Monday, February 27, 2006

شب ندارد سر خواب
من ندارم سر یاس

*********************

شب ندارد سر خواب

شاخ مایوس یکی پیچک خشک

پنجه بر شیشه ی در می ساید

من ندارم سر یاس

زیر بی حوصله گی های شب ؛ از دورادور

ضرب آهسته ی پاهای کسی می آید.

(از شعر گل کو- احمد شاملو)

*******************

دوستان عزیز پس از این مطالب گل کو را در قسمت های مختلف خواهید دید. یعنی یک کلیک دیگر برای خواندن مطلب لازم است. اگر در این مورد انتقاد یا پیشنهادی دارید در نظر خواهی بنویسید یا برای من ایی میل کنید

شاد و پیروز باشید- گل کو






این مرز پر گهر (در باره مسائل روز ایران)

مرز پر گهر بدون شرح:
مرز پر گهر ما که از هر خشتش در و گوهر می بارد اخبارش بدون شرح است. جانیانی بر این کشور حاکم شده اند که قیافه شان مایه وحشت است و رفتارشان مایه خنده . برای من جای تعجب است که اینها که دو دو تا را نمی دانند چهار میشود یا پنج چطور وقتی که کار به "حفظ نظام " میرسد چهارچنگولی به قدرت می چسبند و از قتل عام زندانیان سیاسی گرفته تا رشوه دادن به کشورهای مختلف جهان از چپ و راست سعی در نگه داشتن کلاهشان دارند. .


چیزی که می بینم این است که ملاها بر روی بدترین و سخیف ترین صفات انسانها سرمایه گذاری میکنند. از یک طرف مردم را در فقر نگاه میدارند و از طرف دیگر برای یک لقمه غذا وادارشان میکنند که هم نوع خود را آزار بدهند. چرا یک سرباز یا یک افسر نیروی انتظامی یا حتی یک پاسدار راضی میشود یک انسان دیگر را کتک بزند؟ شکنجه کند یا طناب دار بر گردنش آویزان کند ؟ یا از روی اجبار و انجام وظیفه است برای اینکه اگر نکند خودش هم مجازات میشود و یا دلیل روانی دارد. یعنی آن سرباز یا پاسدار یا افسر نیروی انتظامی خیال میکند با مجازات کردن یک انسان دیگر راه بهشت را برای خودش باز میکند.تا همه وجود یک انسان را ترس و عذاب وجدان فرا نگرفته باشد قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

(ادامه)

جان زندانیان سیاسی در ایران در خطر است

زندانیان سیاسی که حکم اعدام دارند و در سیاه چالهای رژیم در دست ملاهای سادیست گرفتارند:

سعید ماسوری- ولی الله فیض مهدوی- غلامحسین کلبیامیرپروزیان - علیرضا کرمی خیر آبادی، خالد هردانی، منصور و شهرام پورفرهنگ

آدرس و تلفن های دفاتر صلیب سرخ جهانی و عفو بین الملل را میتوانید در این آدرس پیدا کنید.

یک تلفن شما میتواند زندگی یک انسان را نجات دهد:

http://humanrightsorganizations.blogspot.com/



کره خاکی ما (در باره مسائل جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




یک زن ( در باره زنان ایران و جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




صفحه کودکان

این قسمت هنوز به روز نشده




از وبلاگ های دیگر

روزگار غریبی است نازنین (از وبلاگ
بادبان)

http://yadname.blogspot.com/

این فردی که در عکس می‌بینید آقای سعید احمدزاده اردبیلی می‌باشد
عشق شهرت و کسب نام چنان او را به وسوسه انداخته که برای رسیدن هر چه زودتر به حوزه هنر و ادبیات ، نردبان قلمش را بروی نشریه فرهنگی و ادبی ندا تکیه می‌هد که من بشکل مستمر هر بار که منتشر می‌شود در وبلاگم می‌گذارم و در ستون دست راست لینک داده‌ام و این آقا تمام آثار ادبی ترجمه شده از دکتر زری اصفهانی و حمید مشیری و حمید نصیری را به نام خود در وبلاگش به ثبت رسانده است از جمله ترجمه شعرهای لورکا و ترجمه ازبرتولت برشت و یا سخنرانی نرودا به هنگام دریافت جایزه نوبل و بسیاری از مطالب و نوشته‌های ادبی را به نام مترجم سعید احمدزاده اردبیلی ثبت کرده است و تمثیل مبارکش را هم آذین مطالبش در وبلاگ قرار داده . گاهی اوقات انتظارات بیش از حد آدمها چنان چشمانشان را کور می‌کند که بجز شهرت و نام چیز دیگری نمی‌بینند و به وبلاگ بسنده نکرده و تصمیم به چاپ این مقالات بشکل کتاب می‌کند و برای تبلیغ از نبوغ و دانش ادبی خود با خبرگزاری فارس در مورد چاپ این کتاب به سخن پراکنی می‌پردازد

************

فوتبال اتمی

از وبلاگ خسن آقاhttp://hasanagha.net/

حرف توی دهان ملت می‌گذارند و بعد ملت باید هزینه آنرا بپردازد.به همان شکلی که 27 سال پیش شعار "جمهوری اسلامی" را بجای "جمهوری" در دهان ملت گذاشتند، حالا هم می‌خواهند با گذاشتن شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" در دهان ملت به اهداف خود که چیزی بجز سلاح اتمی نیست برسند، هزینه آنرا هم ملت با جان و مال خود باید بپردازد.
فراموش نکنید اینها همان‌هایی هستند که قبل از انقلاب می‌گفتند نفت مال ملت است و باید با پیت داد در خانه ملت! یقینا فردا هم خواهند گفت انرژی هسته‌ای را می‌خواهند با پیت بدهند در خانه ملت!




گزیده های اینترنت

نگراني ايرانيان و خواست هاي ما( سایت دیدگاه)براي حمايت از فراخوان لطفا اينجا را فشار دهيد

در سومين سالگرد اشغال عراق، تضاد بين جهانخواران و رژيم ارتجاعي جمهوري اسلامي تشديد يافته و آماده مي شوند تا ايران را براي لقمه اي بيشتر، ويران کنند.نه جهانخواران و نه مرتجعين حاکم بر ايران لحظه اي به منافع ايران و آنچه خواست مردم ست توجه نکرده و اگر امکان سازش و مدارا و زد و بند باشد، ايران و ايراني را در اولين گذرگاه توافق، سر بريده و قرباني خواهند کرد.امضا کنندگان متن همراه، با حفظ برخي ملاحظات، بر سه نکته اساسي مُهر تأييد زده اند:* دخالت نظامي بيگانه در راستاي اهداف و منافع مردم نيست؛* سازش و مداراي ديپلماتيک شرکاء تجاري - سياسي رژيم تنها براي حفظ منافع خودشان و رژيم است؛* سرنگوني اين رژيم در تماميت اش يک بايست و به دست خود مردم امکان پذير است.(ادامه)

*****

تحميل ديپلماتيک


بالاخره اروپا که براي چپاول ايران مستمرا به رژيم باج مي دهد، مجبور شده که تا 20 مارس 2006 با رژيم جمهوري اسلامي سرشاخ بشود، تا بعد ببنيد که خدا چه مي خواهد.شوراي امنيت ملل متحد (بخصوص روسيه و چين) آخرين تلاشش را براي به سر عقل آوردن رژيم به کار گرفته تا معضل ناخواسته موجود از اين بيشتر پيچ نخورد و درگيري هاي لفظي جدي نشوند و منافع تجاري-تسليحاتي به مخاطره نيفتد. آصفي هم به عنوان دست مريزاد مي گويد «در خصوص بحث تعليق غني سازي صنعتي آماده هستيم كه آن را از دل مذاكره بيرون آوريم. » (نقل از فارس 21 اسفند، مندرج در ديدگاه – "آصفي:آماده‌ايم تعليق غني سازي صنعتي را از دل مذاكرات بيرون آوريم ")ناگفته روشن است که تلاش شوراي امنيت در راستاي احقاق حقوق مردم ايران نيست، اصلا مردم ايران در دستور کار آنها نبوده، نيست و نخواهد بود. پس نشست هاي حاضر نه براي مردم تنوري گرم خواهد کرد، و نه رژيم عقل سليم در کله معممش دارد که تند بودن سراشيب را درک کند. دير يا زود، و بي شک تنش بين شرکاء و رژيم تشديد خواهد يافت.در عين حال که نبايد به اين جنگ و دعوا ها دل بست، و قبول اين اصل که اگر تغييري در ايران امکان پذير باشد، آن تغيير به دست مردم انجام خواهد گرفت و ديگر هيچ؛ اما در پروسه سرنگوني هر مويي از خرس کندن غنيمت است، و نبايد از کنار نقش مثبت و غير قابل انکار مجاهدين خلق براي رساندن غرب به اين نقطه، و مجاب کردن شرکاء رژيم به اين واقعيت که ديگر سرمايه گذاري روي رژيم بازدهي نخواهد داشت، بي توجه گذشت. بخش ديپلماتيک شوراي ملي مقاومت در سخت ترين شرايط، و در يک تلاش بي وقفه دو ساله توانست قوانين بازي رژيم و شرکاء را باز نويسي کرده و موجوديت خود را به هر دو طرف بازي تحميل کند. بپذيريم که کار آساني نبود، مخصوصا در شرايطي که استرا وزير خارجه بريتانيا مي گويد «ايرانيها كشتار يهوديان را تاييد مي‌كنند و عمليات حماس و حزب الله در اسرائيل را اقدامهاي رهايي بخش توصيف مي كنند كه ما آن را قبول نداريم ولي مقامهاي ايران از ما انتظار دارند تشكيلات تروريستي مجاهدين خلق[گروهك تروريستي منافقين] را تحريم نماييم. » (نقل از فارس 19 اسفند، مندرج در ديدگاه – "استرا برخورد دوگانه در قبال برنامه تسليحاتي رژيم صهيونيستي را توجيه كرد"). سوالي که مي ماند از جک استرا است که تا کي مي خواهد روي اسب لنگ شرط بندي کند؟

علي ناظر – 21 اسفند 1384

****

فراسوی خبر...22 اسفند بلوفی که قُمار باز را به لُکنت انداخت
منصور امان

سردرگُمی رهبران رژیم مُلاها پیرامون تنظیم سیاست "نظام" در برابر شرایط جدید، مثال جدیدتری یافته است. یک روز پس از آنکه وزیر کشور جمهوری اسلامی، استفاده از ابزار نفت به مثابه واکُنشی تلافی جویانه در برابر تحریمهای احتمالی را مطرح نمود، هم کابینه ای او در وزارت امور خارجه، این گام را مُنتفی دانست. آقای مُتکی به شرکت کُنندگان در "همایش بین المللی انرژی و امنیت:دیدگاه آسیایی" اطمینان داد:"ایران مُصر است از نفت برای اعمال سیاست خارجی استفاده نکُند."

(ادامه)

*****

آشنايـي با مفاهيـم انـرژي هسته‌يـي - علي‌محمد سينكي ـ كارشناس هسته‌يي از اشرف
به نقل ازروزنامه مجاهد 76از سال 2002 ميلادي، به‌دنبال افشاگري مقاومت ايران در زمينه برنامه‌هاي مخفيانه تسليحات هسته‌‌يي رژيم آخوندي، جامعه بين‌المللي برروي فعاليتهاي هسته‌يي رژيم كه حدود 18‌سال با پنهانكاري و فريبكاري خاص آخوندي از ديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و جامعه جهاني به‌دور نگه داشته شده بود با نگراني متمركز شده است، به‌طوري‌كه موضوع پرونده جنجال‌برانگيز هسته‌يي رژيم آخوندي در آستانه اعمال تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل است و هر روز جهان شاهد موضعگيريهاي مخالفت‌آميز از جانب بالاترين مقامات كشورهاي مختلف جهان با روند پروژه‌هاي هسته‌يي رژيم است. موضعگيريهاي مخالفت‌آميز عمدتاً روي غني‌سازي اورانيوم، بازفرآوري پلوتونيوم، بحث چرخه سوخت هسته‌يي، عدم رعايت مقررات ان.پي.تي از طرف رژيم، … و مواضع شوراي حكام در در زمينه فعاليتهاي اتمي رژيم متمركز بوده است. در اين بحث به‌طور خلاصه با چنين مفاهيم هسته‌يي آشنا خواهيم شد تا درك عميقتري از بحران هسته‌يي رژيم داشته باشيم.
چرخه سوخت هسته‌يي:مراحل و سلسله عمليات پيچيده‌يي است كه منجر به تهيه سوخت هسته‌يي جهت نيروگاههاي هسته‌يي برق مي‌شود. اين مراحل از استخراج سنگ معدن اورانيوم شروع و با عبور از مراحل آسياب‌كردن سنگ معدن اورانيوم، تبديل اكسيد اورانيوم به‌گاز هگزافلورايد اورانيوم، غني‌سازي اورانيوم و توليد ميله‌هاي سوخت، به‌توليد سوخت هسته‌يي غني‌شده با درصد مشخصي مي‌رسد.
(ادامه)



مطالب رسیده

برنامه چهارمین فستیوال جهانی سینمای ایران در تبعید- نهم تا دوازدهم مارس 2006- پاریس

*****




معرفی کتاب - داستان های کوتاه


كلاس درس

غلامحسين ساعدي-تابستان 62-

همه ما را تنگ هم چپانده بودند. داخل كاميون زوار در رفته اي كه هر وقت از دست اندازي رد ميشد چهارستون اندامش وا ميرفت و ساعتي بعد تخته بندها جمع و جور مي شدن دو ما يله مي شديم و همديگر را مي چسبيديم كه پرت نشويم.انگار داخل دهان جانوري بوديم كه فك هايش مدام باز و بسته مي شدولي حوصله جويدن و بلعيدن نداشت. آفتاب تمام آسمان را گرفته بود. دور خود مي چرخيد. نفس مي كشيد و نفس پس مي دادو آتش مي ريخت ومدام مي زد تو سر ما. همه له له مي زديم. دهان ها نيمه باز بودو همديگر را نگاه مي كرديم. كسي كسي را نمي شناخت. هم سن و سال هم نبوديم....(ادامه)



فیلم - موزیک

(این قسمت هنوز به روز نشده)






حجت زمانی جاودانه شد (صفحه ای برای حجت زمانی)

شانزدهم اسفند 1384

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند

برادر حجت زمانی تهدید شد که در صورت پیگیری دستگیر خواهد شد

حجت زمانی اعدام شد( شیوا نظر آهاری)

حجت زمانی سمبلی از توانایی انسان (رضا شمس)





کاش این هیولا هزار سر می داشت( وبلاگی در باره صمد بهرنگی
)


چند كلمه:(مقدمه داستان كچل كفتر باز- صمد بهرنگي)

بچه ها بي شك آينده در دست شماست و خوب و بدش هم مال شماست. شما خواه ناخواه بزرگ ميشويد و همپاي زمان پيش مي رويد. پشت سر پدران و بزرگهايتان مي آييد و جاي آنها را مي گيريد و همه چيز را به دست مي آوريد. زندگي اجتماعي را با همه ي خوب و بدش صاحب مي شويد. فقر..ظلم..زور..عدالت..شادي و اندوه ..بيكسي...كتك ..كار و بيكاري..زندان و آزادي..مرض و بي دوايي.گرسنگي و پا برهنگي و صدها خوشي و ناخوشي اجتماعي ديگر مال شما مي شودمي دانيم كه براي درمان ناخوشيها اول بايد علت آن را پيدا كرد. مثلا دكترها براي معالجه ي مريض هاشان اول دنبال ميكرب آن مرض مي گردند و بعد دواي ضد آن ميكرب را به مريضهاشان ميدهند . براي از بين بردن ناخوشي هاي اجتماعي هم بايد همين كار ا كرد. مي دانيم كه در بدن سالم هيچوقت مرض نيست. در اجتماع سالم هم نبايد نشاني از ناخوشي باشد . ورشكستگي ...زور گفتن...دروغ..دزدي و جنگ هم ناخوشي هايي هستند كه فقط در اجتماع ناسالم ديده مي شوند. براي درمان اين همه ناخوشي بايد علت آنها را پيدا كنيم. هميشه از خودتان بپرسيد چرا رفيق همكلاسم را به كارخانه ي قاليبافي فرستادند؟چرا بعضي ها دزدي مي كنند؟ چرا اينجا و آنجا جنگ و خونريزي و جود دارد؟بعد از مردن چه ميشوم؟پيش از زندگي چه بوده ام؟ دنيا آخرش چه ميشود؟جنگ و فقر و گرسنگي چه روزي تمام خواهد شد؟

(ادامه)

Thursday, February 23, 2006

گزارش از نحوه اعدام حجت زماني

گزارش از نحوه اعدام حجت زماني - راديو امريكا1/12:
موحدي سخنگوي جبهه اتحاد ملي در ايران: از نحوه اعدام آقاي حجت زماني هم خبر موثقي كه دريافت داشتيم, ايشون روز دوشنبه به يك بند مخصوص منتقل شدن, مامورين امنيتي با دوربين فيلمبرداري مي كردند و ايشون رو مي خواستن وادار به تهيه يك شو تلويزيوني بكنند, ايشون رو به شدت مضروب كردند و بعد در حقيقت ايشون در اون اتاق دار زدند, و هنوز هم جنازه رو تحويل ندادند, بنابر اين مورد خاص هم, ما خواهان كمك محافل مدافع حقوق بشر هستيم ومي خواهيم مستقل ايشون رو معاينه كنند, كه در مقابل دوربين هم ايشون گفته من بمب گذار نبودم و از هيچكس عذرخواهي نمي كنم, بنابراين اينها دارن از تهيه شو تلويزيوني براي موجه جلوه دادن محيط رعب و وحشت بوجود آوردن استفاده مي كنند.

Tuesday, February 21, 2006

صبحت از سوزاندن یک برگ نیست
وای

جنگل را بیابان میکنند
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا
آنچه این نامردمان با جان انسان میکنند

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند.
بعد از 15 روز که از اعدام ناجوانمردانه معلم و مجاهد دلیر حجت زمانی میگذرد قوه قضاییه از دادن جسد حجت زمانی به خانواده اش خودداری میکند. خانواده( چه خانواده ای؟ یک مادر و یک خواهر باقیمانده!) او در ایلام زندگی میکنند . مادری که سه پسر - شوهر و برادرش را رژیم خمینی ازشان گرفته است باید صدها کیلومتر از ایلام به گوهردشت بیایند و از این زندان به آن زندان سردوانده شوند.

واقعا که با کلمات نمی شود قساوت و بی شرفی این ها را بیان کرد.

قلاب آخوندها حالا دنبال شکار دیگری است. سعید ماسوری را به جرم سازماندهی اعتصاب زندانیان می خواهند اعدام کنند.
خانواده سعید ماسوری این پتیشن را درست کرده اند که مردم امضا کنند.

http://www.petitiononline.com/saeed/petition-sign.html




امضای پتیشن به تنهایی به هیچ دردی نمی خورد. اگر می توانید باید حتما با ارگانهای حقوق بشر تماس بگیرید.
این پتیشن را برای دوستانتان بفرستید که امضای زیادی جمع شود
دولت ایران فقط زبان پول و منفعت سرش میشود. اگر بر اثر فشارهای خارجی یک معامله نفتی را از دست بدهد مجبور میشود به خواسته ها کمی احترام بگذارد.

به امید آزادی همه زندانیان سیاسی
به امید روزی که زندانی سیاسی نداشته باشیم. حکم اعدام نداشته باشیم

ناصر رشيدي در گفتگو با راديو آمريكا در مورد اعدام دستجمعي زندانيان سياسي هشدار داد.

