Friday, November 21, 2003

درحواست کمک براي نجات 4 نفر که در بي دادگاه مشهد به سنگسار محکوم شده اند
( از جنگ خبر)

IRAN SOS KOMITEE
Amerlinghaus
Stiftgasse Nr.8 1070 Vienna Austria

iran_sos@hotmail.com

iran_sos@yahoo.de

Komiteh_nejat@hotmail.com



فرا خوان
انسانهاى آزاده !
برابر خبر منتشره در روزنامه ( قدس ) مورخه 20. آبانماه . 1382 برابر با 11.11.2003 بحكم شعبه 19 دادگاه عمومى مشهد 4 نفر به سنگسار محكوم گرديده اند. قبلا نيز خبر از صدور حكم سنگسار زنى بنام شهنازاز ايران رسيده بود.
رژيم جنايتكار جمهورى اسلامى در طول حاكميت ننگين خود بجز سركوب ، دستگيرى ، شكنجه ، اعدام، سنگسار، قطع اعضاء بدن ، از حد قه درآوردن چشم ، ترور و جنايات بيشمار ديگر دستاوردى نداشته است. اين رژيم ضد بشرى تنها در سال 1381 اقدام به قتل بيش از 10 انسان از طريق سنگسار نموده بود . اخيرا رژيم حاكم بر ايران تبليغات پوچ زيادى را در زمينه لغو حكم مرگ به شيوه غير انسانى سنگسار مبنی بر لغو اين قانون ضد انسانى به اتحادیه اروپا داده بود. اينگونه احكام غير انسانى از سوى كارگزاران قوه قضائيه رژيم در شرائطى صادر شده است كه آخوند حسن روحانى جهت مذاكرات در پارلمان اروپا حضور دارد . احكام ضد بشرى سنگسار سندى زنده دال بر توخالى بودن اين گونه تبليغات دروغين رژيم تروريستى جمهورى اسلامى ايران است .
ما ضمن محكوم نمودن حكم اعدام به هر شكلش خواهان لغو واقعى قانون ضد انسانى سنگسار در ايران و ديگر كشورها هستيم .
از تمامى افكار ازاده در جهان خواستاريم كه با تمامى نيرو به اعتراض جهانى در جهت رد صدور احكام غير انسانى مرگ بشيوه سنگسار در مورد 5 تن از هموطنان ايرانى ما اقدام و هر آنچه را که در توان دارند به کار گرفته تا رژيم جنايتکار جمهوری اسلا می را به عقب نشينی وادار نمائيم.
کميته نجات sosايران
19/11/2003


تروريست باش تا كامروا باشي...


جناب هادي سليمان پور سفير پيشين ايران ,در آرژانتين با اهن وتلپ به ایران باز گشتند تا با كوله باري از تجربه در خدمت اسلام عزيز باشند
دادگاه انگليسي در آستانه امضاي پروتوكل الحاقي كذايي توسط ايران به لطف الهي در 6000 صفحه مداركي كه دادگاه آرژانتيني برايشان ارسال كرده بود حتي يك خط مدرك بر عليه هادي جان پيدا نكرد.
..هادي جان كه ديگر از شغل شريف سفير بودن خسته شده بودند تصميم داشتند كه در سن چهل و هفت سالگي در رشته جهانگردي فوق ليسانس بگيرند تاهم به اين وسيله از شر نق زدنهاي مادر بچه ها خلاص شوند( كه هي مي گفت؛‌مگه تو چي چيت از اين مرتضوي و كديور و سروش كمتره كه به يكي اش از كانادا بورس ميدن و اون يكي ها رو دعوت ميكنن امريكا و ...؟حتي خاتمي اش فوق ليسانس داره تو نداري بي عرضه!
پولشم كه تو نميدي دولت از جيب مردم ميده..)
و هم كه بتوانند به خدمت براي اسلام عزيز در اروپا ادامه بدهند. تا اگر كسي از بوئنوس آيرس و ميكونوس و اينور و آور از دست سربازان گمنام امام زمان ...جان سالم به در برده باشد شناسايي شود و کار سربازان گمنام نیمه کاره نماند..

