 ميلادي، به‌دنبال افشاگري مقاومت ايران در زمينه برنامه‌هاي مخفيانه تسليحات هسته‌‌يي رژيم آخوندي، جامعه بين‌المللي برروي فعاليتهاي هسته‌يي رژيم كه حدود 18‌سال با پنهانكاري و فريبكاري خاص آخوندي از ديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و جامعه جهاني به‌دور نگه داشته شده بود با نگراني متمركز شده است، به‌طوري‌كه موضوع پرونده جنجال‌برانگيز هسته‌يي رژيم آخوندي در آستانه اعمال تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل است و هر روز جهان شاهد موضعگيريهاي مخالفت‌آميز از جانب بالاترين مقامات كشورهاي مختلف جهان با روند پروژه‌هاي هسته‌يي رژيم است. موضعگيريهاي مخالفت‌آميز عمدتاً روي غني‌سازي اورانيوم، بازفرآوري پلوتونيوم، بحث چرخه سوخت هسته‌يي، عدم رعايت مقررات ان.پي.تي از طرف رژيم، … و مواضع شوراي حكام در در زمينه فعاليتهاي اتمي رژيم متمركز بوده است. در اين بحث به‌طور خلاصه با چنين مفاهيم هسته‌يي آشنا خواهيم شد تا درك عميقتري از بحران هسته‌يي رژيم داشته باشيم.
چرخه سوخت هسته‌يي:مراحل و سلسله عمليات پيچيده‌يي است كه منجر به تهيه سوخت هسته‌يي جهت نيروگاههاي هسته‌يي برق مي‌شود. اين مراحل از استخراج سنگ معدن اورانيوم شروع و با عبور از مراحل آسياب‌كردن سنگ معدن اورانيوم، تبديل اكسيد اورانيوم به‌گاز هگزافلورايد اورانيوم، غني‌سازي اورانيوم و توليد ميله‌هاي سوخت، به‌توليد سوخت هسته‌يي غني‌شده با درصد مشخصي مي‌رسد.
(ادامه)



مطالب رسیده

برنامه چهارمین فستیوال جهانی سینمای ایران در تبعید- نهم تا دوازدهم مارس 2006- پاریس

*****




معرفی کتاب - داستان های کوتاه


كلاس درس

غلامحسين ساعدي-تابستان 62-

همه ما را تنگ هم چپانده بودند. داخل كاميون زوار در رفته اي كه هر وقت از دست اندازي رد ميشد چهارستون اندامش وا ميرفت و ساعتي بعد تخته بندها جمع و جور مي شدن دو ما يله مي شديم و همديگر را مي چسبيديم كه پرت نشويم.انگار داخل دهان جانوري بوديم كه فك هايش مدام باز و بسته مي شدولي حوصله جويدن و بلعيدن نداشت. آفتاب تمام آسمان را گرفته بود. دور خود مي چرخيد. نفس مي كشيد و نفس پس مي دادو آتش مي ريخت ومدام مي زد تو سر ما. همه له له مي زديم. دهان ها نيمه باز بودو همديگر را نگاه مي كرديم. كسي كسي را نمي شناخت. هم سن و سال هم نبوديم....(ادامه)



فیلم - موزیک

(این قسمت هنوز به روز نشده)






حجت زمانی جاودانه شد (صفحه ای برای حجت زمانی)

شانزدهم اسفند 1384

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند

برادر حجت زمانی تهدید شد که در صورت پیگیری دستگیر خواهد شد

حجت زمانی اعدام شد( شیوا نظر آهاری)

حجت زمانی سمبلی از توانایی انسان (رضا شمس)





کاش این هیولا هزار سر می داشت( وبلاگی در باره صمد بهرنگی
)


چند كلمه:(مقدمه داستان كچل كفتر باز- صمد بهرنگي)