زندانیان گوهردشت کرج از سوی مسئولان زندان تهدید به مرگ شدند

فاطمه امان (رادیو فردا): صادق نقاشکار سخنگوی برونمرزی زندان رجایی شهر کرج در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: در پی اعدام حجت زمانی، فشارها و تهدیدها از سوی شخصی به نام حاج کاظم و علیرضا حاتم که از مسئولان وزارت اطلاعات زندان گوهردشت هستند، بر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر افزایش یافته است.

صادق نقاشکار: امروز (سه شنبه) سه مورد از سوی این دو شخص علیه آقای اسد شقاقی و ولی الله فیض مهدوی که ما شما را به طریقی از بین خواهیم برد و از آنجایی که خود حاج کاظم در اجرای حکم اعدام آقای زمانی نقش داشته، این تهدید جدی است. از سوی دیگر یکی از زندانیان سیاسی زندان سنندج آقای مجتبی رسول نیا که در تظاهرات های سنندج دستگیر شده بود، چند روزی است که از ایشان خبری نیست و در چند روز گذشته همچنین آقای خالد هردانی را احضار کردند و به او اطلاع دادند که حکمت تایید شده و حکم اعدام شما اجرا خواهد شد. از طرفی پس از سکوت 15 روز مقامات رژیم درباره آقای زمانی، بالاخره امروز وزیر دادگستری جمهوری اسلامی خبر اعدام را تایید کرد، البته با یک اتهاماتی که دائم به آقای زمانی می زدند و این که چرا رادیوها به خبرهای آقای زمانی پرداختند. چنانکه مطلعید در این 14 روز خانواده ایشان را تحت فشارهای مختلف قرار دادند و خبری رسمی به آنها نمی دادند و فقط از کانال های وزارت اطلاعات و غیره بوده.

زندانیان سیاسی در گوهردشت کرج در پی تهدید به مرگ از سوی مسئولان زندان اعلام کردند قصد خودکشی ندارند

تهدید زندانیان سیاسی زندان گوهردشت توسط مقامهای زندان و وزارت اطلاعات به مرگ، در حالی که این زندانیان در حال اعتصاب غذا به سر می برند، باعث شده برخی از زندانیان سیاسی طی بیانیه هایی اعلام کنند قصد خودکشی ندارند. میرزاقلی خوبان انوری فعال حقوق بشر در ایران در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: در بیانیه زندانیان سیاسی از مردم خواسته شده است در صورت مرگ این زندانیان در زندان، به دادگاه های صالح بین المللی شکایت کنند و عمده خواست زندانیا ن در اعتصاب غذا، تحویل جنازه حجت زمانی و روشن شدن وضعیت ابهام آمیز خانم الهام افروتن است. آقای خوبان می گوید: فشار بر این زندانیان ساعت به ساعت شدت می گیرد، به طوری که اخیرا آنها را تهدید به مرگ کردند و آقای ولی الله فیض مهدوی و اسد شقاقی اطلاعیه ای صادر کردند و از جمله نوشتند: به ما گفته اند شما خودتان را با چاقو یا داروی نظافت خواهید کشت و ما صریحا اعلام می کنیم هرگز علیه جان و سلامتی خود اقدامی نخواهیم کرد.

Wednesday, February 15, 2006

حجت زمانی جاودانه شد...



در میان توفان
هم پیمان با قایقرانها
گذشته از جان باید بگذشت از طوفانها
به نیمه شبهادارم با یارم پیمانها
که برفروزم آتشها در کوهستانها
شب سیه سفر کنم
ز تیره راه گذر کنم نگه کن ای گل من
سرشک غم به دامن
برای من میفکن...







دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند

رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد.

متن اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران به قرار زير ميباشد

شهادت مجاهد خلق حجت زماني در آستانه عاشوراي حسينيتوسط دژخيمان رژيم پليد آخوندي در زندان گوهردشت
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد. سه تن از سفله دژخيماني كه حكم شقاوتمندانه اعدام را به اجرا گذاشتند عبارت بودند از: دژخيم علي حاجي كاظم سركرده زندان موسوم به رجايي شهر در گوهردشت كرج، دژخيم ارجمندي و دژخيم ديگري بنام سيد، معاونان اجراي حكم.

حجت در تابستان سال 83 توسط شعبه ششم بيدادگاه ارتجاع موسوم به دادگاه انقلاب اسلامي، به 4 بار اعدام محكوم شده بود. سپس در پايان سال 1383 يك شعبه 2 نفره ديوانعالي ارتجاع مركب از آخوند سردژخيم، محسني اژه اي و نبي راجي با انبوه اتهامات دروغين به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل محكوم شد. حجت بهنگام ابلاغ اين حكم بي اعتناء به اتهامات و اراجيف مندرج در آن، در ذيل راي ديوانعالي ارتجاع با شجاعت فوق العاده نوشت: ”به راي صادره هيچگونه اعتراضي ندارم. حجت زماني – 18/1/84”.

(ادامه- سایت همبستگی ملی)

**********

دولت ایران تا بحال هزاران هزار نفر را اعدام کرده است. برای اعدام یک زندانی سیاسی که دو ماه یا بیشتر در اعتصاب غذا و چهار و نیم سال زیر شکنجه بوده سه نفر باید معاونت کنند. دولت بی شرف ایران انتقام شکست های بین المللی خود را از زندانیان بی پناه سیاسی میگیرد. از زندانی که وکیلش و قاضی اش خود محسنی اژه ای است و سخنگویش آقای عماد الدین باقی! که نمی داند خبر اعدام را بدهد یا ندهد. بعد هم صد دفعه میگوید که جرم ایشان بمب گذاری در دادگاه انقلاب بوده که منجر به مرگ سه نفر شده است. یعنی چی؟ این اعدام را توجیه میکند؟ کو دادگاه؟ کو وکیل؟ کی این جرم را ابلاغ کرده و کی اثبات کرده است؟ الآن هفت نفر دیگر را در اهواز به جرم بمب گذاری مفسد فی الارض اعلام کرده اند. .
مگر دو زن مجاهد را به جرم بمب گذاری در حرم امام رضای مشهد اعدام نکردند و بعد معلوم شد کار خودشان بوده است؟
اعدام و کشتن یک انسان بی پناه به هر شکل محکوم است.
اعدام یک زندانی سیاسی به جرم عقیده اش جنایت بزرگی است که فقط از حکومت ایران و پاسدارش احمدی نژاد هزار تیر بر می آید.

برای نجات جان حجت زمانی و اسماعیل محمدی همین پارسال تومار جمع شد. باورم نمی شود که هر دوی این عزیزان از میان ما رفته باشند.
جان زندانیان دیگر هم در خطر است و این خطر جدی است. حتی یک تلفن ما به مقامات بین المللی شاید بتواند از وقوع یک فاجعه دیگر مانند قتل عام 67 جلوگیری کند.

این را هم اضافه کنم که رادیو فردا با همه این تفاصیل در انتقال اخبار زندانیان سیاسی گوهردشت نقش بسیار مهمی داشته است. و باید ازشان برای این اقدامات انسانی تشکر کرد.
***************

با تو وداع نمی کنیم
به تو سلام می کنیم
برایت اشک نمی ریزیم
بر صورت زخمی ات بوسه می زنیم
دست های شکنجه شده ات را میگیریم
پاهای شلاق خورده ات را مرهم می نهیم

با تو و داع نمی کنیم
در باغچه کوچک خانه
درخت تناور دیگری خواهیم کاشت
بر بام آسمان
ستاره رنگین دیگری خواهیم آویخت
و خواهیم خواند:

شب نخواهد پایید
شب نخواهد پایید

**********
دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند(سازمان مجاهدین خلق ایران)
در اعتراض به اعدام حجت زمانی
حجت زمانی هم رفت، اما جادوی نگاهش باقی خواهد ماند(ایرج مصداقی)
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظم (علی ناظر).
اعدام حجت زماني [سازمان چریکهای فدایی خلق ایران]
ای سرو ایستاده نیفتادی، این رسم توست که ایستاده بمیری [جعفر پويه]
کميته بين المللي عليه اعدام: حجت زماني اعدام شد!
ننگت باد ای جلاد [مانی رهنما]
اطلاعیه انجمن هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران لوس آنجلس
گرامی‌باد یاد و خاطره‌ی مجاهد خلق حجت زمانی [سيامک دهقاني]
ی حجّت [شعري از م. ت. اخلاقي]
اطلاعیه انحمن دفاع از عدالت و دمکراسی در ایران در رابطه با شهادت حجت زمانی
حجت زماني ، زنداني سياسي و مبارز خستگی ناپذیر اعدام شد( حسن زارع زاده)
حجت به شهادت رسيد- با تبريك و تسليت به تمامي مجاهدان و مبارزان راه آزادي(م- مشیری)
اين شب سياه ؛ همچنان پرستاره است- امیر از تهران-(( برای حجت زمانی ؛سربدارکوهوار اين ديار ظلمانی ))
به یاد حجت -حجت زیبا بود و زیبا مرد-( زری اصفهانی)
شلاق را نپذیرفت .... ( کاظم مصطفوی)
حجت زمانی ، «حجت زمان-چه نامی ،چه یلی،چه مقاومتی(مرتضی نامور). -»
رژیم اسلامی ایران، پس از سالها زجرکش کردن ، حجت زمانی را اعدام کرد[کانون خاوران]
حجت زماني : شهيد سرفراز مقاومت مدني براي آزادي و دموکراسي [علي سالاري]
هرقطره خون تو محراب میشود![انجمن هنرمندان هامبورگ ]
اعدام حجت زمانی را محکوم می کنیم [حزب سبزهای ایران]
«حجت» پایداری و قاطعیت در برابر دشمن بشریت[سرمقاله روزنامه مجاهد]
رژیم جمهوری اسلامی یک زندانی سیاسی را به جوخه مرگ سپرد [کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)]
اعدام حجت زمانی را شدیدا محکوم می کنیم [سازمان جوانان کمونیست-حکمتیست]
چرا حجت زمانی در این برهه زمانی اعدام شد؟ ح. قهرمان
جامعه بين المللي زنان عليه بنياد گرايي دركانادا به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني اعتراض كرد
اعدام “حجت زماني“ در زندان گوهردشت بيانگر ضعف و درماندگي آخوندها از مقاومت مردمي است (كميته رفراندوم آزاد ايران)
خون حجت, پیام استواریست و ایمان واعتماد به باورهایش [انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر درایران- استرالیا]
بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در باره اعدام وحشیانه حجت زمانی و شروع قتل عام زندانیان سیاسی در ایران
یاد جاودان فروغ آزادی( وبلاگ بادبان)
حجت زمانی بزرگ شیر مرد بیشه ایران زمین را به دار آویختند) وبلاگ یار دبستانی)
سازمان مبارزه ملي و اسلامي كردستان ايران اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كرد
اعدام جنایتکارانه یک زندانی سیاسی دیگر توسط جمهوری اسلامی [چریکهای فدایی خلق ایران]
خبر شهادت یکی دیگر از پاکترین و رشیدترین جوانان حجت زمانی [کیوان رفیعی و بهروز جاوید تهرانی]
حجت قهرمان به خيل عظيم شهداي مجاهد خلق پيوست
روزی که خلق بداند هرقطره خون تو محراب می شود
بازهم رژيم واماندة ولايت فقيه گل ديگري را از گلستان مقاومت ايران پرپر كرد
اطلاعيه جامعه ايرانيان تگزاس ( هوستون ) به مناسبت مجاهد شهيد حجت زماني
نامه دوم (آخر!!) به حجت زمانی ـ نسيم آزادي
انجمن زنان براي زنان - آلمان: ياد مجاهد قهرمان حجت زماني گرامي باد
سايت انديشه: چراحجت زمانی زندانی مجاهد قهرمان، پس از ۴ و نیم سال زندان اعدام شد؟
فروغي ديگر از تبار مجاهدان ـ اطلاعیه هواداران مجاهدین خلق ایران در شمال کالیفرنیا
کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران (کانادا) اعدام مجاهد خلق حجت زمانی را محکوم می کند
خون حجت زمانی "حجت" را بر همه اضداد مقاومت تمام کرد! ـ آرميك جاسميان
پائولو كازاكا، در نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت نسبت به شهادت حجت زماني ابراز همدردي كرد
پيربرسي، طي نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت شهادت حجت زماني را تسليت گفت
آن شقايق داغ سرچشمه ـ حميد نصيري
پس از خبر... دربارة خوني كه آينه است ـ كاظم مصطفوي
انجمن جوانان آزاديخواه اصفهان اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كردند
حجت زماني به واقع شهيد پايدار زمان خود شد( محسنی- هلند)

برای حجت زمانی ( بينا داراب زند)
حجت زمانی - شلاق زمانه / صبح ناز داراب زند

تظاهرات
لندن _ آكسيون اعتراضي ايرانيان و هواداران مقاومت در محكوميت اعدام مجاهد قهرمان، شهيد حجت زماني
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات اعتراضي ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت در اتاوا - كانادا
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات در برابر كاخ سفيد
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات جامعه ايرانيان در برلين
هامبورگ - تظاهرات هواداران مقاومت در اعتراض به اعدام حجت زماني
ونكور- اكسيون هواداران مجاهدين خلق دراعتراض به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني
كپنهاگ – آكسيون حاميان مقاومت و ايرانيان آزاده به اعتراض به اعدام مجاهد شهيد حجت زماني
كلن - گردهمآيي ايرانيان آزاده در اعتراض به اعدام مجاهد خلق حجت زماني
فراخوان تظاهرات در لاهه ـ سازمان جوانان آينده سازان فردا
سازمان جوانان آينده سازان فردا اعدامهاي رژيم ايران را محكوم مي كند.سه شنبه 21 فوريه ساعت 5 بعدازظهر در ميدان (Het plein) در لاهه در مقابل پارلمان در يك تظاهرات در اعتراض به شكنجه و اعدام زندانيان سياسي و به ويژه اعدام آقاي حجت زماني، تعدادي از اعضاي خانواده هاي زنداني سياسي و شهداي مقاومت و نمايندگان سازمانهاي حقوق بشري و پارلمان هلند حضور خواهند جست
هلند ـ ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت شهادت حجت زماني قهرمان را گرامي مي دارند
در يك اكسيون اعتراضي در آتلانتا، هواداران مقاومت، اعدام حجت زماني را محكوم كردند
هواداران مقاومت در بركلي، ياد حجت قهرنان را گرامي داشتند
سيدني – آکسیون اعتراضي هواداران مجاهدين به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني

اخبار مربوطه

------------------------------
چهارشنبه سوم اسفند ماه 1384
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج برای حجت زمانی مراسم یادبود برگزار کردند
مسعود ملک (رادیو فردا): در پی اعلام خبر اعدام حجت زمانی زندانی سیاسی، همبندهای او در بند 350 زندان گوهردشت کرج در بزرگداشت او مراسمی برپا کردند. صادق نقاشکار سخنگوی زندانیان سیاسی گوهردشت در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
صادق نقاشکار: امشب (چهارشنبه) تمامی زندانیان سیاسی در بند 350 تجمع کردند و یاد و خاطره آقای زمانی را گرامی داشتند. مراسم آنها راس ساعت نه شب شروع شد و تا ساعت ده و نیم ادامه داشت. ابتدا تمامی زندانیان سیاسی ایستادند و یک دقیقه سکوت اعلام نمودند. سپس یک شمع به نام حجت زمانی روشن کردند و بعد از آن دسته جمعی سرود ملی ای ایران و یار دبستانی را با هم خواندند و با هم عهد و پیمان بستند که تا رسیدن به آزادی و دموکراسی در ایران کوشا و پایدار باشند.

در ضمن متاسفانه تا امروز خانواده آقای زمانی پس از سه بار مراجعه به تهران و صدها کیلومتر مسافت راه و وعده های متفاوت که به آنها داده بودند، امروز باز هم دادسرای انقلاب اعلام کرد در پرونده او نامه حکم اعدامش را ندارند و جسد آقای زمانی را به خانواده او ندادند و گفتند بروند روز یکشنبه بیایند. این چهارمین بار است که این مساله را علاوه بر رنج اعدام فرزندشان در تشویش و نگرانی و سردواندن آنها در این مدت نهایت فشارها را علیه این خانواده به اجرا درآوردند.
--------------------------
سه شنبه دوم اسفند ماه 1384
رژيم جنايتكار آخوندي اعدام حجت زمانی را تاييد کرد
هنوز جنازه حجت زمانی به خانواده اش تحویل داده نشده است.
دوشنبه اول اسفند ماه 1384

سازمان مجاهدين خلق اسامي دژخيمان دست اندركار اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد

سازمان مجاهدين خلق ايران ، اسامي دژخيمان دست اندركار در اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد. جنايتكاراني كه اسامي آنها ذكر ميشود بي گمان در معرض ِعدالت و قانون قرار خواهند گرفت : 1-دژخيم ارجمند معاون دادستان تهران و سرپرست اجراي احكام.2-دژخيم ماشاءالله احمد زاده داديار شعبه ششم اجراي احكام3-دژخيم حاج كاظم مديرزندان گوهردشت4-دژخيم علي محمدي معاون زندان5-دژخيم محقق، آخوند زندان6-دژخيم باقري منشي دادگاه ارتجاع7-دژخيم سودمند سركرده يكان انتظامي زندان8-دژخيم بابايي مديردفتراجراي احكام زندان رجايي كرج 9-سردژخيم محسني اژه اي وزير اطلاعات و صادر كننده حكم اعدام 10-سردژخيم راجي مستشار ديوانعالي ارتجاع و صادر كننده حكم اعدام 11-آخوندِ سردژخيم، هاشمي با نام مستعار محمود هاشمي شاهرودي – عراقي الاصل –رئيس قوه قضاييه رژيم آخوندي و رئيس قبلي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي

يادآوري ميكنيم كه طبق آخرين اطلاعات رسيده رژيم پليد آخوندي هنوز جسد مجاهد شهيد حجت زماني را به خانواده زماني تحويل نداده و روزهاي متوالي آنها را در برابر دادسراي آخوندها در تهران بلاتكليف و بدون جواب ، سرميدواند

مراسم بزرگداشت مجاهد قهرمان حجت زماني در شهر اشرف برگزار شد
---------------
یکشنبه سی ام بهمن ماه
نامه خانواده حجت زمانی

مردم ايران، حجت هرگز تسليم مرگ تدريجی ۵ سال زندان و حکم ۲ بار اعدام توسط ديوان ( عالی ) کثيف خمينی نشد. ونه تسليم شکنجه روحی و جسمی و تبليغ افکار پوسيده خمينی.بلکه با کمال شهامت وشجاعت هر چه بيشتر به چوبه دار خويش بوسه زد.حجت در پاسخ سئوال دادگاه جنايت کار می گويد ( چرا با جمهوری اسلامی مبارزه می کنی) او می گويد بخاطر، نابسامانيهای اجتماعی وعدم حقوق انسانی مبارزه ميکنم. ودرقبال تهديد رئيس دادگاه او ميگويد هر کاری که دلتان می خواهد بکنيد.اگر خون خزئل کيلومترها بر کوه ايلام چکيد و فلاح در آتش سوخت اما حجت داغ يک آه بر دل محسنی اژيها گذاشت وبه مردانگی تمام برادرانش خزئل و فلاح را در آغوش گرفت.برانگيخته شدن حجت بعد از فرارش هرگز فراموش نخواهيم کرد. و اما لبان خسته ونگاهای عميق و مظلومش هرگز فراموش نخواهيم کرد.ما از تمام کسانيکه هرگونه پشتيبانی وهمدردی با او و خانواده اش کردند ، تشکر می کنيم .