وقتي هادي جان بلافاصله پس از حكم دادگاه به ايران برگشت ازش پرسيدند كه پس تحصيلاتتان چي ميشود؟ جوابش اين بود كه ؛ تحصيلاتم تمام شد!؛. حتما پايان نامه اش را داده آقاي جك استراو برايش بنويسد.

جناب سليمان پور گفتند كه اين توطئه اي بوده بر عليه ملت ايران كه ازش سرفراز بيرون آمد.بايد تذكر داد كه هادي جان تو خودت را لطفا قاتي مردم ايران نكن. نجاستتان به اين راحتي پاك شدني نيست. مردم ايران سالهاست با تظاهرات و اعتصابات و صدها هزار شهيد و زنداني حسابشان را از جاني هايي مثل شما جدا كرده اند.

خلاصه مي بينيد كه اوضاع به خوبي و خوشي تمام شد. هادي جان هم ميدانست كه براي تروريسم و آدم كشي مجازاتي نيست و گرنه اينقدر راحت در انگلستان نمي ماند.

امروز در راديو فردا خواندم كه كاظم دارابي يكي از چهار قاتل دستگير شده دادگاه ميكونوس قرار است به زودي آزاد شود. دليلش اين است كه دولت آلمان دارد بين حزب الله لبنان و اسراييل براي آزادي گروگانهاي اسراييلي ميانجيگري ميكند. حالا چه ربطي به كاظم دارابي دارد خودتان حدس بزنيد!

آرژانتين و ميكونوس تنها شاهكارهاي اين دولت نبوده اند. صدها ايراني به جرم مخالف بودن در خارج از كشور ترور شده ا ند. . پشت سر خيلي از اقدامات تروريستي نام ايران پنهان است. فرمان قتل سلمان رشدي خودش يك مدرك جرم بين المللي است. ماجراي سينما ركس آبادان هنوز پشت پرده است. اما كشورهاي به اصطلاح متمدن به ايران كه ميرسند رويشان را برميگردانند و تظاهر به نديدن ميكنند. براي اينكه بوي نفت مجاني از بوي دمكراسي براي يك مشت آدم نامتمدن پاپتي ( به زعم آنها) در خاورميانه برايشان خوش تر است. .

آزادي سليمانپور و دارابي يك دهن كجي بزرگ به مردم ايران است. يعني براي دولتهاي اروپايي اينهمه قتل و كشتار هيچ قباحتي ندارد. انگار كه تعريف آزادي و حقوق بشر در ايران و اروپا با هم فرق دارد. اگر يك بچه فرانسوي يا آلماني حق زندگي دارد يك بچه ايراني هم همن حق را بايد داشته باشد. اگر جوان ايتاليايي و آلماني و انگيسي ميتواند درس بخواند و بدون ترس هر چه ميخواهد بپوشد و بگويد و بخورد و براي آينده كشورش مفيد باشد .اگر ميتواند از دمكراسي وحقوق بشر و حقوق اوليه انساني بهره مند باشد چرا اين حق را از ايرانيان دريغ ميكنيد؟‌چرا اين به اين گرگ ها غذا ميدهيد كه گوشت و پوست مردم ايران را از هم بدرند؟‌شما هم به همان اندازه در جنايتهاي دولت ايران سهيم هستيد .اين دولت روزي خواهد رفت و برای شما غیر از بی آبرویی چیزی نخواهد ماند. . دولت های آینده ایران باید حساب تمام این روزها را از کشورهای حامی این جانیان بپرسند.

بياييد به سفارتهاي انگليس و آلمان در هر جا که هستیم یا میتوانیم با تلفن يا نامه یا فکس یا ایی میل اعتراض كنيم.




Monday, November 17, 2003

آفرین به همت حسن آقا
حسن آقا نامه ای به کمیته صلح نوبل نوشته و در خواست کرده که برای آزادی احمد باطبی و دیگر زندانیان سیاسی به دولت ایران فشار بیاورند.. برای دیدن و امضای نامه اینجا را کلیک کنید

.

Saturday, November 15, 2003

احمد باطبي را آزاد كنيد.