بچه ها بي شك آينده در دست شماست و خوب و بدش هم مال شماست. شما خواه ناخواه بزرگ ميشويد و همپاي زمان پيش مي رويد. پشت سر پدران و بزرگهايتان مي آييد و جاي آنها را مي گيريد و همه چيز را به دست مي آوريد. زندگي اجتماعي را با همه ي خوب و بدش صاحب مي شويد. فقر..ظلم..زور..عدالت..شادي و اندوه ..بيكسي...كتك ..كار و بيكاري..زندان و آزادي..مرض و بي دوايي.گرسنگي و پا برهنگي و صدها خوشي و ناخوشي اجتماعي ديگر مال شما مي شودمي دانيم كه براي درمان ناخوشيها اول بايد علت آن را پيدا كرد. مثلا دكترها براي معالجه ي مريض هاشان اول دنبال ميكرب آن مرض مي گردند و بعد دواي ضد آن ميكرب را به مريضهاشان ميدهند . براي از بين بردن ناخوشي هاي اجتماعي هم بايد همين كار ا كرد. مي دانيم كه در بدن سالم هيچوقت مرض نيست. در اجتماع سالم هم نبايد نشاني از ناخوشي باشد . ورشكستگي ...زور گفتن...دروغ..دزدي و جنگ هم ناخوشي هايي هستند كه فقط در اجتماع ناسالم ديده مي شوند. براي درمان اين همه ناخوشي بايد علت آنها را پيدا كنيم. هميشه از خودتان بپرسيد چرا رفيق همكلاسم را به كارخانه ي قاليبافي فرستادند؟چرا بعضي ها دزدي مي كنند؟ چرا اينجا و آنجا جنگ و خونريزي و جود دارد؟بعد از مردن چه ميشوم؟پيش از زندگي چه بوده ام؟ دنيا آخرش چه ميشود؟جنگ و فقر و گرسنگي چه روزي تمام خواهد شد؟

(ادامه)

No comments:

Post a Comment

شب ندارد سر خواب
من ندارم سر یاس

*********************

شب ندارد سر خواب

شاخ مایوس یکی پیچک خشک

پنجه بر شیشه ی در می ساید

من ندارم سر یاس

زیر بی حوصله گی های شب ؛ از دورادور

ضرب آهسته ی پاهای کسی می آید.

(از شعر گل کو- احمد شاملو)

*******************

دوستان عزیز پس از این مطالب گل کو را در قسمت های مختلف خواهید دید. یعنی یک کلیک دیگر برای خواندن مطلب لازم است. اگر در این مورد انتقاد یا پیشنهادی دارید در نظر خواهی بنویسید یا برای من ایی میل کنید

شاد و پیروز باشید- گل کو






این مرز پر گهر (در باره مسائل روز ایران)

مرز پر گهر بدون شرح:
مرز پر گهر ما که از هر خشتش در و گوهر می بارد اخبارش بدون شرح است. جانیانی بر این کشور حاکم شده اند که قیافه شان مایه وحشت است و رفتارشان مایه خنده . برای من جای تعجب است که اینها که دو دو تا را نمی دانند چهار میشود یا پنج چطور وقتی که کار به "حفظ نظام " میرسد چهارچنگولی به قدرت می چسبند و از قتل عام زندانیان سیاسی گرفته تا رشوه دادن به کشورهای مختلف جهان از چپ و راست سعی در نگه داشتن کلاهشان دارند. .


چیزی که می بینم این است که ملاها بر روی بدترین و سخیف ترین صفات انسانها سرمایه گذاری میکنند. از یک طرف مردم را در فقر نگاه میدارند و از طرف دیگر برای یک لقمه غذا وادارشان میکنند که هم نوع خود را آزار بدهند. چرا یک سرباز یا یک افسر نیروی انتظامی یا حتی یک پاسدار راضی میشود یک انسان دیگر را کتک بزند؟ شکنجه کند یا طناب دار بر گردنش آویزان کند ؟ یا از روی اجبار و انجام وظیفه است برای اینکه اگر نکند خودش هم مجازات میشود و یا دلیل روانی دارد. یعنی آن سرباز یا پاسدار یا افسر نیروی انتظامی خیال میکند با مجازات کردن یک انسان دیگر راه بهشت را برای خودش باز میکند.تا همه وجود یک انسان را ترس و عذاب وجدان فرا نگرفته باشد قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

(ادامه)

جان زندانیان سیاسی در ایران در خطر است

زندانیان سیاسی که حکم اعدام دارند و در سیاه چالهای رژیم در دست ملاهای سادیست گرفتارند:

سعید ماسوری- ولی الله فیض مهدوی- غلامحسین کلبیامیرپروزیان - علیرضا کرمی خیر آبادی، خالد هردانی، منصور و شهرام پورفرهنگ

آدرس و تلفن های دفاتر صلیب سرخ جهانی و عفو بین الملل را میتوانید در این آدرس پیدا کنید.