يکشنبه سی ام بهمن ۱۳۸۴ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۰۶خانواده زمانی


--------------
شنبه 29 بهمن ماه
دژخیمان آخوندی از تحویل جسد حجت زمانی خودداری میکنند و زندانیان سیاسی را تهدید به مرگ کردند
رژيم ضدبشري آخوندي، ده روز پس از اعدام مجاهد شهيد حجت زماني، از تحويل دادن پيكر او به‌خانواده‌اش خودداري مي‌كند. خانواده و بستگان حجت زماني، به‌رغم مراجعات مكرر به زندان گوهر‌دشت و ساير ارگانهاي ذيربط هيچ جوابي نگرفته اند.

دژخيمان رژيم آخوندي شماري از زندانيان مجاهد و مبارز را تهديد به‌اعدام كرده و شمار ديگري توسط دژخيمي به نام حسين زاده تحت شكنجه قرار گرفته اند.
ملاقات بسياري از زندانيان با خانواده هايشان و تماسهاي آنان با بيرون زندان قطع شده است.
. رژيم آخوندي به منظور زمينه‌چيني اعدام زندانيان و براي به‌راه انداختن يك جنگ رواني و در هم شكستن آنها، چهارشنبه شب گذشته(26بهمن) ايادي خود را تحت عنوان زندانيان عادي در مقابل بندهاي زندانيان سياسي در زندان گوهر دشت جمع كرد تا شعار «مرگ بر زنداني سياسي»، «مرگ برضد‌انقلاب» و «زنداني مجاهد اعدام بايد گردد» سربدهند
. اين تهديد و شانتاژ تا پاسي از شب ادامه يافت. زندانيان سياسي براي غافلگير نشدن در مقابل تهاجم احتمالي دژخيمان رژيم تا صبح بيدار ماندند.
--------------------
جمعه 28 بهمن ماه
مراسم بزرگداشت حجت زمانی در زندان گوهردشت برگزار شد

زندانیان سیاسی گوهر دشت کرج در اعتراض به اعدام حجت زمانی اعتصاب غذا کردند
زندانیان اعتصاب کننده:امیرحشمت ساران، افشین بایمانی، ولی الله فیض مهدوی، اسد شقاقی، جعفر اقدامی، علیرضا کرمی خیرآبادی
----
مصاحبه رادیو فردا با سوسن زمانی در هفت چشمه ایلام.
مصاحبه
هنوز جنازه را به خانواده تحویل نداده اند
--------

پنجشنبه 27 بهمن ماه 1384
انجمن متخصصين و فارغ التحصيلان دانمارك گردهمايي براي بزرگداشت مجاهد شهيد حجت زماني







********************

یلی دیگر بر خاک
-----------------


موجی در موجی می بندد
بر افسون شب می خندد
با آبی ها می پیوندد
***
رود و سرودش
اوج و فرودش
میرود تا دریای دور
باغ آیینه دارد در سینه
میرود تا ژرفای نور


حجت زمانی جزئی از وبلاگستان بود. اولین بار پس از صدور حکم اعدام او و دو بار دیگر در جریان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی وبلاگ نویسان از او حمایت کردند. عکسش را همراه با لوگوها در وبلاگ هایشان گذاشتند. نوشتند" اعدام حجت زمانی را متوقف کنید". " از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در گوهردشت حمایت کنیم". تومارها امضا شد. عکس او همراه با نگاه ژرفش جزیی از ما شده بود. باور کردن این جنایت شاید به همین دلیل خیلی سخت تر است. انگار که جلوی چشممان دستش را از دستمان بیرون کشیده اند...


ما او را از اعتصاب غذاهای پیاپی و موضع گیری های شجاعانه اش شناختیم. در هر حرکت اعتراضی در گوهردشت ( آشویتس رجایی شهر) نام او را شنیدیم. هرگز برای خودش چیزی نخواست. زیر حکم 4 بار اعدام نوشته بود " به حکم صادره اعتراضی ندارم." در عوض هر جا که حق دیگران در بین بود از جانش مایه میگذاشت. وضعیت زندانیان سیاسی گوهردشت را از خاطرات زندانیان دیگر میشود حدس زد. امادر آن حال هم همراه با زندانیان دیگر دست به اعتصاب غذا زد.همراه با آنان از تنها چیزی که در دست داشت از جانش مایه گذاشت. همراه با زندانیان دلیر دیگر آنقدر گرسنگی کشید تا توجه جهانیان به اوضاع وخیم زندانیان سیاسی در ایران جلب شد. خواسته شان نه آزادی خودشان بلکه رسیدگی به اوضاع نابسامان زندانها و آزادی همه زندانیان سیاسی بود. پس از اعتصاب بهمن ماه سال 1383 دوباره دو ماه یا بیشتر در همبستگی با کارگران شرکت واحد و اعتراض به ضرب و شتم زندانیان اعتصاب کردند که همگی را به جای بیمارستان به بندهای بدون شیشه و وسایل گرمایی منتقل کردند.نه جرج بوش برایشان بیانیه صادر کرد نه کلید طلایی شهری بهشان داده شد و نه جایزه آزادی بیانی. در آنجا بود که خبر جان سپردن "مرتضی بزرگیان" در اثر بیماری تنفسی و سرمای شدید در زندان را شنیدیم و بعد ناپدید شدن حجت زمانی و بعد فاجعه....

حجت زمانی 31 ساله و معلم روستاهای ایلام بود. یک معلم بزرگ دیگر صمد بهرنگی می نویسد:" مرگ خیلی آسان می تواند الآن به سراغ من بیاید. اما من تا می توانم نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم که می شوم مهم نیست ؛ مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد.". حجت زمانی که در زمان انقلاب 3 یا 4 ساله بوده است با مرگش به زندگی ما معنای دیگری بخشید.حجت زمانی روز یکشنبه از بند بیرون برده شد و سحرگاه سه شنبه به دار آویخته شد.معلوم نیست در این مدت بر او چه رفته است. شاید دلیل ندادن جسدش به خانواده اش همین علامت هایی باشد که نمی خواهند مشخص شود. از او خواسته بودند که اظهار ندامت کند(1) اما گفته بود کاری نکرده که از آن پشیمان باشد. نوشته اند پزشک قبل از اجرای حکم نبض و فشار خون او را اندازه گرفته است و بر خلاف اکثر محکومین به اعدام اینها در او کاملا عادی بوده است.(همان بیانیه) . آری او بدون هیچ ترسی بالای دار رفت تا من و شما و دیگران که زنده ایم به این زندگی طور دیگری نگاه کنیم:

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ما است
هر کسی نغمه خود خواند واز صحنه رود
صحنه همواره به جاست


او نغمه شرافت و آزادی را خواند و رفت. در این دنیای فانی دیگر کاری نداشت. وظیفه اش را انجام داده بود. با زندگی اش و با مرگش جلادان را به زانو در آورد. زندگی اش حماسه و فداکاری بود ومرگش آنچنان ناجوانمردانه بود که آزادیخواهان با هر مرامی دست در دست هم این جنایت را محکوم کردند. این آخرین ماموریت حجت زمانی بود. اتحاد ما.
. مرگ او باعث شد که شقاوت رژیم پلید آخوندی را هر چه بیشتر درک کنیم و به ضرورت همبستگی و اتحاد برای آزادی هر چه بیشتر پی ببریم.

مرگ حجت زمانی دست های دوست و دشمن را رو کرد. طرفداران حقوق بشر الکی به ضرب و شتم و رفتار ناجوانمردانه با زندانیان هیچ اعتراضی نکردند و در برابر اعدام حجت زمانی هم سکوت اختیار کردند.(2)انجمن های نجات که به بهانه آزاد سازی مجاهدین از اشرف با پول طیب و طاهر دولت ایران از امریکا و کانادا تا فرانسه و اتریش و آلمان و انگلستان مصاحبه مطبوعاتی میگذاشتند در برابر این جنایت ساکت ماندند. دیده بان حقوق بشر روی چشمانش عینک دودی زد. مگرحجت زمانی مجاهد نبود؟ مگر انسان نبود؟ کجاست بیانیه هایتان علیه نقض حقوق بشر؟ شما که از زندانهای مجاهدین در اشرف با طول و تفصیل می نویسید آیا یک بار به زندان مخوف گوهردشت کرج رفتید ؟ به یک حکم شکنجه و اعدام در ایران اعتراض کردید؟

بیایید اتحاد را از زندانیان گوهردشت و از حجت زمانی یاد بگیریم. نام همه زندانیان سیاسی زیر هر بیانیه در کنار هم بود. خط قرمز آنها با دولت جمهوری اسلامی و مزدورانش بود نه با یکدیگر.اهدافی که برای آن دست به اعتصاب غذا میزدند اهداف مشترک بود. آری. دشمن ما کسی نیست که عقیده مخالف ما دارد. دشمن ما کسی است که طناب دار و تفنگ و چاقو به دست منتظر است تا من و شما را تنها گیر بیاورد وسر به نیست کند. در ایران آینده اگر تنوع و اختلاف عقیده نداشته باشیم انقلابی صورت نگرفته است. مهم این است که بدانیم با وجود اختلاف عقیده میشود در کنار هم زندگی کرد. میشود آزادی و بهبودی زندگی انسانها را آرمان قرار داد و با وسایل و راههای مختلف به سوی آن حرکت کرد. مهم این است که بدانیم دشمن وقتی می کشد بین اسماعیل محمدی و حجت زمانی و الهام افروتن و زهرا کاظمی فرقی نمی گذارد. ما همه با هر عقیده ای با هر زبان و از هر قومیتی که باشیم اول می خواهیم یک زندگی عادی و انسانی داشته باشیم. این آرمان همه حجت ها است. او جانش را فدا کرد و رفت. ما که مانده ایم اگر بخواهیم سر خرده حساب های الکی و قهر و آشتی ها راه را برای دشمن غدار مردم باز کنیم گور خودمان را کنده ایم. اگر خون حجت ها من و شما را با هم متحد نکند طناب دار دژخیم این کار را خواهد کرد.(3)
------------------------------------------------------------------------------------------
1- بیانیه کمیته رفراندم آزاد ایران به نقل از منابع درون زندان http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=9&ni=10552

2-علی ناظر در یادداشت "سکوت معنی دار" به این موضوع به خوبی اشاره کرده است.
http://www.didgah.net/maghalehMatnKamel.php?id=10674

3- خواهش میکنم به این مطلب با فحش و ناسزا و انتقاد به این گروه و آن گروه جواب ندهید.طرف پر لیوان راببنید. مقاومتی که 27 سال بعد با اسماعیل محمدی و حجت زمانی و زندانیان سیاسی دیگر ادامه دارد. گروههای اپوزیسیون هر اشتباهی هم داشته باشند بهای مبارزه را از من و شما خیلی بیشتر پرداخته اند. قبل از نظر دادن یا جواب دادن فکر کنید که دشمن اصلی کیست. شما در برابر او چه کرده اید و چه می توانید بکنید.

Thursday, February 09, 2006



زندانیان سیاسی ایران در خطر قتل عام ...
تیتر خبر پایین را بخوانید. یک زندانی سیاسی از سرما مرد! آری مرد.

این لحنی است که ما یک زندانی سیاسی را - کسی را که به هر دلیلی به جهنم آخوندها گرفتار شده است و در زیر شکنجه و فشار دائمی زندگی میکند ( یا میکرد) خطاب میکنیم.
توماری را که جمعی از وبلاگ نویسان برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گوهر دشت بعد از 9 هفته ( بله 9 هفته گرسنگی در آشویتش رجایی شهر) تهیه کرده بودند میدانید چند نفر امضا کردند؟262 نفر!

امضاها را اینجا ببینید

از ایران 70 میلیونی و 2 میلیون ایرانی خارج از کشور و صدها هزار وبلاگ نویس فقط 262 نفر حاضر شدند ماوس کامپیوترشان را تکان بدهند و با یک اسم الکی زیر یک بیانیه اینترنتی را امضا کنند.

این است ارزشی که ما برای جان زندانیان سیاسی این کبوتران در زنجیر کشورمان قائل هستیم.

اما خوب بلدیم همه تقصیرها را گردن اپوزیسیونی بیندازیم که متحد نمیشود و نمی رود این رژیم را ساقط کند. در ایراد گرفتن و دستور دادن استادیم. اما پای عمل که هیچ یک امضای اینترنتی که میرسد دست و دلمان میلرزد.

بلی مایی که حتی حاضر نیستیم از گرمای خانه مان دست به تلفن و اینترنت ببریم و حتی از مرگ یک انسان آزاده هم وجدانمان تکان نمی خورد.
ما که منتظر هستیم بدون هیچ بهایی آزادی را به دست بیاوریم. ما یی که می خواهیم بهای آزادی ما را دیگران بپردازند و ما فقط نق بزنیم و طلبکار باشیم.
میدانیم که اپوزیسیون چه ما نق بزنیم و چه نق نزنیم کار خودش را میکند. وجدان بیدار آنها بیمه خواب آلودگی وجدان ما است. تن زخمی و شکنجه شده و گرسنگی کشیده زندانیان اوین و گوهردشت و عادل آباد و دیزل آباد و همه ایران تضمین آزادی ما است.

اشکال در اپوزیسیون نیست.
اشکال در ما است
ما که همه چیز را آسان و مفت و به خرج دیگران می خواهیم.

آسوده بخوابیم که یک کبوتر دیگر پر کشید و یکی دیگر را هم شاید تا بحال به صلابه کشیده باشند
بقیه لیست هم سرجایش است و تک تک این زندانیان سیاسی خواهند مرد

و من و شما خواهیم ماند
و مونیتور کامپیوتر
پیام رسان وبلاگ
و وجدانی که شاید بهتر باشد اصلا بیدار نشود تا زندگی ما در همین خواب آلودگی راحت و آسان بگذرد

این امتحان بزرگ همه ما است . اگر بگذاریم زندانیان ما را جلوی چشممان اعدام کنند اگر ساکت بنشینیم لیاقتمان به جز این حکومت آخوندی نیست.
********************

يک زندانی سياسی درزندان رجائی شهر کرج ازسرما مرد و زندانی ديگر ناپديد شد


منبع: راديو فردا
*اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم

نازى شقاقى برادرزاده اسد شقاقى عضو جبهه اتحاد ملى و زندانى زندان رجايى شهر كرج در مصاحبه با راديو فردا از وضعيت زندانيان و مرگ يك زندانى بر اثر سرما در اين زندان خبر مى دهد و مى گويد: چند روز پيش افراد رژيم زندانيان سياسى را تهديد كردند اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم.
سخنگوى خانواده برخى از زندانيان زندان رجايى شهر صادق نقاشكار نيز در مصاحبه با راديو فردا از ناپديد شدن حجت زمانى خبر مى دهد كه چند روزى است توسط ماموران از بندى كه در آن زندانى بوده خارج شده و اطلاعى از او در دست نيست. خبرهاى رسيده از زندان گوهردشت كرج حاكى از شرايط بسيار بد زندان و تهديد به مرگ زندانيان سياسى اين زندان و نيز زندانيانى در زندان اوين است. نازى شقاقى دختر 14 ساله برادر اسد شقاقى عضو جبهه اتحاد ملى و زندانى زندان رجايى شهر كرج در مصاحبه با راديو فردا از وضعيت زندانيان و مرگ يك زندانى بر اثر سرما در اين زندان خبر مى دهد.

نازى شقاقى: چند روز پيش افراد رژيم زندانيان سياسى را تهديد كردند كه اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم و زندانيان از فعالان حقوق بشر مى خواهند براى بازرسى از حسينيه بند پنج و شش قتلگاه رجايى شهر بازديد كنند. اين زندانيان در وضعيت بدى به سر مى برند و چند روز پيش هم يك زندانى به علت سرما و بيمارى شديد جان خودش را از دست داد. اين زندانى در حسينيه سالن 16 بند شش بوده به نام مرتضى بزرگيان. بند پنج و شش شيشه ندارد و هواى سرد و آلوده اى دارد.

مسعود ملك (راديو فردا): اين اطلاعات را از كجا گرفتيد؟
نازى شقاقى: اين اطلاعات را عموى من داده.

. م . م: سخنگوى خانواده برخى از زندانيان زندان رجايى شهر صادق نقاشكار نيز در مصاحبه با راديو فردا از ناپديد شدن حجت زمانى خبر مى دهد كه چند روزى است توسط ماموران از بندى كه در آن زندانى بوده خارج شده و اطلاعى از او در دست نيست.


صادق نقاشكار: چند روز پيش آقاى ولى الله فيض مهدوى مورد تهديد فردى به نام محمد جارويى رئيس بند شش زندان گوهردشت كرج قرار گرفته كه در صورت ارجاع پرونده ما به شوراى امنيت سازمان ملل متحد، تمامى شما اعدام خواهيد شد، روز يكشنبه شاهد اين بوديم كه آقاى حجت زمانى را توسط مامورين حفاظت اطلاعات زندان فراخواندند و تاكنون به بند بازگردانده نشده و اين مساله باعث نگرانى شديد و تشويش و نگرانى خاطر خانواده ايشان و سايرين شده. همچنين تعداد ديگرى از زندانيان سياسى كه محكوم به مرگ هستند كه عبارتند از آقايان سعيد ماسورى و غلامحسين كلبى در زندان اوين و تعدادى ديگر از زندانيان آقايان عليرضا خيرآبادي، خالد هرداني، منصور پورفرهنگ و شهرام پورفرهنگ كه در زندان اوين هستند.

م . م: آيا اين افرادى كه نام برديد به حكم دادگاه محكوم به اعدام شدند؟
صادق نقاشكار: اينها محكوم به مرگ از سوى دادگاه هاى جمهورى اسلامى شده اند و حتى رئيس ديوان عالى كشور اين را تاييد كرده. اين مساله باعث شدت نگرانى و تشويش خاطر تمامى فعالين حقوق بشر گرديده و از تمامى فعالين حقوق بشرى چه در داخل و چه در خارج كشور مى خواهم براى نجات جان اين زندانيان در پى اين تهديد و در پى بردن حجت زمانى به نقطه نامشخص اقدام كنند و پيشگيرى كنند.
***********

در باره حجت زمانی

از نامه خانواده حجت زمانی

خانواده حجت زماني : ديوانعالي كشور ايران حكم اعدام قريب الوقوع آقاي حجت زماني 29 ساله را تائيد و در تاريخ 1384-1-17 به او ابلاغ نمود

متن نامه :آقاي زماني در اعتراض به شكنجه روحي وجسمي و حكم صادره وفشار مضاعف كه ناشي ازمصرف مواد مخدر كه توسط ديگر قربانيان رژيم در زندان مصرف ميشود،( او درطول شبانه روز ساعتها پتوي خود را در زندان دور سر مي پيچاند،كه ازبوي بد و دود ناشي از مواد مخدردر امان باشد. ) همراه تعدادي از زندانيان سياسي در مورخه : 1383-10-11 به يك اعتصاب غذاي چند هفته اي دست زد.
كه بموجب آن عاملين زندان از حجت خواسته بودند. در صورت ادامه اعتصاب و عدم همكاري با ما ، در آينده نه چندان دور تو را اعدام خواهيم كرد.آقاي حجت زماني درسال 1379 توسط رژيم ايران دستگير شد. و بعد از 3 سال در زندان اوين ، او در آنجا موفق به فرار شد. وبه كشور تركيه گريخت، كه بعد از يك ماه در مورخه : 1382-6-13 در استانبول توسط سرويسهاي امنيتي در سفارت ايران و با همكاري اطلاعات امنيت كشور ترك دستگير و مخفيانه به ايران تحويل داده شد.
لازم بذكر است كه رژيم دو برادر وي بنامهاي خزعل وفلاح در سالهاي 1378 و1379 را بشهادت رساند.اطلاعات امنيت رژيم در اوّل اسفند ماه 1379 بطور وحشيانه به خانه آنها حمله كرد ، وپدر او را دستگير وهمراه خود برده بودند. وبعد اورا ازماشين به وسط خيابان پرت مي كنند . كه وي در اثر صربات ناشي از آن بعد ازمدتي فوت كرد.و بلافاصله رژيم اقدام به دستگيري تنها خواهر او سوسن زماني وتحت تعقيب قرار گرفتن برادر كوچكتر او بنام صلاح زماني ميكند.و همينطور رژيم، در سالهاي 61 13 و 67 13 دو تا از دايهاي او بنامهاي هدايت كريم بيگي و عباداله نادري بدون هيچ اتهامي دستگير واعدام كرد.
تراژدي بزرگ خانواده حجت زماني نمونه اي از هزاران درد و رنج است كه توسط رژيم جمهوري اسلامي به مردم ايران روا داده شده است. در خصوص دادنامه آخوندي شماره 202/83/6-27/4/83 صادره از شعبه ششم دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه بموجب آن آقاي حجت زماني به اتهام فعاليت سياسي محارب ومفسد به دو بار اعدام ( آويختن به دار ) محكوم گرديده است.و اين چه راز آخوند يست كه از ناحيه وكيل مدافع محكوم عليه ايراد و اشكال موجهي به حكم وارد نگرديده است.و اين چه زيباست كه در ترازوي عدالت غلامحسين محسني اژيه ( عضو معاون ديوانعالي كشور )خود حاكم و وكيل و لابد اعتراف نويس هم هست.