هنوز مركب كامپيوترم در باره شاهكارهاي سازمان ملل در ايران خشك نشده بود كه احمد باطبي به جرم ديدار با ليگابو دزديده شد. به اينكه اكنون در چه حالي است و در كجاست اصلا نمي توانم فكر كنم.. .

كاش آقاي ليگابو تشريف مباركشان را به ايران نياورده بودند تا انسان آزاديخواه و دردكشيده اي هم به اين خيال كه علي آباد هم شهري است و سازمان ملل هم واقعا به فكر حقوق بشر است با او ديدار نمي كرد. . .

شرم بر سازمان ملل كه جلوي چشم نماينده حقوق بشرش زنداني سياسي دزديده و شكنجه ميشود. سپاه پاسداران به مجلس نامه مي نويسد و از دستگيري آزاديخواهان دفاع ميكند و پرونده قتل فجيع زهرا كاظمي ماست مالي ميشود . . .

شرم بر سازمان ملل كه براي لاپوشاني پرونده اتمي رژيم دست به هر كاري ميزند و براي يك امضاي الكي چشم بر جنايات اين آدمكشان مي بندد.. حزب الله و جهاد اسلامي تا حالا فقط سلاح اتمي نداشتند كه از اين به بعد به لطف اروپا و سازمان ملل آن را هم پيدا خواهند كرد.
جمهوري اسلامي هم تا بحال فقط به تروريسم و بذل و بخشش اموال مردم وابسته بود حالا براي چانه زدن سلاح اتمي هم پيدا ميكند.

وقتي سفره حضرت عباس باز است و شركت هاي نفتي انگليسي براي چند ده سال آينده كنترل سفره هاي نفتي ايران را در دست دارند ..وقتي آقا زاده ها براي پورسانت هاي كلان كارحانه هاي داخلي را مي بندند و اجناس خارجي را با قيمت ده برابر وارد ميكنند ليگابو و كوفي عنان كه سهل است تا كالين پاول و كانداليزا رايس هم به دستبوسي حضرات خواهند آمد..

مسلما كه بر سر كار آمدن يك دولت دمكراتيك كه منافع ايران را براي مردمش بخواهد نه به نفع امريكاو نه به نفع اروپاست. اما دنيا با چشم پوشي بر جنايات جمهوري اسلامي به دليل دلارهاي نفتي مار در آستين مي پروراند. نتيجه آوانتاژ دادن به يك رژيم با سابقه 25 سال جنايت و قتل عام در ايران و آدمكشي در خارج همين بلبشو و بمب گذاري هاي اينور و آنور دنيا و جنايت هاي بيشمار در داخل ايران است. ربودن احمد باطبي جلو نوك دماغ ليگابو و بيانيه سپاه پاسداران دهن كجي به تمام قوانين بين المللي و حقوق بشر است...

در اين وبلاگ ميتوانيد بيانيه هاي مربوط به احمد باطبي را بخوانيد.
كميته اي براي نجات احمد باطبي تشكيل شده است و توماري تهيه كرده است..امضايتان را دريغ نكنيد.



چند هفته پيش هم مهشيد عزيز توماري براي حمايت از آزادي احمد باطبي و ديگر زندانيان سياسي تهيه كرده بود. اگر هنوز امضا نكرده ايد اينجا را كليك كنيد.




Sunday, November 09, 2003

. . زنداني سياسي آزاد بايد گردد. چه خودي و چه غير خودي

رژيم جمهوري اسلامي متخصص پيچاندن و و عوض كردن واژه ها و مفاهيم است. شكنجه گاه اوين ميشود دانشگاه ...امر به معروف و نهي از منكر !!ميشود تيغ زدن به لبهاي زنان و اسيد پاشيدن و شلاق زدن به جرم آرايش يا عقب بودن روسري....خاتمي شياد ميشود دكتر و فيلسوف.....لاجوردي جلاد ميشود حدمتگزار مردم..دانشجو ها ميشوند اوباش ..و الي آخر..