یک تلفن شما میتواند زندگی یک انسان را نجات دهد:

http://humanrightsorganizations.blogspot.com/



کره خاکی ما (در باره مسائل جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




یک زن ( در باره زنان ایران و جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




صفحه کودکان

این قسمت هنوز به روز نشده




از وبلاگ های دیگر

روزگار غریبی است نازنین (از وبلاگ
بادبان)

http://yadname.blogspot.com/

این فردی که در عکس می‌بینید آقای سعید احمدزاده اردبیلی می‌باشد
عشق شهرت و کسب نام چنان او را به وسوسه انداخته که برای رسیدن هر چه زودتر به حوزه هنر و ادبیات ، نردبان قلمش را بروی نشریه فرهنگی و ادبی ندا تکیه می‌هد که من بشکل مستمر هر بار که منتشر می‌شود در وبلاگم می‌گذارم و در ستون دست راست لینک داده‌ام و این آقا تمام آثار ادبی ترجمه شده از دکتر زری اصفهانی و حمید مشیری و حمید نصیری را به نام خود در وبلاگش به ثبت رسانده است از جمله ترجمه شعرهای لورکا و ترجمه ازبرتولت برشت و یا سخنرانی نرودا به هنگام دریافت جایزه نوبل و بسیاری از مطالب و نوشته‌های ادبی را به نام مترجم سعید احمدزاده اردبیلی ثبت کرده است و تمثیل مبارکش را هم آذین مطالبش در وبلاگ قرار داده . گاهی اوقات انتظارات بیش از حد آدمها چنان چشمانشان را کور می‌کند که بجز شهرت و نام چیز دیگری نمی‌بینند و به وبلاگ بسنده نکرده و تصمیم به چاپ این مقالات بشکل کتاب می‌کند و برای تبلیغ از نبوغ و دانش ادبی خود با خبرگزاری فارس در مورد چاپ این کتاب به سخن پراکنی می‌پردازد

************

فوتبال اتمی

از وبلاگ خسن آقاhttp://hasanagha.net/

حرف توی دهان ملت می‌گذارند و بعد ملت باید هزینه آنرا بپردازد.به همان شکلی که 27 سال پیش شعار "جمهوری اسلامی" را بجای "جمهوری" در دهان ملت گذاشتند، حالا هم می‌خواهند با گذاشتن شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" در دهان ملت به اهداف خود که چیزی بجز سلاح اتمی نیست برسند، هزینه آنرا هم ملت با جان و مال خود باید بپردازد.
فراموش نکنید اینها همان‌هایی هستند که قبل از انقلاب می‌گفتند نفت مال ملت است و باید با پیت داد در خانه ملت! یقینا فردا هم خواهند گفت انرژی هسته‌ای را می‌خواهند با پیت بدهند در خانه ملت!




گزیده های اینترنت

نگراني ايرانيان و خواست هاي ما( سایت دیدگاه)براي حمايت از فراخوان لطفا اينجا را فشار دهيد

در سومين سالگرد اشغال عراق، تضاد بين جهانخواران و رژيم ارتجاعي جمهوري اسلامي تشديد يافته و آماده مي شوند تا ايران را براي لقمه اي بيشتر، ويران کنند.نه جهانخواران و نه مرتجعين حاکم بر ايران لحظه اي به منافع ايران و آنچه خواست مردم ست توجه نکرده و اگر امکان سازش و مدارا و زد و بند باشد، ايران و ايراني را در اولين گذرگاه توافق، سر بريده و قرباني خواهند کرد.امضا کنندگان متن همراه، با حفظ برخي ملاحظات، بر سه نکته اساسي مُهر تأييد زده اند:* دخالت نظامي بيگانه در راستاي اهداف و منافع مردم نيست؛* سازش و مداراي ديپلماتيک شرکاء تجاري - سياسي رژيم تنها براي حفظ منافع خودشان و رژيم است؛* سرنگوني اين رژيم در تماميت اش يک بايست و به دست خود مردم امکان پذير است.(ادامه)