(محسنی اژه ای یکی از مسئولین قتل عام 67 و وزیر اطلاعات فعلی است- گل کو)



Tuesday, February 07, 2006

ای آزادی.....

سرود آزادی را از اینجا میتوانید دانلود کنید و گوش کنید.

ای آزادی
در راه تو
بگذشتم از زندانها
پرپر کردم
قلب خود را
چونان گل در ميدانها
خون خود را
جاری کردم
چون رودی در جنگلها
تا بشکوفد
گلبانگ توبر لبهای انسانها
يادت يادم
نامت نامم
ای آزادی آزادی
بی نام تو
از نای ما
کی برخيزد فريادی
بی تو دنيا
غرق ظلمت
زندان فتح و شادی
......

نوزدهم بهمن ماه 1349 حماسه سیاهکل



مهدی اسحاقی ------جلیل انفرادی----- محمد علی محدث قندچی--- علی اکبر صفایی فراهانی------ احمد فرهودی

اسماعیل معینی عراقی---محمد رحیم سمایی---- محمد هادی فاضلی-- هادی بنده خدا لنگرودی ---شعاع الدین مشیدی

اسکندر رحیمی----- هوشنگ نیری ---عباس دانش بهزادی ---غفور حسن پور اصل ----ناصر سیف دلیل صفایی
منیع عکس ها

نوزدهم بهمن ماه 1360 حماسه پایداری




منبع عکس ها 1 و 2

ای آزادی
تا نور تو
گردد درهرسو تابان
تا نگذارم
جان بسپاری
در زنجير دژخيمان
در توفانها
با اشک و خون
با تو می بندم پيمان
ای آزادی
نور خود را
برخاک خوب ما بعد از ما بيفشان

ای توده برپا تا فکند خروشت
به تن دژخيمان آذر
با مجاهد برخيز و به رزمی پيگي
رتو رهايی را بازآور
برکن از جا سدهارا
ای توده چون توفان
چون دريا برخيز از جا
خشماگين و غران

قطره قطره خون می چکد از رگانم
به ره خونين يزدان
تا شکوفد هرسو گل آزاديها
به زمين سرخ ايران
در راهت ای آزادی
فانوس خون ما
می سوزد تا بشکافد
-خورشيدت شبها را

می سپارم ره سوی تو با خشم و کين
چو جهانی سرخ و سوزان
تا چو خورشيدی نور تو گردد آذين
به شب تاريک انسان

چون ناقوسی خشماگين
در قعر توفانها
می غری ای آزادی
در خون انسانها

(شعر از اسماعیل وفا یغمایی- - اجرا شده بر روی اپرای کارمینا بورانا اثر کارل ارف با تنظیم محمد شمس*)

*************
در باره سیاهکل و 19 بهمن 1360

گرامی باد یاد سرداران حماسه 19 بهمن ( ماجرای 19 بهمن 1360 )
۱۹ بهمن شکوه یک مقاومت؛ غم و اندوه غریبانه‌ی زندانیان
از خاطرات زندان ایرج مصداقی در باره 19 بهمن 1360

- رستاخیز سیاهکل
(از پیام فدایی)
سیاهكل راهنمایی برای دیدن آفتاب فردا
(سخنرانی منصور امان)

Monday, February 06, 2006

با این علما هنوز مردم...از رونق ملک ناامیدند!
(از شعر تصویر زن- ایرج میرزا)

با اینکه موضوع سرگیجه های اتمی رژیم ایران و اعتصاب برحق کارگران شرکت واحد هنوز مهمترین موضوع روز است اما نمی توان از کنار تظاهرات مرتجعین جهان علیه کاریکاتورهای پیامبر اسلام گذشت.

اولین واکنش من این بود که خوب کاریکاتور کاریکاتور است. مرتجعین هم که همیشه دنبال بهانه برای آدم کشی میگردند . اما بعد این نوشته همنشین بهار را خواندم و به نظرم رسید که باید نازک تر با مسئله برخورد کرد. این البته مسئله جداییست. ضدیت همیشه باید با دلیل و منطق باشد تا به ضد خودش تبدیل نشود. بگذریم. . قصد من تجزیه و تحلیل این کاریکاتورها نیست. همانطور که نوشتم به نظر من اگر کاریکاتور نبود در این هیر و بیر یک چیز دیگر پیدا میکردند تا به جان مردم بیفتند. وقتی میخوانم که در پاکستان سه نفر کشته شده اند و در سوریه سفارت دانمارک را آتش زده اند از تعجب شاخ در می آورم.

نمیدانم شما برنامه سات پارک را می بنید یا نه. یک برنامه کارتون انتقادی است که دیروقت ها پخش میشود.یک سری بچه های هشت ساله به پر و پای همه می پیچند. خیلی وقت ها مسیح با یک حلقه بالای سرش می آید و گاهی با شیطان کشتی میگیرد. گاهی تنهایی برای خودش آهنگ تولد می خواند( برنامه کریسمس!) اما هنوز زمین پا برجاست. از آن بدتر یک بار خدا را آوردند که یک موجود کوچک و عجیب و غریب بود با شکل موش صحرایی. هنوز هم کره زمین از مدار خودش خارج نشده. برادران حزب الله هم که توهین به محمد پیامبر را بر نمی تابند پنداری که توهین به خدا را یا اصلا مهم قلمداد نمی کنند یا آن موقع تظاهرات برایشان صرف نداشته است.

دعای امروز

بارالها:
همه این خشک مغزها را هر چه زودتر با حوری های بهشت قرین بفرما....
جای ما را هم در جهنم رزو بفرما تا لااقل در آن دنیا از شر اینها راحت باشیم...
**************

ارتجاع چپ و راست ندارد

میدانید کدام کشورها حامی سرسخت ایران در سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی هستند؟
ونزوئلا- سوریه و کوبا!!
من نمیدانم این خود فیدل کاسترو است که زمانی با چه گوارا برای آزادی مردمش به مبارزه مسلحانه دست زد یا اینکه کلونش کرده اند که به سرکوب وحشیانه کارگران در ایران و قتل عام مردم کاری ندارد. فقط چون دولت ایران و امریکا را روبروی هم می بنید به دولت ایران رای میدهد. درست مثل برادران حزب توده!
شاید هم دارند در بهشت برای خودشان جا رزرو میکنند.

در یک خبر دیگر هم که دررادیو فردا خواندم و اگر خواستید لینکش را پیدا میکنم حزب کمونیست هند تهدید کرده بود که در صورت رای مثبت دولت هند از کابینه بیرون خواهد رفت!

میگویند دو خط موازی به هم نمیرسند. مثل اینکه اسلام ملاهای ایران و کمونیسم این آقایان زیاد هم موازی نیستند و بالاخره جایی با هم مشترک میشوند.

مسلما من نه دولت ایران را نماینده مسلمین جهان و نه حزب کمونیست هند و فیدل کاسترو را نماینده کمونیست های جهان میدانم. من به همه انسانهای آزاده ای که با هر مرامی بر علیه ارتجاع از هر نوعش مبارزه میکنند درود میفرستم. این را نوشتم تا زیاد درگیر اسلام و مسلمین نشویم و بدانیم که ارتجاع رنگ و لباس خاصی ندارد. باید انسانها را با عملشان ارزیابی کرد.

Saturday, February 04, 2006

پرونده ایران در شورای امنیت

بالاخره بعد از دو سه سال تامل و تساهل و تجاهل آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده اتمی ملایان ایران را به شورای امنیت ارجاع کرد. حالا تا ماه مارچ هم قرار است یک کم دیگر تساهل و تجاهل کنند شاید ایران از خر شیطان بیاید پایین و دست از شعارهای نابود کردن اسراییل و بمب اتمی بردارد و به کشورهای متمدن بپیوندد.

بله. اگر فقط ایران قبول کند که غنی سازی اورانیوم را در خاک روسیه انجام دهد و نه ایران دوباره سیل دعوت ها و قراردادهای تجاری به ایران سرازیر خواهد شد. هر چه باشد آن که در زندانهای ایران می پوسد و می میرد ایرانی است نه امریکایی و اروپایی. آن بچه دوساله که پرتش میکنند توی اتوبوس و به جای غذا به او سرب تعارف میکنند امریکایی نیست. مگر سالی میلیونها کودک در کشورهای عقب افتاده نمی میرند؟ ما برای دولت های غربی نقطه و شماره هستیم . نه انسان..

میگویند وزارت خارجه امریکا یک یادداشت محرمانه برای احمدی نژاد فرستاده است و از او برای سخنانش در مورد محو کردن اسراییل از روی زمین و هارت و پورت های اتمی لاریجانی تشکر کرده است. در زیر نامه آمده:" بدون سخنان گوهر بار شما محال بود ما بتوانیم کشورهای جهان را قانع کنیم که چه دیوانه هایی بر ایران حکم می رانند".

در این که پرونده دولت امریکا به اندازه دولت ایران سیاه است شکی نیست اما الآن کار به جاهای باریک رسیده. دولت های اروپایی خوردند و بردند و چاپیدند و حالا یک مشت دیوانه ریشو را می بینند که همین مانده بمب اتم دستشان بیفتد. دیگر قراردادهای نفتی و کارخانه پژو و رشوه های استات اویلی صرف نمیکند . خطر واقعا جدی است. . برای اروپا و امریکا و اسراییل بهترین راه همین بود که سالها منابع طبیعی مردم ایران را غارت کنند و بگذارند روسیه هم با فروش رآکتورهای چرنوبیلی به ایران سودش را ببرد بعد با چند تابمبماران تاسیسات اتمی ایران و مردم دور و برش را با خاک یکسان کنند. به نظر من این سناریوی غرب است.

سناریوی ایران هم راه انداختن یک جنگ خانمان سوز دیگر است . . نشانه اولش آوردن یک پاسدار آدمکش قهار به پست ریاست جمهوری بود که او هم به نوبت خود همه پست های مهم حتی تا حد استانداری را به پاسداران سپرد. برای سرکوب بیشتر هم محسنی اژه ای و محمدی پور چهره های مشهور قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 را به وزارت اطلاعات و کشور منصوب کرد. اعدام ها را دوبرابر کرد و در صحنه خارجی هم با حرفهای مزخرف شروع به جنگ افروزی کرد و گرنه در سازمان ملل در نیویورک اگر احمدی نژاد یک کم مثل آدم رفتار میکرد جک استراو همان جا دستش را میبوسید.

سرمایه گذاری حکومت بر روی احساسات ملی ایرانیان است. همان احساسات ملی که نباید با تخریب ارگ علیشاه و میدان نقش جهان و پاسارگاد جریحه دار شود اما پای دفاع از منافع ملاها که میرسد ایران از "اخ" به " به" تبدیل میشود. حماقت این دولت در این است که یادش رفته با بازماندگان جنگ هشت ساله ایران و عراق چه کرده است. یادش رفته که همین کارگران شرکت واحد را که امروز زن و بچه شان را گروگان گرفته جانباز شیمیایی بودند. خیال میکند با کشاندن پای امریکا و اسراییل به ایران مردم از خواسته های خود منحرف میشوند و دسته دسته به دفاع از"میهن مقدس" می پیوندند. . من میگویم " کور خوانده اید. "

تکلیف گروههای مبارز در این میان چیست؟ این تله ای است که دولت ایران برای مردم خود و برای دولت های غرب پهن کرده است. در بدترین شرایط خود ملاها به کانادا و دوبی و غیره خواهند رفت و مردم بینوا را با اشغال گران تنها خواهند گذاشت. . باید هشیار باشیم و نباید اجازه دهیم این دام پهن شود.

باید یک خط آشکار بین مردم ایران و دولت کثیف آخوندی کشید. نه جنگ می خواهیم و نه دولت ملاها را . نه اون خوبه - نه ایشون. لعنت به هردوتاشون.

اگر همین حالا و همین لحظه بر علیه دولت ایران بر نخیزیم در تله جنگ گرفتار خواهیم شد. . دولت ایران باید به دست ایرانی ها عوض شود. قبل از جنگ. . دولت های غربی برای افکار عمومی ارزشی قائل نیستند.. 12 میلیون نفر بر علیه جنگ عراق تظاهرات کردند. اما منافع امریکا و هالیبرتون ایجاب میکرد که این جنگ در بگیرد و در گرفت. اما ایران فرق دارد. ایرانی ها 27 سال است دارند با آخوندهای جنایتکار می جنگند. همین الآن دولت زیر فشار اعتصاب های کارگری دارد خرد میشود. تنها چیزی که اینجا کم است همبستگی و اتحاد ما است.

نباید بترسیم. نگوییم اینها بروند پس کی می آید. باید همه به میدان بریزیم و ما بیاییم. بیایید اختلاقات الکی را کنار بگذاریم. در هنگامی که ما داریم به منافع حقیر خودمان فکر میکنیم دولت های غربی و ملاهای ایران دارند برای آینده ما نقشه میکشند.. منافع شخصی و گروهی در برابر خطر اشغال خارجی و جنگی که دولت ایران می خواهد راه بیندازد خیلی ناچیز است. ما صد سال است از مشروطه به این طرف داریم برای آزادی مبارزه میکنیم و اکنون که پایه های این رژیم سست شده است نگذاریم امریکا یک الجعفری یا کارزای یا حماس برای ما سر کار بیاورد. فقط ما را راحت بگذارند و مبارزین ما را به جرم "تروریست بودن" دستگیر نکنند. بقیه پیشکششان.

سرمایه داران جهانی تا ماه مارچ برای زد و بندهای خودشان وقت تعیین کرده اند. یک وقت هم دیدید در ازای پس دادن 4000 مجاهد در اشرف دولت ایران دست از غنی سازی اورانیوم کشید. اما مردم ایران هم همین قدر وقت دارند که یا متحد شوند و دشمن اصلی را ببینند و مبارزه را به دست خود بگیرند یا آماده شوند که ایران تبدیل به یک عراق دیگر شود.

Friday, February 03, 2006



نامه همسران رانندگان دستگير شده به سازمانهاي حقوق بشري در جهان

همسران ما به‌حق تصمیم به اعتصاب گرفتند چون به هیچ‌کدام از خواستهای آنها جواب داده نشد. آنها تصمیم به اعتصاب گرفتند تا رهبر سندیکا، آقای منصور اصانلو را که با وضعیت جسمی بسیار وخیمی در زندان بسر می‌برد آزاد کنند.

به سازمان عفو بین‌الملل، همه سازمانهای مدافع حقوق بشر، همه سازمانهای کارگری و همه وجدانهای بیدار در دنیا

کودکان ما پدران خود را می‌خواهند. از آنها حمایت کنید. همین امروز کمک کنید. حتماً از اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در روز شنبه ٨ بهمن (٢٨ ژانویه) و سرکوب آنها خبر دارید. حتماً خبر دارید که بیش از ٥٠٠ نفر از همسران ما به جرم حق‌خواهی، به جرم اعتصاب، به جرم درست کردن سندیکا که از حقوقشان دفاع کند در زندان به سر می‌برند. حتماً خبر دارید که حتی همسران و کودکان کارگران را هم گرفتند و کتک زدند. از شما انتظار داریم اگر تاکنون از ما حمایت نکرده‌اید، حمایت کنید و اگر حمایت کرده‌اید حمایت قاطعتری بکنید تا مسئولین كار تحت فشار بیشتری قرار گیرند و همسران ما را فورا آزاد کنند. همسران ما جرمی نکرده اند. آنها می‌گویند با حقوقی که سه بار زیر خط فقر اعلام شده است نمی‌توانیم زندگی کنیم و حقوق بیشتری می‌خواهیم. جرم را کسانی مرتکب شدند که همسران ما را زدند و به زندان انداختند. جرم را کسانی مرتکب شده اند که کوچکترین حق و حقوقی برای ما قائل نیستند. همسران ما می‌گویند احتیاج به تشکل داریم که از پراکندگی نجات پیدا کنیم و متحدانه بتوانیم علیه فقر و محرومیتی که به ما تحمیل شده مبارزه کنیم. ...همسران ما می‌گویند احتیاج به قرارداد دسته جمعی داریم که در مقابل کارفرما و دولت دسته‌جمعی ظاهر شویم و دسته‌جمعی قرارداد ببندیم و دسته‌جمعی پای مذاکره و اعتصاب برای دستمزدهایمان برویم. و دسته‌جمعی درمورد ساعت کار طولانی و ناامنی کارمان بحث کنیم.همسران ما به‌حق تصمیم به اعتصاب گرفتند چون به هیچ‌کدام از خواستهای آنها جواب داده نشد. آنها تصمیم به اعتصاب گرفتند تا رهبر سندیکا، آقای منصور اصانلو را که با وضعیت جسمی بسیار وخیمی در زندان بسر می‌برد آزاد کنند. شاید شما این حق و حقوق را در کشورتان دارید ما در این‌جا نداریم. چند روز است همسران ما در زندانند. موقع دستگیری آنها را مورد ضرب و شتم زیاد قرار دادند. همسر و دو دختر کوچک یعقوب سلیمی، از فعالین سندیکایمان را کتک زدند. می‌توانید تصور کنید که احتمالاً با همسران ما در زندان چه کرده‌اند. نه ملاقاتی داده‌اند و نه شرکت واحد حقوقی پرداخت کرده است که بتوانیم زندگیمان را اداره کنیم. فرزندان ما پدران خود را می‌خواهند. انتظار داریم تمام دنیا به حمایت از ما بلند شود و فشار آورد که همسران ما فورا آزاد شوند و کارشان را شروع کنند. فشار شما مؤثر است. به‌خاطر انسانیت، به‌خاطر عدالت، به‌خاطر مبارزه علیه آنچه ظلم و زورگويی و بی‌انصافی خوانده می‌شود، انتظار داریم تمام تلاشتان را همین امروز انجام دهید.

تعدادی از همسران کارگران دستگير شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهرانغلامرضا ميرزايي عضو هيأت مديره و مسئول روابط عمومي و سخنگوي سنديكاي شركت اتوبوسراني واحد
١٢ بهمن ١٣٨٤

این تومار را در حمایت از کارگران شرکت و احد و همسران و فرزندانشان امضا کنید.
http://www.petitiononline.com/buskids/petition.html
(با تشکر از سایت طلیعه سپیده دمان(
شب ندارد سر خواب
من ندارم سر یاس

*********************

شب ندارد سر خواب

شاخ مایوس یکی پیچک خشک

پنجه بر شیشه ی در می ساید

من ندارم سر یاس

زیر بی حوصله گی های شب ؛ از دورادور

ضرب آهسته ی پاهای کسی می آید.