مثل اينكه حالا نوبت رسيده به واژه زنداني سياسي كه قبضه شود. در سالهاي 60 و پس از آن هزاران نوجوان و جوان پيرمردو پيرزن به جرم مخالفت با دولت زنداني و شكنجه شدندو در حيابان ها با جراثقال در گروههاي هشت نفري به دار آويخته شدند. اكثر آنان اعضا يا هواداران گروههايي مثل مجاهدين خلق..چريكهاي فدايي خلق..راه كارگر..پيكار ..حزب رنجبران و حلاصه گروههايي بودند كه با رژيم جمهوري اسلامي هيچ سنحيتي نداشتند و سابقه مبارزاتي بيشترشان به زمان شاه برميگشت..
پس از انقلاب گروههايي مثل مجاهدين انقلاب اسلامي ...حزب جمهوري اسلامي و ..درست شدند كه صد در صد طرفدار جمهوري اسلامي بودند. . كارشان سركوب مخالفان و هماهنگ كردن چماقداران بود. (‌اخلاف و اسلاف جناب الله كرم(


در سال 67 با پروژه خلاص شدن از زندانيان سياسي اكثر زندانيان سياسي اعدام شدند تا بحال نام هزاران نفر توسط گروههاي مختلف جمع آوري شده است و با توجه به آمار زندانها قبل و بعد از قتل عام گمان ميرود كه اين آمار به سي هزار نفر برسد.

پس از روي كار آمدن خاتمي و باز و بسته شدن روزنامه ها و... عده اي مثل جلايي پور كه جلاد روستاي قارنا در كردستان است...سعيد حجاريان كه ازبنيانگذاران وزارت اطلاعات است و اكبر گنجي به بهانه اصلاح طلب بودن زنداني شدند.

نميدانم اكبر گنجي بود يا حجاريان كه نوشته بود كه شب اول كه در سلول انفرادي بوده به ياد جواناني افتاده بوده كه خودش از آنها بازجويي ميكرده است

در اين ميان هنوز جوانان در تظاهرات ضد رژيم به زندان ميافتادند و هنوز هم مي افتند (‌مثل احمد باطبي )
اما بوق تبليغات براي كساني مثل اكبر گنجي و هاشم آقاجري مي دمد. تا جايي كه در اينور و آنور دنيا كانديد جايزه هاي مختلف هم ميشوند .

نتيجه همه اينها اين است كه زندانيان سياسي فعلا در دو دسته ؛خودي ؛ و ؛ غير خودي؛ قرار دارند. وقتي در اخبار مي خوانيم كه گزارشگر ويژه سازمان ملل با خانواده زندانيان سياسي ملاقات كرد ليست زندانيان سياسي اين هاست:

احمد باطبي، هاشم آقاجري، اكبر گنجي، اعظم طالقاني، ساقي باقرنيا، فرزاد حميدي و فخر آور، سرحدي و طبرزدي

من باطبي را جزو خودي ها نميدانم . بعضي ها را هم نمي شناسم. اما ميبينم كه اسم آقاجري و اعظم طالقاني در اين ليست است.

اين هم نظرات ليگابو (‌گزارشگر ويژه)‌به نقل از روزنامه شرق:

آمبيي ليگابو، در ديدار روز گذشته خود با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از «تغييرات مترقيانه زيادي كه در سال هاي اخير در ايران روي داده است» ياد كرد. فرستاده ويژه سازمان ملل با اين حال، دغدغه خود را درباره توقيف برخي از مطبوعات و نيز قانون مطبوعات بيان كرد. ليگابو، ديدارش با «احمد مسجدجامعي» را نشانگر تصميم و حسن نيت «تهران» براي همكاري با وي خواند و گفت كه در چند روزي كه در ايران بوده، نهايت همكاري با او شده تا با هر فرد يا سازماني كه مايل است ديدار كند.


در همين حال سه زنداني سياسي در شرف اعدام هستند. رامين شريفي 27 ساله به جرم هواداري از حزب دمكرات كردستان در سقز ..سعيد ماسوري 38 ساله به جرم هواداري از مجاهدين در تهران و غلامحسين كلبي كه اتهامش نامعلوم است و هم اكنون در زندان اوين به سر ميبرد .
حكم قطع دست راست و پاي چپ چهار جوان به نامهاي رضا نظريت 22 ساله (دانشجو) محمد صفوي 22 ساله..مهدي بوپري 23 ساله(كارمند نفت) و حسين اميري 24 ساله ... در شيراز صادر شده است.