*****

تحميل ديپلماتيک


بالاخره اروپا که براي چپاول ايران مستمرا به رژيم باج مي دهد، مجبور شده که تا 20 مارس 2006 با رژيم جمهوري اسلامي سرشاخ بشود، تا بعد ببنيد که خدا چه مي خواهد.شوراي امنيت ملل متحد (بخصوص روسيه و چين) آخرين تلاشش را براي به سر عقل آوردن رژيم به کار گرفته تا معضل ناخواسته موجود از اين بيشتر پيچ نخورد و درگيري هاي لفظي جدي نشوند و منافع تجاري-تسليحاتي به مخاطره نيفتد. آصفي هم به عنوان دست مريزاد مي گويد «در خصوص بحث تعليق غني سازي صنعتي آماده هستيم كه آن را از دل مذاكره بيرون آوريم. » (نقل از فارس 21 اسفند، مندرج در ديدگاه – "آصفي:آماده‌ايم تعليق غني سازي صنعتي را از دل مذاكرات بيرون آوريم ")ناگفته روشن است که تلاش شوراي امنيت در راستاي احقاق حقوق مردم ايران نيست، اصلا مردم ايران در دستور کار آنها نبوده، نيست و نخواهد بود. پس نشست هاي حاضر نه براي مردم تنوري گرم خواهد کرد، و نه رژيم عقل سليم در کله معممش دارد که تند بودن سراشيب را درک کند. دير يا زود، و بي شک تنش بين شرکاء و رژيم تشديد خواهد يافت.در عين حال که نبايد به اين جنگ و دعوا ها دل بست، و قبول اين اصل که اگر تغييري در ايران امکان پذير باشد، آن تغيير به دست مردم انجام خواهد گرفت و ديگر هيچ؛ اما در پروسه سرنگوني هر مويي از خرس کندن غنيمت است، و نبايد از کنار نقش مثبت و غير قابل انکار مجاهدين خلق براي رساندن غرب به اين نقطه، و مجاب کردن شرکاء رژيم به اين واقعيت که ديگر سرمايه گذاري روي رژيم بازدهي نخواهد داشت، بي توجه گذشت. بخش ديپلماتيک شوراي ملي مقاومت در سخت ترين شرايط، و در يک تلاش بي وقفه دو ساله توانست قوانين بازي رژيم و شرکاء را باز نويسي کرده و موجوديت خود را به هر دو طرف بازي تحميل کند. بپذيريم که کار آساني نبود، مخصوصا در شرايطي که استرا وزير خارجه بريتانيا مي گويد «ايرانيها كشتار يهوديان را تاييد مي‌كنند و عمليات حماس و حزب الله در اسرائيل را اقدامهاي رهايي بخش توصيف مي كنند كه ما آن را قبول نداريم ولي مقامهاي ايران از ما انتظار دارند تشكيلات تروريستي مجاهدين خلق[گروهك تروريستي منافقين] را تحريم نماييم. » (نقل از فارس 19 اسفند، مندرج در ديدگاه – "استرا برخورد دوگانه در قبال برنامه تسليحاتي رژيم صهيونيستي را توجيه كرد"). سوالي که مي ماند از جک استرا است که تا کي مي خواهد روي اسب لنگ شرط بندي کند؟

علي ناظر – 21 اسفند 1384

****

فراسوی خبر...22 اسفند بلوفی که قُمار باز را به لُکنت انداخت
منصور امان

سردرگُمی رهبران رژیم مُلاها پیرامون تنظیم سیاست "نظام" در برابر شرایط جدید، مثال جدیدتری یافته است. یک روز پس از آنکه وزیر کشور جمهوری اسلامی، استفاده از ابزار نفت به مثابه واکُنشی تلافی جویانه در برابر تحریمهای احتمالی را مطرح نمود، هم کابینه ای او در وزارت امور خارجه، این گام را مُنتفی دانست. آقای مُتکی به شرکت کُنندگان در "همایش بین المللی انرژی و امنیت:دیدگاه آسیایی" اطمینان داد:"ایران مُصر است از نفت برای اعمال سیاست خارجی استفاده نکُند."

(ادامه)

*****

آشنايـي با مفاهيـم انـرژي هسته‌يـي - علي‌محمد سينكي ـ كارشناس هسته‌يي از اشرف
به نقل ازروزنامه مجاهد 76از سال 2002 ميلادي، به‌دنبال افشاگري مقاومت ايران در زمينه برنامه‌هاي مخفيانه تسليحات هسته‌‌يي رژيم آخوندي، جامعه بين‌المللي برروي فعاليتهاي هسته‌يي رژيم كه حدود 18‌سال با پنهانكاري و فريبكاري خاص آخوندي از ديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و جامعه جهاني به‌دور نگه داشته شده بود با نگراني متمركز شده است، به‌طوري‌كه موضوع پرونده جنجال‌برانگيز هسته‌يي رژيم آخوندي در آستانه اعمال تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل است و هر روز جهان شاهد موضعگيريهاي مخالفت‌آميز از جانب بالاترين مقامات كشورهاي مختلف جهان با روند پروژه‌هاي هسته‌يي رژيم است. موضعگيريهاي مخالفت‌آميز عمدتاً روي غني‌سازي اورانيوم، بازفرآوري پلوتونيوم، بحث چرخه سوخت هسته‌يي، عدم رعايت مقررات ان.پي.تي از طرف رژيم، … و مواضع شوراي حكام در در زمينه فعاليتهاي اتمي رژيم متمركز بوده است. در اين بحث به‌طور خلاصه با چنين مفاهيم هسته‌يي آشنا خواهيم شد تا درك عميقتري از بحران هسته‌يي رژيم داشته باشيم.
چرخه سوخت هسته‌يي:مراحل و سلسله عمليات پيچيده‌يي است كه منجر به تهيه سوخت هسته‌يي جهت نيروگاههاي هسته‌يي برق مي‌شود. اين مراحل از استخراج سنگ معدن اورانيوم شروع و با عبور از مراحل آسياب‌كردن سنگ معدن اورانيوم، تبديل اكسيد اورانيوم به‌گاز هگزافلورايد اورانيوم، غني‌سازي اورانيوم و توليد ميله‌هاي سوخت، به‌توليد سوخت هسته‌يي غني‌شده با درصد مشخصي مي‌رسد.
(ادامه)