(از شعر گل کو- احمد شاملو)

*******************

دوستان عزیز پس از این مطالب گل کو را در قسمت های مختلف خواهید دید. یعنی یک کلیک دیگر برای خواندن مطلب لازم است. اگر در این مورد انتقاد یا پیشنهادی دارید در نظر خواهی بنویسید یا برای من ایی میل کنید

شاد و پیروز باشید- گل کو






این مرز پر گهر (در باره مسائل روز ایران)

مرز پر گهر بدون شرح:
مرز پر گهر ما که از هر خشتش در و گوهر می بارد اخبارش بدون شرح است. جانیانی بر این کشور حاکم شده اند که قیافه شان مایه وحشت است و رفتارشان مایه خنده . برای من جای تعجب است که اینها که دو دو تا را نمی دانند چهار میشود یا پنج چطور وقتی که کار به "حفظ نظام " میرسد چهارچنگولی به قدرت می چسبند و از قتل عام زندانیان سیاسی گرفته تا رشوه دادن به کشورهای مختلف جهان از چپ و راست سعی در نگه داشتن کلاهشان دارند. .


چیزی که می بینم این است که ملاها بر روی بدترین و سخیف ترین صفات انسانها سرمایه گذاری میکنند. از یک طرف مردم را در فقر نگاه میدارند و از طرف دیگر برای یک لقمه غذا وادارشان میکنند که هم نوع خود را آزار بدهند. چرا یک سرباز یا یک افسر نیروی انتظامی یا حتی یک پاسدار راضی میشود یک انسان دیگر را کتک بزند؟ شکنجه کند یا طناب دار بر گردنش آویزان کند ؟ یا از روی اجبار و انجام وظیفه است برای اینکه اگر نکند خودش هم مجازات میشود و یا دلیل روانی دارد. یعنی آن سرباز یا پاسدار یا افسر نیروی انتظامی خیال میکند با مجازات کردن یک انسان دیگر راه بهشت را برای خودش باز میکند.تا همه وجود یک انسان را ترس و عذاب وجدان فرا نگرفته باشد قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

(ادامه)

جان زندانیان سیاسی در ایران در خطر است

زندانیان سیاسی که حکم اعدام دارند و در سیاه چالهای رژیم در دست ملاهای سادیست گرفتارند:

سعید ماسوری- ولی الله فیض مهدوی- غلامحسین کلبیامیرپروزیان - علیرضا کرمی خیر آبادی، خالد هردانی، منصور و شهرام پورفرهنگ

آدرس و تلفن های دفاتر صلیب سرخ جهانی و عفو بین الملل را میتوانید در این آدرس پیدا کنید.

یک تلفن شما میتواند زندگی یک انسان را نجات دهد:

http://humanrightsorganizations.blogspot.com/



کره خاکی ما (در باره مسائل جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




یک زن ( در باره زنان ایران و جهان)

این قسمت هنوز به روز نشده




صفحه کودکان

این قسمت هنوز به روز نشده




از وبلاگ های دیگر

روزگار غریبی است نازنین (از وبلاگ
بادبان)

http://yadname.blogspot.com/

این فردی که در عکس می‌بینید آقای سعید احمدزاده اردبیلی می‌باشد
عشق شهرت و کسب نام چنان او را به وسوسه انداخته که برای رسیدن هر چه زودتر به حوزه هنر و ادبیات ، نردبان قلمش را بروی نشریه فرهنگی و ادبی ندا تکیه می‌هد که من بشکل مستمر هر بار که منتشر می‌شود در وبلاگم می‌گذارم و در ستون دست راست لینک داده‌ام و این آقا تمام آثار ادبی ترجمه شده از دکتر زری اصفهانی و حمید مشیری و حمید نصیری را به نام خود در وبلاگش به ثبت رسانده است از جمله ترجمه شعرهای لورکا و ترجمه ازبرتولت برشت و یا سخنرانی نرودا به هنگام دریافت جایزه نوبل و بسیاری از مطالب و نوشته‌های ادبی را به نام مترجم سعید احمدزاده اردبیلی ثبت کرده است و تمثیل مبارکش را هم آذین مطالبش در وبلاگ قرار داده . گاهی اوقات انتظارات بیش از حد آدمها چنان چشمانشان را کور می‌کند که بجز شهرت و نام چیز دیگری نمی‌بینند و به وبلاگ بسنده نکرده و تصمیم به چاپ این مقالات بشکل کتاب می‌کند و برای تبلیغ از نبوغ و دانش ادبی خود با خبرگزاری فارس در مورد چاپ این کتاب به سخن پراکنی می‌پردازد

************

فوتبال اتمی

از وبلاگ خسن آقاhttp://hasanagha.net/

حرف توی دهان ملت می‌گذارند و بعد ملت باید هزینه آنرا بپردازد.به همان شکلی که 27 سال پیش شعار "جمهوری اسلامی" را بجای "جمهوری" در دهان ملت گذاشتند، حالا هم می‌خواهند با گذاشتن شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" در دهان ملت به اهداف خود که چیزی بجز سلاح اتمی نیست برسند، هزینه آنرا هم ملت با جان و مال خود باید بپردازد.
فراموش نکنید اینها همان‌هایی هستند که قبل از انقلاب می‌گفتند نفت مال ملت است و باید با پیت داد در خانه ملت! یقینا فردا هم خواهند گفت انرژی هسته‌ای را می‌خواهند با پیت بدهند در خانه ملت!




گزیده های اینترنت

نگراني ايرانيان و خواست هاي ما( سایت دیدگاه)براي حمايت از فراخوان لطفا اينجا را فشار دهيد

در سومين سالگرد اشغال عراق، تضاد بين جهانخواران و رژيم ارتجاعي جمهوري اسلامي تشديد يافته و آماده مي شوند تا ايران را براي لقمه اي بيشتر، ويران کنند.نه جهانخواران و نه مرتجعين حاکم بر ايران لحظه اي به منافع ايران و آنچه خواست مردم ست توجه نکرده و اگر امکان سازش و مدارا و زد و بند باشد، ايران و ايراني را در اولين گذرگاه توافق، سر بريده و قرباني خواهند کرد.امضا کنندگان متن همراه، با حفظ برخي ملاحظات، بر سه نکته اساسي مُهر تأييد زده اند:* دخالت نظامي بيگانه در راستاي اهداف و منافع مردم نيست؛* سازش و مداراي ديپلماتيک شرکاء تجاري - سياسي رژيم تنها براي حفظ منافع خودشان و رژيم است؛* سرنگوني اين رژيم در تماميت اش يک بايست و به دست خود مردم امکان پذير است.(ادامه)

*****

تحميل ديپلماتيک


بالاخره اروپا که براي چپاول ايران مستمرا به رژيم باج مي دهد، مجبور شده که تا 20 مارس 2006 با رژيم جمهوري اسلامي سرشاخ بشود، تا بعد ببنيد که خدا چه مي خواهد.شوراي امنيت ملل متحد (بخصوص روسيه و چين) آخرين تلاشش را براي به سر عقل آوردن رژيم به کار گرفته تا معضل ناخواسته موجود از اين بيشتر پيچ نخورد و درگيري هاي لفظي جدي نشوند و منافع تجاري-تسليحاتي به مخاطره نيفتد. آصفي هم به عنوان دست مريزاد مي گويد «در خصوص بحث تعليق غني سازي صنعتي آماده هستيم كه آن را از دل مذاكره بيرون آوريم. » (نقل از فارس 21 اسفند، مندرج در ديدگاه – "آصفي:آماده‌ايم تعليق غني سازي صنعتي را از دل مذاكرات بيرون آوريم ")ناگفته روشن است که تلاش شوراي امنيت در راستاي احقاق حقوق مردم ايران نيست، اصلا مردم ايران در دستور کار آنها نبوده، نيست و نخواهد بود. پس نشست هاي حاضر نه براي مردم تنوري گرم خواهد کرد، و نه رژيم عقل سليم در کله معممش دارد که تند بودن سراشيب را درک کند. دير يا زود، و بي شک تنش بين شرکاء و رژيم تشديد خواهد يافت.در عين حال که نبايد به اين جنگ و دعوا ها دل بست، و قبول اين اصل که اگر تغييري در ايران امکان پذير باشد، آن تغيير به دست مردم انجام خواهد گرفت و ديگر هيچ؛ اما در پروسه سرنگوني هر مويي از خرس کندن غنيمت است، و نبايد از کنار نقش مثبت و غير قابل انکار مجاهدين خلق براي رساندن غرب به اين نقطه، و مجاب کردن شرکاء رژيم به اين واقعيت که ديگر سرمايه گذاري روي رژيم بازدهي نخواهد داشت، بي توجه گذشت. بخش ديپلماتيک شوراي ملي مقاومت در سخت ترين شرايط، و در يک تلاش بي وقفه دو ساله توانست قوانين بازي رژيم و شرکاء را باز نويسي کرده و موجوديت خود را به هر دو طرف بازي تحميل کند. بپذيريم که کار آساني نبود، مخصوصا در شرايطي که استرا وزير خارجه بريتانيا مي گويد «ايرانيها كشتار يهوديان را تاييد مي‌كنند و عمليات حماس و حزب الله در اسرائيل را اقدامهاي رهايي بخش توصيف مي كنند كه ما آن را قبول نداريم ولي مقامهاي ايران از ما انتظار دارند تشكيلات تروريستي مجاهدين خلق[گروهك تروريستي منافقين] را تحريم نماييم. » (نقل از فارس 19 اسفند، مندرج در ديدگاه – "استرا برخورد دوگانه در قبال برنامه تسليحاتي رژيم صهيونيستي را توجيه كرد"). سوالي که مي ماند از جک استرا است که تا کي مي خواهد روي اسب لنگ شرط بندي کند؟

علي ناظر – 21 اسفند 1384

****

فراسوی خبر...22 اسفند بلوفی که قُمار باز را به لُکنت انداخت
منصور امان

سردرگُمی رهبران رژیم مُلاها پیرامون تنظیم سیاست "نظام" در برابر شرایط جدید، مثال جدیدتری یافته است. یک روز پس از آنکه وزیر کشور جمهوری اسلامی، استفاده از ابزار نفت به مثابه واکُنشی تلافی جویانه در برابر تحریمهای احتمالی را مطرح نمود، هم کابینه ای او در وزارت امور خارجه، این گام را مُنتفی دانست. آقای مُتکی به شرکت کُنندگان در "همایش بین المللی انرژی و امنیت:دیدگاه آسیایی" اطمینان داد:"ایران مُصر است از نفت برای اعمال سیاست خارجی استفاده نکُند."

(ادامه)

*****

آشنايـي با مفاهيـم انـرژي هسته‌يـي - علي‌محمد سينكي ـ كارشناس هسته‌يي از اشرف
به نقل ازروزنامه مجاهد 76از سال 2002 ميلادي، به‌دنبال افشاگري مقاومت ايران در زمينه برنامه‌هاي مخفيانه تسليحات هسته‌‌يي رژيم آخوندي، جامعه بين‌المللي برروي فعاليتهاي هسته‌يي رژيم كه حدود 18‌سال با پنهانكاري و فريبكاري خاص آخوندي از ديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و جامعه جهاني به‌دور نگه داشته شده بود با نگراني متمركز شده است، به‌طوري‌كه موضوع پرونده جنجال‌برانگيز هسته‌يي رژيم آخوندي در آستانه اعمال تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل است و هر روز جهان شاهد موضعگيريهاي مخالفت‌آميز از جانب بالاترين مقامات كشورهاي مختلف جهان با روند پروژه‌هاي هسته‌يي رژيم است. موضعگيريهاي مخالفت‌آميز عمدتاً روي غني‌سازي اورانيوم، بازفرآوري پلوتونيوم، بحث چرخه سوخت هسته‌يي، عدم رعايت مقررات ان.پي.تي از طرف رژيم، … و مواضع شوراي حكام در در زمينه فعاليتهاي اتمي رژيم متمركز بوده است. در اين بحث به‌طور خلاصه با چنين مفاهيم هسته‌يي آشنا خواهيم شد تا درك عميقتري از بحران هسته‌يي رژيم داشته باشيم.
چرخه سوخت هسته‌يي:مراحل و سلسله عمليات پيچيده‌يي است كه منجر به تهيه سوخت هسته‌يي جهت نيروگاههاي هسته‌يي برق مي‌شود. اين مراحل از استخراج سنگ معدن اورانيوم شروع و با عبور از مراحل آسياب‌كردن سنگ معدن اورانيوم، تبديل اكسيد اورانيوم به‌گاز هگزافلورايد اورانيوم، غني‌سازي اورانيوم و توليد ميله‌هاي سوخت، به‌توليد سوخت هسته‌يي غني‌شده با درصد مشخصي مي‌رسد.
(ادامه)



مطالب رسیده

برنامه چهارمین فستیوال جهانی سینمای ایران در تبعید- نهم تا دوازدهم مارس 2006- پاریس

*****




معرفی کتاب - داستان های کوتاه


كلاس درس

غلامحسين ساعدي-تابستان 62-

همه ما را تنگ هم چپانده بودند. داخل كاميون زوار در رفته اي كه هر وقت از دست اندازي رد ميشد چهارستون اندامش وا ميرفت و ساعتي بعد تخته بندها جمع و جور مي شدن دو ما يله مي شديم و همديگر را مي چسبيديم كه پرت نشويم.انگار داخل دهان جانوري بوديم كه فك هايش مدام باز و بسته مي شدولي حوصله جويدن و بلعيدن نداشت. آفتاب تمام آسمان را گرفته بود. دور خود مي چرخيد. نفس مي كشيد و نفس پس مي دادو آتش مي ريخت ومدام مي زد تو سر ما. همه له له مي زديم. دهان ها نيمه باز بودو همديگر را نگاه مي كرديم. كسي كسي را نمي شناخت. هم سن و سال هم نبوديم....(ادامه)



فیلم - موزیک

(این قسمت هنوز به روز نشده)






حجت زمانی جاودانه شد (صفحه ای برای حجت زمانی)

شانزدهم اسفند 1384

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند

برادر حجت زمانی تهدید شد که در صورت پیگیری دستگیر خواهد شد

حجت زمانی اعدام شد( شیوا نظر آهاری)

حجت زمانی سمبلی از توانایی انسان (رضا شمس)





کاش این هیولا هزار سر می داشت( وبلاگی در باره صمد بهرنگی
)


چند كلمه:(مقدمه داستان كچل كفتر باز- صمد بهرنگي)

بچه ها بي شك آينده در دست شماست و خوب و بدش هم مال شماست. شما خواه ناخواه بزرگ ميشويد و همپاي زمان پيش مي رويد. پشت سر پدران و بزرگهايتان مي آييد و جاي آنها را مي گيريد و همه چيز را به دست مي آوريد. زندگي اجتماعي را با همه ي خوب و بدش صاحب مي شويد. فقر..ظلم..زور..عدالت..شادي و اندوه ..بيكسي...كتك ..كار و بيكاري..زندان و آزادي..مرض و بي دوايي.گرسنگي و پا برهنگي و صدها خوشي و ناخوشي اجتماعي ديگر مال شما مي شودمي دانيم كه براي درمان ناخوشيها اول بايد علت آن را پيدا كرد. مثلا دكترها براي معالجه ي مريض هاشان اول دنبال ميكرب آن مرض مي گردند و بعد دواي ضد آن ميكرب را به مريضهاشان ميدهند . براي از بين بردن ناخوشي هاي اجتماعي هم بايد همين كار ا كرد. مي دانيم كه در بدن سالم هيچوقت مرض نيست. در اجتماع سالم هم نبايد نشاني از ناخوشي باشد . ورشكستگي ...زور گفتن...دروغ..دزدي و جنگ هم ناخوشي هايي هستند كه فقط در اجتماع ناسالم ديده مي شوند. براي درمان اين همه ناخوشي بايد علت آنها را پيدا كنيم. هميشه از خودتان بپرسيد چرا رفيق همكلاسم را به كارخانه ي قاليبافي فرستادند؟چرا بعضي ها دزدي مي كنند؟ چرا اينجا و آنجا جنگ و خونريزي و جود دارد؟بعد از مردن چه ميشوم؟پيش از زندگي چه بوده ام؟ دنيا آخرش چه ميشود؟جنگ و فقر و گرسنگي چه روزي تمام خواهد شد؟

(ادامه)

گزارش از نحوه اعدام حجت زماني

گزارش از نحوه اعدام حجت زماني - راديو امريكا1/12:
موحدي سخنگوي جبهه اتحاد ملي در ايران: از نحوه اعدام آقاي حجت زماني هم خبر موثقي كه دريافت داشتيم, ايشون روز دوشنبه به يك بند مخصوص منتقل شدن, مامورين امنيتي با دوربين فيلمبرداري مي كردند و ايشون رو مي خواستن وادار به تهيه يك شو تلويزيوني بكنند, ايشون رو به شدت مضروب كردند و بعد در حقيقت ايشون در اون اتاق دار زدند, و هنوز هم جنازه رو تحويل ندادند, بنابر اين مورد خاص هم, ما خواهان كمك محافل مدافع حقوق بشر هستيم ومي خواهيم مستقل ايشون رو معاينه كنند, كه در مقابل دوربين هم ايشون گفته من بمب گذار نبودم و از هيچكس عذرخواهي نمي كنم, بنابراين اينها دارن از تهيه شو تلويزيوني براي موجه جلوه دادن محيط رعب و وحشت بوجود آوردن استفاده مي كنند.
صبحت از سوزاندن یک برگ نیست
وای

جنگل را بیابان میکنند
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا
آنچه این نامردمان با جان انسان میکنند

هنوز جسد حجت زمانی را به خانواده اش تحویل نداده اند.
بعد از 15 روز که از اعدام ناجوانمردانه معلم و مجاهد دلیر حجت زمانی میگذرد قوه قضاییه از دادن جسد حجت زمانی به خانواده اش خودداری میکند. خانواده( چه خانواده ای؟ یک مادر و یک خواهر باقیمانده!) او در ایلام زندگی میکنند . مادری که سه پسر - شوهر و برادرش را رژیم خمینی ازشان گرفته است باید صدها کیلومتر از ایلام به گوهردشت بیایند و از این زندان به آن زندان سردوانده شوند.

واقعا که با کلمات نمی شود قساوت و بی شرفی این ها را بیان کرد.

قلاب آخوندها حالا دنبال شکار دیگری است. سعید ماسوری را به جرم سازماندهی اعتصاب زندانیان می خواهند اعدام کنند.
خانواده سعید ماسوری این پتیشن را درست کرده اند که مردم امضا کنند.

http://www.petitiononline.com/saeed/petition-sign.html




امضای پتیشن به تنهایی به هیچ دردی نمی خورد. اگر می توانید باید حتما با ارگانهای حقوق بشر تماس بگیرید.
این پتیشن را برای دوستانتان بفرستید که امضای زیادی جمع شود
دولت ایران فقط زبان پول و منفعت سرش میشود. اگر بر اثر فشارهای خارجی یک معامله نفتی را از دست بدهد مجبور میشود به خواسته ها کمی احترام بگذارد.

به امید آزادی همه زندانیان سیاسی
به امید روزی که زندانی سیاسی نداشته باشیم. حکم اعدام نداشته باشیم

ناصر رشيدي در گفتگو با راديو آمريكا در مورد اعدام دستجمعي زندانيان سياسي هشدار داد.