جواني به نام پيمان
عارف گفته است كه به دليل تهديدهايي از طرف افراد ناشناس مادرش سكته كرده است و او حاضر نيست با نماينده سازمان ملل ملاقات كند.
در اين ميان جاي خانم ابراهيمي مادر زهرا كاظمي هم خالي است.

آيا خانواده هاي هزاران زنداني سياسي كه در گورهاي دسته جمعي در خاوران دفن شده اند خواهند توانست با ليگابو ملاقات كنند؟ و بگويند حتي همين گورهاي دسته جمعي را دارند از آنها ميگيرند؟ آيا حانواده هاي قربانيان قتل هاي زنجيره اي امكان ملاقات خواهند يافت؟

به تازگي خانه داريوش و پروانه فروهر توسط دولت مصادره شد. براي اينكه آرش و پرستو فروهر فرش و صندلي و وسايل خون آلود را به عنوان اسناد جنايت و شقاوتي كه بر پدر و مادرشان رفت حفظ كرده بودند. آيا گزارشگر ويژه امكان خواهد يافت كه از اين خانه ديدن كند؟

اگر من و شما از اوضاع ايران خبر داريم گزارشگر ويژه هم خبر دارد. اگر واقعا قصد تحقيق در باره حقوق بشر در ايران را دارد بايد از چهارچوبي كه دولت برايش درست كرده است و از بازديد زندانهاي ؛‌نمونه؛ و زندانيان سياسي نمونه؛ ‌پار را فراتر بگذارد و با خانواده اي زندانيان سياسي ؛غير خودي؛ و حتي با مردم كوچه و خيابان ديدار كند تا بفهمد كه زندگي مردم در جهنمي كه جمهوري اسلامي برايشان درست كرده است چيزي كمتر از معجزه نيست.

امروز قرار است در خيابان قائم مقام فراهاني تجمعي براي ملاقات با نماينده ويژه صورت بگيرد. اميدوارم كه نماينده ويژه سرش را از پنجره بيرون كند و كمي هم با مردم عادي و خانواده هاي دردمند حرف بزند. اگر گزارش ليگابو بر حسب ملاقاتهايش با ؛زندانيان سياسي ؛ خودي و نمونه و طبق مصالح نظام و همدستان اروپاييش صورت بگيرد جناب ليگابو خواسته يا ناخواسته دستش را درست اين جانيان گذاشته است...

تك تك زندانيان سياسي درايران بايد آزاد شوند . چه خودي و چه غير خودي. . مجازاتهاي غير انساني مانند اعدام و قطع دست و پا و اعضاي بدن بايد لغو شوند. سالهاست كه رژيم ايران تمام قوانين حقوق بشر را زير پا گذاشته است. كاش سازمان ملل وقت و پول مردم ايران را تلف نكند. اين خواسته ها را پيش روي دولت ايران بگذارد و كوتاه نيايد. بيست و پنج سال نقض وحشيانه حقوق بشر ديگر مذاكره ندارد..




Saturday, November 08, 2003

سلامی دوباره...
از تاخیرم معذرت میخواهم. .. این وقفه های گاه و بیگاه برا ی من لازم است. هم کمی به کارهای عقب افتاده می رسم و هم میتوانم کمی از حاشیه (تر) به اوضاع نگاه کنم. می گویند در موسیقی سکوت .
.هم به اندازه نت ها مهم است. شاید برای من هم این وقفه ها به اندازه نوشتن و حرف زدن مهم باشد.. .
.از همه دوستان مهربان و خوبی که در این مدت پیغام گذاشتند متشکرم. اگر بگویم که شماها وبلاگستان را خانه دوم من کرده اید اغراق نکرده ام.

*************
دوباره سانسور در وبلاگستان



وبلاگ مورد نظر شما به علت رعايت نکردن توافقنامه پرشين بلاگ ، مسدود مي باشد.

The requested weblog has been disabled due to a Terms Of Service violation


به تازگی هر سایت مخالف را با آدرس پرشین بلاگ باز کنید دو خط بالا را در آن می بینید.