مطالب رسیده

برنامه چهارمین فستیوال جهانی سینمای ایران در تبعید- نهم تا دوازدهم مارس 2006- پاریس

*****




معرفی کتاب - داستان های کوتاه


كلاس درس

غلامحسين ساعدي-تابستان 62-

همه ما را تنگ هم چپانده بودند. داخل كاميون زوار در رفته اي كه هر وقت از دست اندازي رد ميشد چهارستون اندامش وا ميرفت و ساعتي بعد تخته بندها جمع و جور مي شدن دو ما يله مي شديم و همديگر را مي چسبيديم كه پرت نشويم.انگار داخل دهان جانوري بوديم كه فك هايش مدام باز و بسته مي شدولي حوصله جويدن و بلعيدن نداشت. آفتاب تمام آسمان را گرفته بود. دور خود مي چرخيد. نفس مي كشيد و نفس پس مي دادو آتش مي ريخت ومدام مي زد تو سر ما. همه له له مي زديم. دهان ها نيمه باز بودو همديگر را نگاه مي كرديم. كسي كسي را نمي شناخت. هم سن و سال هم نبوديم....(ادامه)



فیلم - موزیک

(این قسمت هنوز به روز نشده)






حجت زمانی جاودانه شد (صفحه ای برای حجت زمانی)

شانزدهم اسفند 1384

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند

برادر حجت زمانی تهدید شد که در صورت پیگیری دستگیر خواهد شد

حجت زمانی اعدام شد( شیوا نظر آهاری)

حجت زمانی سمبلی از توانایی انسان (رضا شمس)





کاش این هیولا هزار سر می داشت( وبلاگی در باره صمد بهرنگی
)


چند كلمه:(مقدمه داستان كچل كفتر باز- صمد بهرنگي)

بچه ها بي شك آينده در دست شماست و خوب و بدش هم مال شماست. شما خواه ناخواه بزرگ ميشويد و همپاي زمان پيش مي رويد. پشت سر پدران و بزرگهايتان مي آييد و جاي آنها را مي گيريد و همه چيز را به دست مي آوريد. زندگي اجتماعي را با همه ي خوب و بدش صاحب مي شويد. فقر..ظلم..زور..عدالت..شادي و اندوه ..بيكسي...كتك ..كار و بيكاري..زندان و آزادي..مرض و بي دوايي.گرسنگي و پا برهنگي و صدها خوشي و ناخوشي اجتماعي ديگر مال شما مي شودمي دانيم كه براي درمان ناخوشيها اول بايد علت آن را پيدا كرد. مثلا دكترها براي معالجه ي مريض هاشان اول دنبال ميكرب آن مرض مي گردند و بعد دواي ضد آن ميكرب را به مريضهاشان ميدهند . براي از بين بردن ناخوشي هاي اجتماعي هم بايد همين كار ا كرد. مي دانيم كه در بدن سالم هيچوقت مرض نيست. در اجتماع سالم هم نبايد نشاني از ناخوشي باشد . ورشكستگي ...زور گفتن...دروغ..دزدي و جنگ هم ناخوشي هايي هستند كه فقط در اجتماع ناسالم ديده مي شوند. براي درمان اين همه ناخوشي بايد علت آنها را پيدا كنيم. هميشه از خودتان بپرسيد چرا رفيق همكلاسم را به كارخانه ي قاليبافي فرستادند؟چرا بعضي ها دزدي مي كنند؟ چرا اينجا و آنجا جنگ و خونريزي و جود دارد؟بعد از مردن چه ميشوم؟پيش از زندگي چه بوده ام؟ دنيا آخرش چه ميشود؟جنگ و فقر و گرسنگي چه روزي تمام خواهد شد؟

(ادامه)

0 comments:

Post a Comment