زندانیان گوهردشت کرج از سوی مسئولان زندان تهدید به مرگ شدند

فاطمه امان (رادیو فردا): صادق نقاشکار سخنگوی برونمرزی زندان رجایی شهر کرج در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: در پی اعدام حجت زمانی، فشارها و تهدیدها از سوی شخصی به نام حاج کاظم و علیرضا حاتم که از مسئولان وزارت اطلاعات زندان گوهردشت هستند، بر زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر افزایش یافته است.

صادق نقاشکار: امروز (سه شنبه) سه مورد از سوی این دو شخص علیه آقای اسد شقاقی و ولی الله فیض مهدوی که ما شما را به طریقی از بین خواهیم برد و از آنجایی که خود حاج کاظم در اجرای حکم اعدام آقای زمانی نقش داشته، این تهدید جدی است. از سوی دیگر یکی از زندانیان سیاسی زندان سنندج آقای مجتبی رسول نیا که در تظاهرات های سنندج دستگیر شده بود، چند روزی است که از ایشان خبری نیست و در چند روز گذشته همچنین آقای خالد هردانی را احضار کردند و به او اطلاع دادند که حکمت تایید شده و حکم اعدام شما اجرا خواهد شد. از طرفی پس از سکوت 15 روز مقامات رژیم درباره آقای زمانی، بالاخره امروز وزیر دادگستری جمهوری اسلامی خبر اعدام را تایید کرد، البته با یک اتهاماتی که دائم به آقای زمانی می زدند و این که چرا رادیوها به خبرهای آقای زمانی پرداختند. چنانکه مطلعید در این 14 روز خانواده ایشان را تحت فشارهای مختلف قرار دادند و خبری رسمی به آنها نمی دادند و فقط از کانال های وزارت اطلاعات و غیره بوده.

زندانیان سیاسی در گوهردشت کرج در پی تهدید به مرگ از سوی مسئولان زندان اعلام کردند قصد خودکشی ندارند

تهدید زندانیان سیاسی زندان گوهردشت توسط مقامهای زندان و وزارت اطلاعات به مرگ، در حالی که این زندانیان در حال اعتصاب غذا به سر می برند، باعث شده برخی از زندانیان سیاسی طی بیانیه هایی اعلام کنند قصد خودکشی ندارند. میرزاقلی خوبان انوری فعال حقوق بشر در ایران در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: در بیانیه زندانیان سیاسی از مردم خواسته شده است در صورت مرگ این زندانیان در زندان، به دادگاه های صالح بین المللی شکایت کنند و عمده خواست زندانیا ن در اعتصاب غذا، تحویل جنازه حجت زمانی و روشن شدن وضعیت ابهام آمیز خانم الهام افروتن است. آقای خوبان می گوید: فشار بر این زندانیان ساعت به ساعت شدت می گیرد، به طوری که اخیرا آنها را تهدید به مرگ کردند و آقای ولی الله فیض مهدوی و اسد شقاقی اطلاعیه ای صادر کردند و از جمله نوشتند: به ما گفته اند شما خودتان را با چاقو یا داروی نظافت خواهید کشت و ما صریحا اعلام می کنیم هرگز علیه جان و سلامتی خود اقدامی نخواهیم کرد.
حجت زمانی جاودانه شد...



در میان توفان
هم پیمان با قایقرانها
گذشته از جان باید بگذشت از طوفانها
به نیمه شبهادارم با یارم پیمانها
که برفروزم آتشها در کوهستانها
شب سیه سفر کنم
ز تیره راه گذر کنم نگه کن ای گل من
سرشک غم به دامن
برای من میفکن...







دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند

رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد.

متن اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران به قرار زير ميباشد

شهادت مجاهد خلق حجت زماني در آستانه عاشوراي حسينيتوسط دژخيمان رژيم پليد آخوندي در زندان گوهردشت
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد. سه تن از سفله دژخيماني كه حكم شقاوتمندانه اعدام را به اجرا گذاشتند عبارت بودند از: دژخيم علي حاجي كاظم سركرده زندان موسوم به رجايي شهر در گوهردشت كرج، دژخيم ارجمندي و دژخيم ديگري بنام سيد، معاونان اجراي حكم.

حجت در تابستان سال 83 توسط شعبه ششم بيدادگاه ارتجاع موسوم به دادگاه انقلاب اسلامي، به 4 بار اعدام محكوم شده بود. سپس در پايان سال 1383 يك شعبه 2 نفره ديوانعالي ارتجاع مركب از آخوند سردژخيم، محسني اژه اي و نبي راجي با انبوه اتهامات دروغين به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل محكوم شد. حجت بهنگام ابلاغ اين حكم بي اعتناء به اتهامات و اراجيف مندرج در آن، در ذيل راي ديوانعالي ارتجاع با شجاعت فوق العاده نوشت: ”به راي صادره هيچگونه اعتراضي ندارم. حجت زماني – 18/1/84”.

(ادامه- سایت همبستگی ملی)

**********

دولت ایران تا بحال هزاران هزار نفر را اعدام کرده است. برای اعدام یک زندانی سیاسی که دو ماه یا بیشتر در اعتصاب غذا و چهار و نیم سال زیر شکنجه بوده سه نفر باید معاونت کنند. دولت بی شرف ایران انتقام شکست های بین المللی خود را از زندانیان بی پناه سیاسی میگیرد. از زندانی که وکیلش و قاضی اش خود محسنی اژه ای است و سخنگویش آقای عماد الدین باقی! که نمی داند خبر اعدام را بدهد یا ندهد. بعد هم صد دفعه میگوید که جرم ایشان بمب گذاری در دادگاه انقلاب بوده که منجر به مرگ سه نفر شده است. یعنی چی؟ این اعدام را توجیه میکند؟ کو دادگاه؟ کو وکیل؟ کی این جرم را ابلاغ کرده و کی اثبات کرده است؟ الآن هفت نفر دیگر را در اهواز به جرم بمب گذاری مفسد فی الارض اعلام کرده اند. .
مگر دو زن مجاهد را به جرم بمب گذاری در حرم امام رضای مشهد اعدام نکردند و بعد معلوم شد کار خودشان بوده است؟
اعدام و کشتن یک انسان بی پناه به هر شکل محکوم است.
اعدام یک زندانی سیاسی به جرم عقیده اش جنایت بزرگی است که فقط از حکومت ایران و پاسدارش احمدی نژاد هزار تیر بر می آید.

برای نجات جان حجت زمانی و اسماعیل محمدی همین پارسال تومار جمع شد. باورم نمی شود که هر دوی این عزیزان از میان ما رفته باشند.
جان زندانیان دیگر هم در خطر است و این خطر جدی است. حتی یک تلفن ما به مقامات بین المللی شاید بتواند از وقوع یک فاجعه دیگر مانند قتل عام 67 جلوگیری کند.

این را هم اضافه کنم که رادیو فردا با همه این تفاصیل در انتقال اخبار زندانیان سیاسی گوهردشت نقش بسیار مهمی داشته است. و باید ازشان برای این اقدامات انسانی تشکر کرد.
***************

با تو وداع نمی کنیم
به تو سلام می کنیم
برایت اشک نمی ریزیم
بر صورت زخمی ات بوسه می زنیم
دست های شکنجه شده ات را میگیریم
پاهای شلاق خورده ات را مرهم می نهیم

با تو و داع نمی کنیم
در باغچه کوچک خانه
درخت تناور دیگری خواهیم کاشت
بر بام آسمان
ستاره رنگین دیگری خواهیم آویخت
و خواهیم خواند:

شب نخواهد پایید
شب نخواهد پایید

**********
دژخيمان حكومت آخوندي مجاهد خلق حجت زماني را اعدام كردند(سازمان مجاهدین خلق ایران)
در اعتراض به اعدام حجت زمانی
حجت زمانی هم رفت، اما جادوی نگاهش باقی خواهد ماند(ایرج مصداقی)
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظم (علی ناظر).
اعدام حجت زماني [سازمان چریکهای فدایی خلق ایران]
ای سرو ایستاده نیفتادی، این رسم توست که ایستاده بمیری [جعفر پويه]
کميته بين المللي عليه اعدام: حجت زماني اعدام شد!
ننگت باد ای جلاد [مانی رهنما]
اطلاعیه انجمن هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران لوس آنجلس
گرامی‌باد یاد و خاطره‌ی مجاهد خلق حجت زمانی [سيامک دهقاني]
ی حجّت [شعري از م. ت. اخلاقي]
اطلاعیه انحمن دفاع از عدالت و دمکراسی در ایران در رابطه با شهادت حجت زمانی
حجت زماني ، زنداني سياسي و مبارز خستگی ناپذیر اعدام شد( حسن زارع زاده)
حجت به شهادت رسيد- با تبريك و تسليت به تمامي مجاهدان و مبارزان راه آزادي(م- مشیری)
اين شب سياه ؛ همچنان پرستاره است- امیر از تهران-(( برای حجت زمانی ؛سربدارکوهوار اين ديار ظلمانی ))
به یاد حجت -حجت زیبا بود و زیبا مرد-( زری اصفهانی)
شلاق را نپذیرفت .... ( کاظم مصطفوی)
حجت زمانی ، «حجت زمان-چه نامی ،چه یلی،چه مقاومتی(مرتضی نامور). -»
رژیم اسلامی ایران، پس از سالها زجرکش کردن ، حجت زمانی را اعدام کرد[کانون خاوران]
حجت زماني : شهيد سرفراز مقاومت مدني براي آزادي و دموکراسي [علي سالاري]
هرقطره خون تو محراب میشود![انجمن هنرمندان هامبورگ ]
اعدام حجت زمانی را محکوم می کنیم [حزب سبزهای ایران]
«حجت» پایداری و قاطعیت در برابر دشمن بشریت[سرمقاله روزنامه مجاهد]
رژیم جمهوری اسلامی یک زندانی سیاسی را به جوخه مرگ سپرد [کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)]
اعدام حجت زمانی را شدیدا محکوم می کنیم [سازمان جوانان کمونیست-حکمتیست]
چرا حجت زمانی در این برهه زمانی اعدام شد؟ ح. قهرمان
جامعه بين المللي زنان عليه بنياد گرايي دركانادا به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني اعتراض كرد
اعدام “حجت زماني“ در زندان گوهردشت بيانگر ضعف و درماندگي آخوندها از مقاومت مردمي است (كميته رفراندوم آزاد ايران)
خون حجت, پیام استواریست و ایمان واعتماد به باورهایش [انجمن دفاع از آزادی و حقوق بشر درایران- استرالیا]
بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران (پن‌لاگ) در باره اعدام وحشیانه حجت زمانی و شروع قتل عام زندانیان سیاسی در ایران
یاد جاودان فروغ آزادی( وبلاگ بادبان)
حجت زمانی بزرگ شیر مرد بیشه ایران زمین را به دار آویختند) وبلاگ یار دبستانی)
سازمان مبارزه ملي و اسلامي كردستان ايران اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كرد
اعدام جنایتکارانه یک زندانی سیاسی دیگر توسط جمهوری اسلامی [چریکهای فدایی خلق ایران]
خبر شهادت یکی دیگر از پاکترین و رشیدترین جوانان حجت زمانی [کیوان رفیعی و بهروز جاوید تهرانی]
حجت قهرمان به خيل عظيم شهداي مجاهد خلق پيوست
روزی که خلق بداند هرقطره خون تو محراب می شود
بازهم رژيم واماندة ولايت فقيه گل ديگري را از گلستان مقاومت ايران پرپر كرد
اطلاعيه جامعه ايرانيان تگزاس ( هوستون ) به مناسبت مجاهد شهيد حجت زماني
نامه دوم (آخر!!) به حجت زمانی ـ نسيم آزادي
انجمن زنان براي زنان - آلمان: ياد مجاهد قهرمان حجت زماني گرامي باد
سايت انديشه: چراحجت زمانی زندانی مجاهد قهرمان، پس از ۴ و نیم سال زندان اعدام شد؟
فروغي ديگر از تبار مجاهدان ـ اطلاعیه هواداران مجاهدین خلق ایران در شمال کالیفرنیا
کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران (کانادا) اعدام مجاهد خلق حجت زمانی را محکوم می کند
خون حجت زمانی "حجت" را بر همه اضداد مقاومت تمام کرد! ـ آرميك جاسميان
پائولو كازاكا، در نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت نسبت به شهادت حجت زماني ابراز همدردي كرد
پيربرسي، طي نامه‌اي به رئيس جمهور برگزيده مقاومت شهادت حجت زماني را تسليت گفت
آن شقايق داغ سرچشمه ـ حميد نصيري
پس از خبر... دربارة خوني كه آينه است ـ كاظم مصطفوي
انجمن جوانان آزاديخواه اصفهان اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني را محكوم كردند
حجت زماني به واقع شهيد پايدار زمان خود شد( محسنی- هلند)

برای حجت زمانی ( بينا داراب زند)
حجت زمانی - شلاق زمانه / صبح ناز داراب زند

تظاهرات
لندن _ آكسيون اعتراضي ايرانيان و هواداران مقاومت در محكوميت اعدام مجاهد قهرمان، شهيد حجت زماني
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات اعتراضي ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت در اتاوا - كانادا
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات در برابر كاخ سفيد
اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات جامعه ايرانيان در برلين
هامبورگ - تظاهرات هواداران مقاومت در اعتراض به اعدام حجت زماني
ونكور- اكسيون هواداران مجاهدين خلق دراعتراض به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني
كپنهاگ – آكسيون حاميان مقاومت و ايرانيان آزاده به اعتراض به اعدام مجاهد شهيد حجت زماني
كلن - گردهمآيي ايرانيان آزاده در اعتراض به اعدام مجاهد خلق حجت زماني
فراخوان تظاهرات در لاهه ـ سازمان جوانان آينده سازان فردا
سازمان جوانان آينده سازان فردا اعدامهاي رژيم ايران را محكوم مي كند.سه شنبه 21 فوريه ساعت 5 بعدازظهر در ميدان (Het plein) در لاهه در مقابل پارلمان در يك تظاهرات در اعتراض به شكنجه و اعدام زندانيان سياسي و به ويژه اعدام آقاي حجت زماني، تعدادي از اعضاي خانواده هاي زنداني سياسي و شهداي مقاومت و نمايندگان سازمانهاي حقوق بشري و پارلمان هلند حضور خواهند جست
هلند ـ ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت شهادت حجت زماني قهرمان را گرامي مي دارند
در يك اكسيون اعتراضي در آتلانتا، هواداران مقاومت، اعدام حجت زماني را محكوم كردند
هواداران مقاومت در بركلي، ياد حجت قهرنان را گرامي داشتند
سيدني – آکسیون اعتراضي هواداران مجاهدين به اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني

اخبار مربوطه

------------------------------
چهارشنبه سوم اسفند ماه 1384
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج برای حجت زمانی مراسم یادبود برگزار کردند
مسعود ملک (رادیو فردا): در پی اعلام خبر اعدام حجت زمانی زندانی سیاسی، همبندهای او در بند 350 زندان گوهردشت کرج در بزرگداشت او مراسمی برپا کردند. صادق نقاشکار سخنگوی زندانیان سیاسی گوهردشت در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:
صادق نقاشکار: امشب (چهارشنبه) تمامی زندانیان سیاسی در بند 350 تجمع کردند و یاد و خاطره آقای زمانی را گرامی داشتند. مراسم آنها راس ساعت نه شب شروع شد و تا ساعت ده و نیم ادامه داشت. ابتدا تمامی زندانیان سیاسی ایستادند و یک دقیقه سکوت اعلام نمودند. سپس یک شمع به نام حجت زمانی روشن کردند و بعد از آن دسته جمعی سرود ملی ای ایران و یار دبستانی را با هم خواندند و با هم عهد و پیمان بستند که تا رسیدن به آزادی و دموکراسی در ایران کوشا و پایدار باشند.

در ضمن متاسفانه تا امروز خانواده آقای زمانی پس از سه بار مراجعه به تهران و صدها کیلومتر مسافت راه و وعده های متفاوت که به آنها داده بودند، امروز باز هم دادسرای انقلاب اعلام کرد در پرونده او نامه حکم اعدامش را ندارند و جسد آقای زمانی را به خانواده او ندادند و گفتند بروند روز یکشنبه بیایند. این چهارمین بار است که این مساله را علاوه بر رنج اعدام فرزندشان در تشویش و نگرانی و سردواندن آنها در این مدت نهایت فشارها را علیه این خانواده به اجرا درآوردند.
--------------------------
سه شنبه دوم اسفند ماه 1384
رژيم جنايتكار آخوندي اعدام حجت زمانی را تاييد کرد
هنوز جنازه حجت زمانی به خانواده اش تحویل داده نشده است.
دوشنبه اول اسفند ماه 1384

سازمان مجاهدين خلق اسامي دژخيمان دست اندركار اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد

سازمان مجاهدين خلق ايران ، اسامي دژخيمان دست اندركار در اعدام مجاهد خلق حجت زماني را اعلام كرد. جنايتكاراني كه اسامي آنها ذكر ميشود بي گمان در معرض ِعدالت و قانون قرار خواهند گرفت : 1-دژخيم ارجمند معاون دادستان تهران و سرپرست اجراي احكام.2-دژخيم ماشاءالله احمد زاده داديار شعبه ششم اجراي احكام3-دژخيم حاج كاظم مديرزندان گوهردشت4-دژخيم علي محمدي معاون زندان5-دژخيم محقق، آخوند زندان6-دژخيم باقري منشي دادگاه ارتجاع7-دژخيم سودمند سركرده يكان انتظامي زندان8-دژخيم بابايي مديردفتراجراي احكام زندان رجايي كرج 9-سردژخيم محسني اژه اي وزير اطلاعات و صادر كننده حكم اعدام 10-سردژخيم راجي مستشار ديوانعالي ارتجاع و صادر كننده حكم اعدام 11-آخوندِ سردژخيم، هاشمي با نام مستعار محمود هاشمي شاهرودي – عراقي الاصل –رئيس قوه قضاييه رژيم آخوندي و رئيس قبلي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي

يادآوري ميكنيم كه طبق آخرين اطلاعات رسيده رژيم پليد آخوندي هنوز جسد مجاهد شهيد حجت زماني را به خانواده زماني تحويل نداده و روزهاي متوالي آنها را در برابر دادسراي آخوندها در تهران بلاتكليف و بدون جواب ، سرميدواند

مراسم بزرگداشت مجاهد قهرمان حجت زماني در شهر اشرف برگزار شد
---------------
یکشنبه سی ام بهمن ماه
نامه خانواده حجت زمانی

مردم ايران، حجت هرگز تسليم مرگ تدريجی ۵ سال زندان و حکم ۲ بار اعدام توسط ديوان ( عالی ) کثيف خمينی نشد. ونه تسليم شکنجه روحی و جسمی و تبليغ افکار پوسيده خمينی.بلکه با کمال شهامت وشجاعت هر چه بيشتر به چوبه دار خويش بوسه زد.حجت در پاسخ سئوال دادگاه جنايت کار می گويد ( چرا با جمهوری اسلامی مبارزه می کنی) او می گويد بخاطر، نابسامانيهای اجتماعی وعدم حقوق انسانی مبارزه ميکنم. ودرقبال تهديد رئيس دادگاه او ميگويد هر کاری که دلتان می خواهد بکنيد.اگر خون خزئل کيلومترها بر کوه ايلام چکيد و فلاح در آتش سوخت اما حجت داغ يک آه بر دل محسنی اژيها گذاشت وبه مردانگی تمام برادرانش خزئل و فلاح را در آغوش گرفت.برانگيخته شدن حجت بعد از فرارش هرگز فراموش نخواهيم کرد. و اما لبان خسته ونگاهای عميق و مظلومش هرگز فراموش نخواهيم کرد.ما از تمام کسانيکه هرگونه پشتيبانی وهمدردی با او و خانواده اش کردند ، تشکر می کنيم .