پروین عزیز نوشته است که پرشین بلاگ وبلاگهای آگاهی دهنده مثل برای دفاع از آزادی..هاون و هبوت را مسدود کرده است. مهشید هم در نظر خواهی شبح عزیز اشاره کرده بودکه وبلاگ "درد دل فرزند اعدام" مسدود شده است.

دلیل این کار پرشین بلاگ را نمیدانم. از همان روز اول هم حسن آقا و فضولک و خیلی های دیگر در باره
.. پرشین بلاگ هشدار دادند. من هم خوش بین نبودم. به نظر من پرشین بلاگ حتی اگر وابسته به دولت هم نباشد چون یک سرور ایرانی است مجبور است طبق قوانین ضد انسانی دولت ایران عمل کندو دست آحر تبدیل شود به سانسورچی حکومت.

به هر حال من به سهم خودم حاضرم برای هر کدام این دوستان که مایل باشند در بلاگ اسپات وبلاگ ونظر خواهی فارسی درست کنم و در اختیارشان بگذارم. اگر دوستان دیگر هم همکاری کنند خیلی زودتر به نتیجه میرسیم. .
هر کدام دوستان که مایل باشند لطفا یا در نظر خواهی پیام بگذارند یا با ایی میل به من اطلاع بدهند.
golku81@yahoo.com

******************

تب شیرین عبادی و جایزه صلح نوبل با همان شتابی که برافروخته شد فرو نشست. هر کس بهترین دوست و بدترین دشمن خودش است و این را شیرین عبادی با مصاحبه ها یش و با کلمات قصاری که در سخنرانی هایش به خوردمردم داد اثبات کرد.شیرین عبادی فرصتی گرانبها را از دست داد. مردم بااستقبالی که در اولین روزها از اوکردندو با گردهم آیی شان در فرودگاه انتظارات خودشان را صریحا بیان کردند اما مثل اینکه شیرین عبادی ترجیح داد حیلی از شعارها را نشنود
. برخی دوستان میگویند از شیرین عبادی انتظار قهرمان بودن نداشته باشیم. آری اما از او انتظارسقوطی اینگونه را هم نداشتیم. راستی اگر شیرین عبادی اصلا اظهار نظر نمیکرد چه میشد؟
بدبختی این است که حالا شیرین عبادی بعنوان برنده جایزه صلح نوبل به مانندواسطه حقوق بشر میان ایران و دنیا قرار گرفته است. گزارشگران حقوق بشر که در ایران هستند با او ملاقات کرده اند. وقتی خبر را خواندم بی اختیار آه از نهادم بر آمد. وای بر زندانیان سیاسی ما....

اما چه جالب است که مردم همانطور که از خاتمی عبور کردند از شیرین عبادی هم عبور کردند.اما عبور از حاتمی شش سال طول کشید و عبور از شیرین عبادی شاید شش هفته یا کمتر.
این نشان میدهد که مردم دنبال اسم و رسم نیستند. عمل می خواهند. هر که کار و عملش در حدمت مردم باشد او را پشتیبانی میکنند. هر کس که فقط بخواهد حرف بزند و هر کس که بخواهد برای این حکومت خونخوار آبرو و زمان بخرد در میان مردم جای خود را از دست میدهد و این بسیار امیدوار کننده است..

اشرف دهقانی در همان اوایل تحلیلی بر جایزه شیرین عبادی نوشت با نام "جایزه صلح نوبل در خدمت تداوم خشونت در ایران. که هنوز در سایت دیدگاه هست و میتوانید در اینجا بخوانید..
**************

پناهجویان بی پناه




عکس ها از سایت ایران -نبرد

سیاست های پناهندگی در اروپا حیلی سخت تر شده است و بسیاری از پناهندگان در حظر اخراج هستند. در بروکسل پناهچویان نوزده روز است که در اعتصاب غذا هستند.
خبر از رادیو فردا به نقل از ایران لیبرتی:

اعتصاب غذاي پناهجويان ايران و تظاهرات چند هزار نفره در بروكسل در حمايت از آنها

در بلژيك دهها پناهجوي ايراني در بروكسل نوزده روز است كه در اعتصاب غذا هستند. اين اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسيدگي به خواستهاي بيش از شش هزار پناهجويي كه در اين كشور در معرض اخراج قرار دارند، صورت گرفته است. امروز در بروكسل تظاهراتي چندين هزار نفره با حضور شماري از چهره هاي سياسي، فرهنگي و حقوقي اين كشور در حمايت از اين اعتصاب غذا برگزار شده كه هم اكنون جريان دارد. آقاي الوندي از سخنگويان اين تظاهرات در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: تظاهرات را كميته دانشجويي مستقر در دانشگاه UMB محل تحصن پناهجويان ايراني برگزار كرده و خواهان ناامن شناساندن ايران، به رسميت شناساندن حقوق پناهندگي براي ايرانيان، توقف هرگونه مذاكره بين دولت بلژيك و ايران براي بازگرداندن پناهجويان و به رسميت شناختن حق زندگي در بلژيك و صدور مجوز كار براي ايرانيان است. ما اعتصاب غذا را تا زماني كه يك برخورد كاملا رسمي صورت نگيرد ادامه ميدهيم.


برای دیدن بقیه عکس ها اینجا را کلیک کنید.

فراخوان کمیته نجات پناهندگان را در اینجا بخوانید. . طبق این فراخوان روز سه شنبده یازده نوامبر تظاهرات دیگری در وبن در برابر سفارت بلژيك برگزار خواهد شد.

به عنوان وبلاگ نویسان بیایید به برگرداندن پناهندگان به ایران اعتراض کنیم..



درحواست کمک براي نجات 4 نفر که در بي دادگاه مشهد به سنگسار محکوم شده اند
( از جنگ خبر)

IRAN SOS KOMITEE
Amerlinghaus
Stiftgasse Nr.8 1070 Vienna Austria

iran_sos@hotmail.com

iran_sos@yahoo.de

Komiteh_nejat@hotmail.com



فرا خوان
انسانهاى آزاده !
برابر خبر منتشره در روزنامه ( قدس ) مورخه 20. آبانماه . 1382 برابر با 11.11.2003 بحكم شعبه 19 دادگاه عمومى مشهد 4 نفر به سنگسار محكوم گرديده اند. قبلا نيز خبر از صدور حكم سنگسار زنى بنام شهنازاز ايران رسيده بود.
رژيم جنايتكار جمهورى اسلامى در طول حاكميت ننگين خود بجز سركوب ، دستگيرى ، شكنجه ، اعدام، سنگسار، قطع اعضاء بدن ، از حد قه درآوردن چشم ، ترور و جنايات بيشمار ديگر دستاوردى نداشته است. اين رژيم ضد بشرى تنها در سال 1381 اقدام به قتل بيش از 10 انسان از طريق سنگسار نموده بود . اخيرا رژيم حاكم بر ايران تبليغات پوچ زيادى را در زمينه لغو حكم مرگ به شيوه غير انسانى سنگسار مبنی بر لغو اين قانون ضد انسانى به اتحادیه اروپا داده بود. اينگونه احكام غير انسانى از سوى كارگزاران قوه قضائيه رژيم در شرائطى صادر شده است كه آخوند حسن روحانى جهت مذاكرات در پارلمان اروپا حضور دارد . احكام ضد بشرى سنگسار سندى زنده دال بر توخالى بودن اين گونه تبليغات دروغين رژيم تروريستى جمهورى اسلامى ايران است .
ما ضمن محكوم نمودن حكم اعدام به هر شكلش خواهان لغو واقعى قانون ضد انسانى سنگسار در ايران و ديگر كشورها هستيم .
از تمامى افكار ازاده در جهان خواستاريم كه با تمامى نيرو به اعتراض جهانى در جهت رد صدور احكام غير انسانى مرگ بشيوه سنگسار در مورد 5 تن از هموطنان ايرانى ما اقدام و هر آنچه را که در توان دارند به کار گرفته تا رژيم جنايتکار جمهوری اسلا می را به عقب نشينی وادار نمائيم.
کميته نجات sosايران
19/11/2003


تروريست باش تا كامروا باشي...