يکشنبه سی ام بهمن ۱۳۸۴ برابر با نوزدهم فوريه ۲۰۰۶خانواده زمانی


--------------
شنبه 29 بهمن ماه
دژخیمان آخوندی از تحویل جسد حجت زمانی خودداری میکنند و زندانیان سیاسی را تهدید به مرگ کردند
رژيم ضدبشري آخوندي، ده روز پس از اعدام مجاهد شهيد حجت زماني، از تحويل دادن پيكر او به‌خانواده‌اش خودداري مي‌كند. خانواده و بستگان حجت زماني، به‌رغم مراجعات مكرر به زندان گوهر‌دشت و ساير ارگانهاي ذيربط هيچ جوابي نگرفته اند.

دژخيمان رژيم آخوندي شماري از زندانيان مجاهد و مبارز را تهديد به‌اعدام كرده و شمار ديگري توسط دژخيمي به نام حسين زاده تحت شكنجه قرار گرفته اند.
ملاقات بسياري از زندانيان با خانواده هايشان و تماسهاي آنان با بيرون زندان قطع شده است.
. رژيم آخوندي به منظور زمينه‌چيني اعدام زندانيان و براي به‌راه انداختن يك جنگ رواني و در هم شكستن آنها، چهارشنبه شب گذشته(26بهمن) ايادي خود را تحت عنوان زندانيان عادي در مقابل بندهاي زندانيان سياسي در زندان گوهر دشت جمع كرد تا شعار «مرگ بر زنداني سياسي»، «مرگ برضد‌انقلاب» و «زنداني مجاهد اعدام بايد گردد» سربدهند
. اين تهديد و شانتاژ تا پاسي از شب ادامه يافت. زندانيان سياسي براي غافلگير نشدن در مقابل تهاجم احتمالي دژخيمان رژيم تا صبح بيدار ماندند.
--------------------
جمعه 28 بهمن ماه
مراسم بزرگداشت حجت زمانی در زندان گوهردشت برگزار شد

زندانیان سیاسی گوهر دشت کرج در اعتراض به اعدام حجت زمانی اعتصاب غذا کردند
زندانیان اعتصاب کننده:امیرحشمت ساران، افشین بایمانی، ولی الله فیض مهدوی، اسد شقاقی، جعفر اقدامی، علیرضا کرمی خیرآبادی
----
مصاحبه رادیو فردا با سوسن زمانی در هفت چشمه ایلام.
مصاحبه
هنوز جنازه را به خانواده تحویل نداده اند
--------

پنجشنبه 27 بهمن ماه 1384
انجمن متخصصين و فارغ التحصيلان دانمارك گردهمايي براي بزرگداشت مجاهد شهيد حجت زماني







********************

یلی دیگر بر خاک
-----------------


موجی در موجی می بندد
بر افسون شب می خندد
با آبی ها می پیوندد
***
رود و سرودش
اوج و فرودش
میرود تا دریای دور
باغ آیینه دارد در سینه
میرود تا ژرفای نور


حجت زمانی جزئی از وبلاگستان بود. اولین بار پس از صدور حکم اعدام او و دو بار دیگر در جریان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی وبلاگ نویسان از او حمایت کردند. عکسش را همراه با لوگوها در وبلاگ هایشان گذاشتند. نوشتند" اعدام حجت زمانی را متوقف کنید". " از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در گوهردشت حمایت کنیم". تومارها امضا شد. عکس او همراه با نگاه ژرفش جزیی از ما شده بود. باور کردن این جنایت شاید به همین دلیل خیلی سخت تر است. انگار که جلوی چشممان دستش را از دستمان بیرون کشیده اند...


ما او را از اعتصاب غذاهای پیاپی و موضع گیری های شجاعانه اش شناختیم. در هر حرکت اعتراضی در گوهردشت ( آشویتس رجایی شهر) نام او را شنیدیم. هرگز برای خودش چیزی نخواست. زیر حکم 4 بار اعدام نوشته بود " به حکم صادره اعتراضی ندارم." در عوض هر جا که حق دیگران در بین بود از جانش مایه میگذاشت. وضعیت زندانیان سیاسی گوهردشت را از خاطرات زندانیان دیگر میشود حدس زد. امادر آن حال هم همراه با زندانیان دیگر دست به اعتصاب غذا زد.همراه با آنان از تنها چیزی که در دست داشت از جانش مایه گذاشت. همراه با زندانیان دلیر دیگر آنقدر گرسنگی کشید تا توجه جهانیان به اوضاع وخیم زندانیان سیاسی در ایران جلب شد. خواسته شان نه آزادی خودشان بلکه رسیدگی به اوضاع نابسامان زندانها و آزادی همه زندانیان سیاسی بود. پس از اعتصاب بهمن ماه سال 1383 دوباره دو ماه یا بیشتر در همبستگی با کارگران شرکت واحد و اعتراض به ضرب و شتم زندانیان اعتصاب کردند که همگی را به جای بیمارستان به بندهای بدون شیشه و وسایل گرمایی منتقل کردند.نه جرج بوش برایشان بیانیه صادر کرد نه کلید طلایی شهری بهشان داده شد و نه جایزه آزادی بیانی. در آنجا بود که خبر جان سپردن "مرتضی بزرگیان" در اثر بیماری تنفسی و سرمای شدید در زندان را شنیدیم و بعد ناپدید شدن حجت زمانی و بعد فاجعه....

حجت زمانی 31 ساله و معلم روستاهای ایلام بود. یک معلم بزرگ دیگر صمد بهرنگی می نویسد:" مرگ خیلی آسان می تواند الآن به سراغ من بیاید. اما من تا می توانم نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم که می شوم مهم نیست ؛ مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد.". حجت زمانی که در زمان انقلاب 3 یا 4 ساله بوده است با مرگش به زندگی ما معنای دیگری بخشید.حجت زمانی روز یکشنبه از بند بیرون برده شد و سحرگاه سه شنبه به دار آویخته شد.معلوم نیست در این مدت بر او چه رفته است. شاید دلیل ندادن جسدش به خانواده اش همین علامت هایی باشد که نمی خواهند مشخص شود. از او خواسته بودند که اظهار ندامت کند(1) اما گفته بود کاری نکرده که از آن پشیمان باشد. نوشته اند پزشک قبل از اجرای حکم نبض و فشار خون او را اندازه گرفته است و بر خلاف اکثر محکومین به اعدام اینها در او کاملا عادی بوده است.(همان بیانیه) . آری او بدون هیچ ترسی بالای دار رفت تا من و شما و دیگران که زنده ایم به این زندگی طور دیگری نگاه کنیم:

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ما است
هر کسی نغمه خود خواند واز صحنه رود
صحنه همواره به جاست


او نغمه شرافت و آزادی را خواند و رفت. در این دنیای فانی دیگر کاری نداشت. وظیفه اش را انجام داده بود. با زندگی اش و با مرگش جلادان را به زانو در آورد. زندگی اش حماسه و فداکاری بود ومرگش آنچنان ناجوانمردانه بود که آزادیخواهان با هر مرامی دست در دست هم این جنایت را محکوم کردند. این آخرین ماموریت حجت زمانی بود. اتحاد ما.
. مرگ او باعث شد که شقاوت رژیم پلید آخوندی را هر چه بیشتر درک کنیم و به ضرورت همبستگی و اتحاد برای آزادی هر چه بیشتر پی ببریم.

مرگ حجت زمانی دست های دوست و دشمن را رو کرد. طرفداران حقوق بشر الکی به ضرب و شتم و رفتار ناجوانمردانه با زندانیان هیچ اعتراضی نکردند و در برابر اعدام حجت زمانی هم سکوت اختیار کردند.(2)انجمن های نجات که به بهانه آزاد سازی مجاهدین از اشرف با پول طیب و طاهر دولت ایران از امریکا و کانادا تا فرانسه و اتریش و آلمان و انگلستان مصاحبه مطبوعاتی میگذاشتند در برابر این جنایت ساکت ماندند. دیده بان حقوق بشر روی چشمانش عینک دودی زد. مگرحجت زمانی مجاهد نبود؟ مگر انسان نبود؟ کجاست بیانیه هایتان علیه نقض حقوق بشر؟ شما که از زندانهای مجاهدین در اشرف با طول و تفصیل می نویسید آیا یک بار به زندان مخوف گوهردشت کرج رفتید ؟ به یک حکم شکنجه و اعدام در ایران اعتراض کردید؟

بیایید اتحاد را از زندانیان گوهردشت و از حجت زمانی یاد بگیریم. نام همه زندانیان سیاسی زیر هر بیانیه در کنار هم بود. خط قرمز آنها با دولت جمهوری اسلامی و مزدورانش بود نه با یکدیگر.اهدافی که برای آن دست به اعتصاب غذا میزدند اهداف مشترک بود. آری. دشمن ما کسی نیست که عقیده مخالف ما دارد. دشمن ما کسی است که طناب دار و تفنگ و چاقو به دست منتظر است تا من و شما را تنها گیر بیاورد وسر به نیست کند. در ایران آینده اگر تنوع و اختلاف عقیده نداشته باشیم انقلابی صورت نگرفته است. مهم این است که بدانیم با وجود اختلاف عقیده میشود در کنار هم زندگی کرد. میشود آزادی و بهبودی زندگی انسانها را آرمان قرار داد و با وسایل و راههای مختلف به سوی آن حرکت کرد. مهم این است که بدانیم دشمن وقتی می کشد بین اسماعیل محمدی و حجت زمانی و الهام افروتن و زهرا کاظمی فرقی نمی گذارد. ما همه با هر عقیده ای با هر زبان و از هر قومیتی که باشیم اول می خواهیم یک زندگی عادی و انسانی داشته باشیم. این آرمان همه حجت ها است. او جانش را فدا کرد و رفت. ما که مانده ایم اگر بخواهیم سر خرده حساب های الکی و قهر و آشتی ها راه را برای دشمن غدار مردم باز کنیم گور خودمان را کنده ایم. اگر خون حجت ها من و شما را با هم متحد نکند طناب دار دژخیم این کار را خواهد کرد.(3)
------------------------------------------------------------------------------------------
1- بیانیه کمیته رفراندم آزاد ایران به نقل از منابع درون زندان http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=9&ni=10552

2-علی ناظر در یادداشت "سکوت معنی دار" به این موضوع به خوبی اشاره کرده است.
http://www.didgah.net/maghalehMatnKamel.php?id=10674

3- خواهش میکنم به این مطلب با فحش و ناسزا و انتقاد به این گروه و آن گروه جواب ندهید.طرف پر لیوان راببنید. مقاومتی که 27 سال بعد با اسماعیل محمدی و حجت زمانی و زندانیان سیاسی دیگر ادامه دارد. گروههای اپوزیسیون هر اشتباهی هم داشته باشند بهای مبارزه را از من و شما خیلی بیشتر پرداخته اند. قبل از نظر دادن یا جواب دادن فکر کنید که دشمن اصلی کیست. شما در برابر او چه کرده اید و چه می توانید بکنید.



زندانیان سیاسی ایران در خطر قتل عام ...
تیتر خبر پایین را بخوانید. یک زندانی سیاسی از سرما مرد! آری مرد.

این لحنی است که ما یک زندانی سیاسی را - کسی را که به هر دلیلی به جهنم آخوندها گرفتار شده است و در زیر شکنجه و فشار دائمی زندگی میکند ( یا میکرد) خطاب میکنیم.
توماری را که جمعی از وبلاگ نویسان برای حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گوهر دشت بعد از 9 هفته ( بله 9 هفته گرسنگی در آشویتش رجایی شهر) تهیه کرده بودند میدانید چند نفر امضا کردند؟262 نفر!

امضاها را اینجا ببینید

از ایران 70 میلیونی و 2 میلیون ایرانی خارج از کشور و صدها هزار وبلاگ نویس فقط 262 نفر حاضر شدند ماوس کامپیوترشان را تکان بدهند و با یک اسم الکی زیر یک بیانیه اینترنتی را امضا کنند.

این است ارزشی که ما برای جان زندانیان سیاسی این کبوتران در زنجیر کشورمان قائل هستیم.

اما خوب بلدیم همه تقصیرها را گردن اپوزیسیونی بیندازیم که متحد نمیشود و نمی رود این رژیم را ساقط کند. در ایراد گرفتن و دستور دادن استادیم. اما پای عمل که هیچ یک امضای اینترنتی که میرسد دست و دلمان میلرزد.

بلی مایی که حتی حاضر نیستیم از گرمای خانه مان دست به تلفن و اینترنت ببریم و حتی از مرگ یک انسان آزاده هم وجدانمان تکان نمی خورد.
ما که منتظر هستیم بدون هیچ بهایی آزادی را به دست بیاوریم. ما یی که می خواهیم بهای آزادی ما را دیگران بپردازند و ما فقط نق بزنیم و طلبکار باشیم.
میدانیم که اپوزیسیون چه ما نق بزنیم و چه نق نزنیم کار خودش را میکند. وجدان بیدار آنها بیمه خواب آلودگی وجدان ما است. تن زخمی و شکنجه شده و گرسنگی کشیده زندانیان اوین و گوهردشت و عادل آباد و دیزل آباد و همه ایران تضمین آزادی ما است.

اشکال در اپوزیسیون نیست.
اشکال در ما است
ما که همه چیز را آسان و مفت و به خرج دیگران می خواهیم.

آسوده بخوابیم که یک کبوتر دیگر پر کشید و یکی دیگر را هم شاید تا بحال به صلابه کشیده باشند
بقیه لیست هم سرجایش است و تک تک این زندانیان سیاسی خواهند مرد

و من و شما خواهیم ماند
و مونیتور کامپیوتر
پیام رسان وبلاگ
و وجدانی که شاید بهتر باشد اصلا بیدار نشود تا زندگی ما در همین خواب آلودگی راحت و آسان بگذرد

این امتحان بزرگ همه ما است . اگر بگذاریم زندانیان ما را جلوی چشممان اعدام کنند اگر ساکت بنشینیم لیاقتمان به جز این حکومت آخوندی نیست.
********************

يک زندانی سياسی درزندان رجائی شهر کرج ازسرما مرد و زندانی ديگر ناپديد شد


منبع: راديو فردا
*اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم

نازى شقاقى برادرزاده اسد شقاقى عضو جبهه اتحاد ملى و زندانى زندان رجايى شهر كرج در مصاحبه با راديو فردا از وضعيت زندانيان و مرگ يك زندانى بر اثر سرما در اين زندان خبر مى دهد و مى گويد: چند روز پيش افراد رژيم زندانيان سياسى را تهديد كردند اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم.
سخنگوى خانواده برخى از زندانيان زندان رجايى شهر صادق نقاشكار نيز در مصاحبه با راديو فردا از ناپديد شدن حجت زمانى خبر مى دهد كه چند روزى است توسط ماموران از بندى كه در آن زندانى بوده خارج شده و اطلاعى از او در دست نيست. خبرهاى رسيده از زندان گوهردشت كرج حاكى از شرايط بسيار بد زندان و تهديد به مرگ زندانيان سياسى اين زندان و نيز زندانيانى در زندان اوين است. نازى شقاقى دختر 14 ساله برادر اسد شقاقى عضو جبهه اتحاد ملى و زندانى زندان رجايى شهر كرج در مصاحبه با راديو فردا از وضعيت زندانيان و مرگ يك زندانى بر اثر سرما در اين زندان خبر مى دهد.

نازى شقاقى: چند روز پيش افراد رژيم زندانيان سياسى را تهديد كردند كه اگر پرونده انرژى اتمى ايران به شوراى امنيت برود، تك تك شما را اعدام مى كنيم و زندانيان از فعالان حقوق بشر مى خواهند براى بازرسى از حسينيه بند پنج و شش قتلگاه رجايى شهر بازديد كنند. اين زندانيان در وضعيت بدى به سر مى برند و چند روز پيش هم يك زندانى به علت سرما و بيمارى شديد جان خودش را از دست داد. اين زندانى در حسينيه سالن 16 بند شش بوده به نام مرتضى بزرگيان. بند پنج و شش شيشه ندارد و هواى سرد و آلوده اى دارد.

مسعود ملك (راديو فردا): اين اطلاعات را از كجا گرفتيد؟
نازى شقاقى: اين اطلاعات را عموى من داده.

. م . م: سخنگوى خانواده برخى از زندانيان زندان رجايى شهر صادق نقاشكار نيز در مصاحبه با راديو فردا از ناپديد شدن حجت زمانى خبر مى دهد كه چند روزى است توسط ماموران از بندى كه در آن زندانى بوده خارج شده و اطلاعى از او در دست نيست.


صادق نقاشكار: چند روز پيش آقاى ولى الله فيض مهدوى مورد تهديد فردى به نام محمد جارويى رئيس بند شش زندان گوهردشت كرج قرار گرفته كه در صورت ارجاع پرونده ما به شوراى امنيت سازمان ملل متحد، تمامى شما اعدام خواهيد شد، روز يكشنبه شاهد اين بوديم كه آقاى حجت زمانى را توسط مامورين حفاظت اطلاعات زندان فراخواندند و تاكنون به بند بازگردانده نشده و اين مساله باعث نگرانى شديد و تشويش و نگرانى خاطر خانواده ايشان و سايرين شده. همچنين تعداد ديگرى از زندانيان سياسى كه محكوم به مرگ هستند كه عبارتند از آقايان سعيد ماسورى و غلامحسين كلبى در زندان اوين و تعدادى ديگر از زندانيان آقايان عليرضا خيرآبادي، خالد هرداني، منصور پورفرهنگ و شهرام پورفرهنگ كه در زندان اوين هستند.

م . م: آيا اين افرادى كه نام برديد به حكم دادگاه محكوم به اعدام شدند؟
صادق نقاشكار: اينها محكوم به مرگ از سوى دادگاه هاى جمهورى اسلامى شده اند و حتى رئيس ديوان عالى كشور اين را تاييد كرده. اين مساله باعث شدت نگرانى و تشويش خاطر تمامى فعالين حقوق بشر گرديده و از تمامى فعالين حقوق بشرى چه در داخل و چه در خارج كشور مى خواهم براى نجات جان اين زندانيان در پى اين تهديد و در پى بردن حجت زمانى به نقطه نامشخص اقدام كنند و پيشگيرى كنند.
***********

در باره حجت زمانی

از نامه خانواده حجت زمانی

خانواده حجت زماني : ديوانعالي كشور ايران حكم اعدام قريب الوقوع آقاي حجت زماني 29 ساله را تائيد و در تاريخ 1384-1-17 به او ابلاغ نمود

متن نامه :آقاي زماني در اعتراض به شكنجه روحي وجسمي و حكم صادره وفشار مضاعف كه ناشي ازمصرف مواد مخدر كه توسط ديگر قربانيان رژيم در زندان مصرف ميشود،( او درطول شبانه روز ساعتها پتوي خود را در زندان دور سر مي پيچاند،كه ازبوي بد و دود ناشي از مواد مخدردر امان باشد. ) همراه تعدادي از زندانيان سياسي در مورخه : 1383-10-11 به يك اعتصاب غذاي چند هفته اي دست زد.
كه بموجب آن عاملين زندان از حجت خواسته بودند. در صورت ادامه اعتصاب و عدم همكاري با ما ، در آينده نه چندان دور تو را اعدام خواهيم كرد.آقاي حجت زماني درسال 1379 توسط رژيم ايران دستگير شد. و بعد از 3 سال در زندان اوين ، او در آنجا موفق به فرار شد. وبه كشور تركيه گريخت، كه بعد از يك ماه در مورخه : 1382-6-13 در استانبول توسط سرويسهاي امنيتي در سفارت ايران و با همكاري اطلاعات امنيت كشور ترك دستگير و مخفيانه به ايران تحويل داده شد.
لازم بذكر است كه رژيم دو برادر وي بنامهاي خزعل وفلاح در سالهاي 1378 و1379 را بشهادت رساند.اطلاعات امنيت رژيم در اوّل اسفند ماه 1379 بطور وحشيانه به خانه آنها حمله كرد ، وپدر او را دستگير وهمراه خود برده بودند. وبعد اورا ازماشين به وسط خيابان پرت مي كنند . كه وي در اثر صربات ناشي از آن بعد ازمدتي فوت كرد.و بلافاصله رژيم اقدام به دستگيري تنها خواهر او سوسن زماني وتحت تعقيب قرار گرفتن برادر كوچكتر او بنام صلاح زماني ميكند.و همينطور رژيم، در سالهاي 61 13 و 67 13 دو تا از دايهاي او بنامهاي هدايت كريم بيگي و عباداله نادري بدون هيچ اتهامي دستگير واعدام كرد.
تراژدي بزرگ خانواده حجت زماني نمونه اي از هزاران درد و رنج است كه توسط رژيم جمهوري اسلامي به مردم ايران روا داده شده است. در خصوص دادنامه آخوندي شماره 202/83/6-27/4/83 صادره از شعبه ششم دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه بموجب آن آقاي حجت زماني به اتهام فعاليت سياسي محارب ومفسد به دو بار اعدام ( آويختن به دار ) محكوم گرديده است.و اين چه راز آخوند يست كه از ناحيه وكيل مدافع محكوم عليه ايراد و اشكال موجهي به حكم وارد نگرديده است.و اين چه زيباست كه در ترازوي عدالت غلامحسين محسني اژيه ( عضو معاون ديوانعالي كشور )خود حاكم و وكيل و لابد اعتراف نويس هم هست.

(محسنی اژه ای یکی از مسئولین قتل عام 67 و وزیر اطلاعات فعلی است- گل کو)



ای آزادی.....

سرود آزادی را از اینجا میتوانید دانلود کنید و گوش کنید.

ای آزادی
در راه تو
بگذشتم از زندانها
پرپر کردم
قلب خود را
چونان گل در ميدانها
خون خود را
جاری کردم
چون رودی در جنگلها
تا بشکوفد
گلبانگ توبر لبهای انسانها
يادت يادم
نامت نامم
ای آزادی آزادی
بی نام تو
از نای ما
کی برخيزد فريادی
بی تو دنيا
غرق ظلمت
زندان فتح و شادی
......

نوزدهم بهمن ماه 1349 حماسه سیاهکل



مهدی اسحاقی ------جلیل انفرادی----- محمد علی محدث قندچی--- علی اکبر صفایی فراهانی------ احمد فرهودی

اسماعیل معینی عراقی---محمد رحیم سمایی---- محمد هادی فاضلی-- هادی بنده خدا لنگرودی ---شعاع الدین مشیدی

اسکندر رحیمی----- هوشنگ نیری ---عباس دانش بهزادی ---غفور حسن پور اصل ----ناصر سیف دلیل صفایی
منیع عکس ها

نوزدهم بهمن ماه 1360 حماسه پایداری




منبع عکس ها 1 و 2

ای آزادی
تا نور تو
گردد درهرسو تابان
تا نگذارم
جان بسپاری
در زنجير دژخيمان
در توفانها
با اشک و خون
با تو می بندم پيمان
ای آزادی
نور خود را
برخاک خوب ما بعد از ما بيفشان

ای توده برپا تا فکند خروشت
به تن دژخيمان آذر
با مجاهد برخيز و به رزمی پيگي
رتو رهايی را بازآور
برکن از جا سدهارا
ای توده چون توفان
چون دريا برخيز از جا
خشماگين و غران

قطره قطره خون می چکد از رگانم
به ره خونين يزدان
تا شکوفد هرسو گل آزاديها
به زمين سرخ ايران
در راهت ای آزادی
فانوس خون ما
می سوزد تا بشکافد
-خورشيدت شبها را

می سپارم ره سوی تو با خشم و کين
چو جهانی سرخ و سوزان
تا چو خورشيدی نور تو گردد آذين
به شب تاريک انسان

چون ناقوسی خشماگين
در قعر توفانها
می غری ای آزادی
در خون انسانها

(شعر از اسماعیل وفا یغمایی- - اجرا شده بر روی اپرای کارمینا بورانا اثر کارل ارف با تنظیم محمد شمس*)

*************
در باره سیاهکل و 19 بهمن 1360

گرامی باد یاد سرداران حماسه 19 بهمن ( ماجرای 19 بهمن 1360 )
۱۹ بهمن شکوه یک مقاومت؛ غم و اندوه غریبانه‌ی زندانیان
از خاطرات زندان ایرج مصداقی در باره 19 بهمن 1360

- رستاخیز سیاهکل
(از پیام فدایی)
سیاهكل راهنمایی برای دیدن آفتاب فردا
(سخنرانی منصور امان)
با این علما هنوز مردم...از رونق ملک ناامیدند!
(از شعر تصویر زن- ایرج میرزا)

با اینکه موضوع سرگیجه های اتمی رژیم ایران و اعتصاب برحق کارگران شرکت واحد هنوز مهمترین موضوع روز است اما نمی توان از کنار تظاهرات مرتجعین جهان علیه کاریکاتورهای پیامبر اسلام گذشت.

اولین واکنش من این بود که خوب کاریکاتور کاریکاتور است. مرتجعین هم که همیشه دنبال بهانه برای آدم کشی میگردند . اما بعد این نوشته همنشین بهار را خواندم و به نظرم رسید که باید نازک تر با مسئله برخورد کرد. این البته مسئله جداییست. ضدیت همیشه باید با دلیل و منطق باشد تا به ضد خودش تبدیل نشود. بگذریم. . قصد من تجزیه و تحلیل این کاریکاتورها نیست. همانطور که نوشتم به نظر من اگر کاریکاتور نبود در این هیر و بیر یک چیز دیگر پیدا میکردند تا به جان مردم بیفتند. وقتی میخوانم که در پاکستان سه نفر کشته شده اند و در سوریه سفارت دانمارک را آتش زده اند از تعجب شاخ در می آورم.

نمیدانم شما برنامه سات پارک را می بنید یا نه. یک برنامه کارتون انتقادی است که دیروقت ها پخش میشود.یک سری بچه های هشت ساله به پر و پای همه می پیچند. خیلی وقت ها مسیح با یک حلقه بالای سرش می آید و گاهی با شیطان کشتی میگیرد. گاهی تنهایی برای خودش آهنگ تولد می خواند( برنامه کریسمس!) اما هنوز زمین پا برجاست. از آن بدتر یک بار خدا را آوردند که یک موجود کوچک و عجیب و غریب بود با شکل موش صحرایی. هنوز هم کره زمین از مدار خودش خارج نشده. برادران حزب الله هم که توهین به محمد پیامبر را بر نمی تابند پنداری که توهین به خدا را یا اصلا مهم قلمداد نمی کنند یا آن موقع تظاهرات برایشان صرف نداشته است.

دعای امروز

بارالها:
همه این خشک مغزها را هر چه زودتر با حوری های بهشت قرین بفرما....
جای ما را هم در جهنم رزو بفرما تا لااقل در آن دنیا از شر اینها راحت باشیم...
**************

ارتجاع چپ و راست ندارد

میدانید کدام کشورها حامی سرسخت ایران در سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی هستند؟
ونزوئلا- سوریه و کوبا!!
من نمیدانم این خود فیدل کاسترو است که زمانی با چه گوارا برای آزادی مردمش به مبارزه مسلحانه دست زد یا اینکه کلونش کرده اند که به سرکوب وحشیانه کارگران در ایران و قتل عام مردم کاری ندارد. فقط چون دولت ایران و امریکا را روبروی هم می بنید به دولت ایران رای میدهد. درست مثل برادران حزب توده!
شاید هم دارند در بهشت برای خودشان جا رزرو میکنند.

در یک خبر دیگر هم که دررادیو فردا خواندم و اگر خواستید لینکش را پیدا میکنم حزب کمونیست هند تهدید کرده بود که در صورت رای مثبت دولت هند از کابینه بیرون خواهد رفت!

میگویند دو خط موازی به هم نمیرسند. مثل اینکه اسلام ملاهای ایران و کمونیسم این آقایان زیاد هم موازی نیستند و بالاخره جایی با هم مشترک میشوند.

مسلما من نه دولت ایران را نماینده مسلمین جهان و نه حزب کمونیست هند و فیدل کاسترو را نماینده کمونیست های جهان میدانم. من به همه انسانهای آزاده ای که با هر مرامی بر علیه ارتجاع از هر نوعش مبارزه میکنند درود میفرستم. این را نوشتم تا زیاد درگیر اسلام و مسلمین نشویم و بدانیم که ارتجاع رنگ و لباس خاصی ندارد. باید انسانها را با عملشان ارزیابی کرد.
پرونده ایران در شورای امنیت

بالاخره بعد از دو سه سال تامل و تساهل و تجاهل آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده اتمی ملایان ایران را به شورای امنیت ارجاع کرد. حالا تا ماه مارچ هم قرار است یک کم دیگر تساهل و تجاهل کنند شاید ایران از خر شیطان بیاید پایین و دست از شعارهای نابود کردن اسراییل و بمب اتمی بردارد و به کشورهای متمدن بپیوندد.

بله. اگر فقط ایران قبول کند که غنی سازی اورانیوم را در خاک روسیه انجام دهد و نه ایران دوباره سیل دعوت ها و قراردادهای تجاری به ایران سرازیر خواهد شد. هر چه باشد آن که در زندانهای ایران می پوسد و می میرد ایرانی است نه امریکایی و اروپایی. آن بچه دوساله که پرتش میکنند توی اتوبوس و به جای غذا به او سرب تعارف میکنند امریکایی نیست. مگر سالی میلیونها کودک در کشورهای عقب افتاده نمی میرند؟ ما برای دولت های غربی نقطه و شماره هستیم . نه انسان..

میگویند وزارت خارجه امریکا یک یادداشت محرمانه برای احمدی نژاد فرستاده است و از او برای سخنانش در مورد محو کردن اسراییل از روی زمین و هارت و پورت های اتمی لاریجانی تشکر کرده است. در زیر نامه آمده:" بدون سخنان گوهر بار شما محال بود ما بتوانیم کشورهای جهان را قانع کنیم که چه دیوانه هایی بر ایران حکم می رانند".

در این که پرونده دولت امریکا به اندازه دولت ایران سیاه است شکی نیست اما الآن کار به جاهای باریک رسیده. دولت های اروپایی خوردند و بردند و چاپیدند و حالا یک مشت دیوانه ریشو را می بینند که همین مانده بمب اتم دستشان بیفتد. دیگر قراردادهای نفتی و کارخانه پژو و رشوه های استات اویلی صرف نمیکند . خطر واقعا جدی است. . برای اروپا و امریکا و اسراییل بهترین راه همین بود که سالها منابع طبیعی مردم ایران را غارت کنند و بگذارند روسیه هم با فروش رآکتورهای چرنوبیلی به ایران سودش را ببرد بعد با چند تابمبماران تاسیسات اتمی ایران و مردم دور و برش را با خاک یکسان کنند. به نظر من این سناریوی غرب است.

سناریوی ایران هم راه انداختن یک جنگ خانمان سوز دیگر است . . نشانه اولش آوردن یک پاسدار آدمکش قهار به پست ریاست جمهوری بود که او هم به نوبت خود همه پست های مهم حتی تا حد استانداری را به پاسداران سپرد. برای سرکوب بیشتر هم محسنی اژه ای و محمدی پور چهره های مشهور قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 را به وزارت اطلاعات و کشور منصوب کرد. اعدام ها را دوبرابر کرد و در صحنه خارجی هم با حرفهای مزخرف شروع به جنگ افروزی کرد و گرنه در سازمان ملل در نیویورک اگر احمدی نژاد یک کم مثل آدم رفتار میکرد جک استراو همان جا دستش را میبوسید.

سرمایه گذاری حکومت بر روی احساسات ملی ایرانیان است. همان احساسات ملی که نباید با تخریب ارگ علیشاه و میدان نقش جهان و پاسارگاد جریحه دار شود اما پای دفاع از منافع ملاها که میرسد ایران از "اخ" به " به" تبدیل میشود. حماقت این دولت در این است که یادش رفته با بازماندگان جنگ هشت ساله ایران و عراق چه کرده است. یادش رفته که همین کارگران شرکت واحد را که امروز زن و بچه شان را گروگان گرفته جانباز شیمیایی بودند. خیال میکند با کشاندن پای امریکا و اسراییل به ایران مردم از خواسته های خود منحرف میشوند و دسته دسته به دفاع از"میهن مقدس" می پیوندند. . من میگویم " کور خوانده اید. "

تکلیف گروههای مبارز در این میان چیست؟ این تله ای است که دولت ایران برای مردم خود و برای دولت های غرب پهن کرده است. در بدترین شرایط خود ملاها به کانادا و دوبی و غیره خواهند رفت و مردم بینوا را با اشغال گران تنها خواهند گذاشت. . باید هشیار باشیم و نباید اجازه دهیم این دام پهن شود.

باید یک خط آشکار بین مردم ایران و دولت کثیف آخوندی کشید. نه جنگ می خواهیم و نه دولت ملاها را . نه اون خوبه - نه ایشون. لعنت به هردوتاشون.

اگر همین حالا و همین لحظه بر علیه دولت ایران بر نخیزیم در تله جنگ گرفتار خواهیم شد. . دولت ایران باید به دست ایرانی ها عوض شود. قبل از جنگ. . دولت های غربی برای افکار عمومی ارزشی قائل نیستند.. 12 میلیون نفر بر علیه جنگ عراق تظاهرات کردند. اما منافع امریکا و هالیبرتون ایجاب میکرد که این جنگ در بگیرد و در گرفت. اما ایران فرق دارد. ایرانی ها 27 سال است دارند با آخوندهای جنایتکار می جنگند. همین الآن دولت زیر فشار اعتصاب های کارگری دارد خرد میشود. تنها چیزی که اینجا کم است همبستگی و اتحاد ما است.

نباید بترسیم. نگوییم اینها بروند پس کی می آید. باید همه به میدان بریزیم و ما بیاییم. بیایید اختلاقات الکی را کنار بگذاریم. در هنگامی که ما داریم به منافع حقیر خودمان فکر میکنیم دولت های غربی و ملاهای ایران دارند برای آینده ما نقشه میکشند.. منافع شخصی و گروهی در برابر خطر اشغال خارجی و جنگی که دولت ایران می خواهد راه بیندازد خیلی ناچیز است. ما صد سال است از مشروطه به این طرف داریم برای آزادی مبارزه میکنیم و اکنون که پایه های این رژیم سست شده است نگذاریم امریکا یک الجعفری یا کارزای یا حماس برای ما سر کار بیاورد. فقط ما را راحت بگذارند و مبارزین ما را به جرم "تروریست بودن" دستگیر نکنند. بقیه پیشکششان.

سرمایه داران جهانی تا ماه مارچ برای زد و بندهای خودشان وقت تعیین کرده اند. یک وقت هم دیدید در ازای پس دادن 4000 مجاهد در اشرف دولت ایران دست از غنی سازی اورانیوم کشید. اما مردم ایران هم همین قدر وقت دارند که یا متحد شوند و دشمن اصلی را ببینند و مبارزه را به دست خود بگیرند یا آماده شوند که ایران تبدیل به یک عراق دیگر شود.


نامه همسران رانندگان دستگير شده به سازمانهاي حقوق بشري در جهان

همسران ما به‌حق تصمیم به اعتصاب گرفتند چون به هیچ‌کدام از خواستهای آنها جواب داده نشد. آنها تصمیم به اعتصاب گرفتند تا رهبر سندیکا، آقای منصور اصانلو را که با وضعیت جسمی بسیار وخیمی در زندان بسر می‌برد آزاد کنند.

به سازمان عفو بین‌الملل، همه سازمانهای مدافع حقوق بشر، همه سازمانهای کارگری و همه وجدانهای بیدار در دنیا

کودکان ما پدران خود را می‌خواهند. از آنها حمایت کنید. همین امروز کمک کنید. حتماً از اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در روز شنبه ٨ بهمن (٢٨ ژانویه) و سرکوب آنها خبر دارید. حتماً خبر دارید که بیش از ٥٠٠ نفر از همسران ما به جرم حق‌خواهی، به جرم اعتصاب، به جرم درست کردن سندیکا که از حقوقشان دفاع کند در زندان به سر می‌برند. حتماً خبر دارید که حتی همسران و کودکان کارگران را هم گرفتند و کتک زدند. از شما انتظار داریم اگر تاکنون از ما حمایت نکرده‌اید، حمایت کنید و اگر حمایت کرده‌اید حمایت قاطعتری بکنید تا مسئولین كار تحت فشار بیشتری قرار گیرند و همسران ما را فورا آزاد کنند. همسران ما جرمی نکرده اند. آنها می‌گویند با حقوقی که سه بار زیر خط فقر اعلام شده است نمی‌توانیم زندگی کنیم و حقوق بیشتری می‌خواهیم. جرم را کسانی مرتکب شدند که همسران ما را زدند و به زندان انداختند. جرم را کسانی مرتکب شده اند که کوچکترین حق و حقوقی برای ما قائل نیستند. همسران ما می‌گویند احتیاج به تشکل داریم که از پراکندگی نجات پیدا کنیم و متحدانه بتوانیم علیه فقر و محرومیتی که به ما تحمیل شده مبارزه کنیم. ...همسران ما می‌گویند احتیاج به قرارداد دسته جمعی داریم که در مقابل کارفرما و دولت دسته‌جمعی ظاهر شویم و دسته‌جمعی قرارداد ببندیم و دسته‌جمعی پای مذاکره و اعتصاب برای دستمزدهایمان برویم. و دسته‌جمعی درمورد ساعت کار طولانی و ناامنی کارمان بحث کنیم.همسران ما به‌حق تصمیم به اعتصاب گرفتند چون به هیچ‌کدام از خواستهای آنها جواب داده نشد. آنها تصمیم به اعتصاب گرفتند تا رهبر سندیکا، آقای منصور اصانلو را که با وضعیت جسمی بسیار وخیمی در زندان بسر می‌برد آزاد کنند. شاید شما این حق و حقوق را در کشورتان دارید ما در این‌جا نداریم. چند روز است همسران ما در زندانند. موقع دستگیری آنها را مورد ضرب و شتم زیاد قرار دادند. همسر و دو دختر کوچک یعقوب سلیمی، از فعالین سندیکایمان را کتک زدند. می‌توانید تصور کنید که احتمالاً با همسران ما در زندان چه کرده‌اند. نه ملاقاتی داده‌اند و نه شرکت واحد حقوقی پرداخت کرده است که بتوانیم زندگیمان را اداره کنیم. فرزندان ما پدران خود را می‌خواهند. انتظار داریم تمام دنیا به حمایت از ما بلند شود و فشار آورد که همسران ما فورا آزاد شوند و کارشان را شروع کنند. فشار شما مؤثر است. به‌خاطر انسانیت، به‌خاطر عدالت، به‌خاطر مبارزه علیه آنچه ظلم و زورگويی و بی‌انصافی خوانده می‌شود، انتظار داریم تمام تلاشتان را همین امروز انجام دهید.

تعدادی از همسران کارگران دستگير شده شرکت واحد اتوبوسرانی تهرانغلامرضا ميرزايي عضو هيأت مديره و مسئول روابط عمومي و سخنگوي سنديكاي شركت اتوبوسراني واحد
١٢ بهمن ١٣٨٤

این تومار را در حمایت از کارگران شرکت و احد و همسران و فرزندانشان امضا کنید.
http://www.petitiononline.com/buskids/petition.html
(با تشکر از سایت طلیعه سپیده دمان(