جناب هادي سليمان پور سفير پيشين ايران ,در آرژانتين با اهن وتلپ به ایران باز گشتند تا با كوله باري از تجربه در خدمت اسلام عزيز باشند
دادگاه انگليسي در آستانه امضاي پروتوكل الحاقي كذايي توسط ايران به لطف الهي در 6000 صفحه مداركي كه دادگاه آرژانتيني برايشان ارسال كرده بود حتي يك خط مدرك بر عليه هادي جان پيدا نكرد.
..هادي جان كه ديگر از شغل شريف سفير بودن خسته شده بودند تصميم داشتند كه در سن چهل و هفت سالگي در رشته جهانگردي فوق ليسانس بگيرند تاهم به اين وسيله از شر نق زدنهاي مادر بچه ها خلاص شوند( كه هي مي گفت؛‌مگه تو چي چيت از اين مرتضوي و كديور و سروش كمتره كه به يكي اش از كانادا بورس ميدن و اون يكي ها رو دعوت ميكنن امريكا و ...؟حتي خاتمي اش فوق ليسانس داره تو نداري بي عرضه!
پولشم كه تو نميدي دولت از جيب مردم ميده..)
و هم كه بتوانند به خدمت براي اسلام عزيز در اروپا ادامه بدهند. تا اگر كسي از بوئنوس آيرس و ميكونوس و اينور و آور از دست سربازان گمنام امام زمان ...جان سالم به در برده باشد شناسايي شود و کار سربازان گمنام نیمه کاره نماند..

وقتي هادي جان بلافاصله پس از حكم دادگاه به ايران برگشت ازش پرسيدند كه پس تحصيلاتتان چي ميشود؟ جوابش اين بود كه ؛ تحصيلاتم تمام شد!؛. حتما پايان نامه اش را داده آقاي جك استراو برايش بنويسد.

جناب سليمان پور گفتند كه اين توطئه اي بوده بر عليه ملت ايران كه ازش سرفراز بيرون آمد.بايد تذكر داد كه هادي جان تو خودت را لطفا قاتي مردم ايران نكن. نجاستتان به اين راحتي پاك شدني نيست. مردم ايران سالهاست با تظاهرات و اعتصابات و صدها هزار شهيد و زنداني حسابشان را از جاني هايي مثل شما جدا كرده اند.

خلاصه مي بينيد كه اوضاع به خوبي و خوشي تمام شد. هادي جان هم ميدانست كه براي تروريسم و آدم كشي مجازاتي نيست و گرنه اينقدر راحت در انگلستان نمي ماند.

امروز در راديو فردا خواندم كه كاظم دارابي يكي از چهار قاتل دستگير شده دادگاه ميكونوس قرار است به زودي آزاد شود. دليلش اين است كه دولت آلمان دارد بين حزب الله لبنان و اسراييل براي آزادي گروگانهاي اسراييلي ميانجيگري ميكند. حالا چه ربطي به كاظم دارابي دارد خودتان حدس بزنيد!

آرژانتين و ميكونوس تنها شاهكارهاي اين دولت نبوده اند. صدها ايراني به جرم مخالف بودن در خارج از كشور ترور شده ا ند. . پشت سر خيلي از اقدامات تروريستي نام ايران پنهان است. فرمان قتل سلمان رشدي خودش يك مدرك جرم بين المللي است. ماجراي سينما ركس آبادان هنوز پشت پرده است. اما كشورهاي به اصطلاح متمدن به ايران كه ميرسند رويشان را برميگردانند و تظاهر به نديدن ميكنند. براي اينكه بوي نفت مجاني از بوي دمكراسي براي يك مشت آدم نامتمدن پاپتي ( به زعم آنها) در خاورميانه برايشان خوش تر است. .

آزادي سليمانپور و دارابي يك دهن كجي بزرگ به مردم ايران است. يعني براي دولتهاي اروپايي اينهمه قتل و كشتار هيچ قباحتي ندارد. انگار كه تعريف آزادي و حقوق بشر در ايران و اروپا با هم فرق دارد. اگر يك بچه فرانسوي يا آلماني حق زندگي دارد يك بچه ايراني هم همن حق را بايد داشته باشد. اگر جوان ايتاليايي و آلماني و انگيسي ميتواند درس بخواند و بدون ترس هر چه ميخواهد بپوشد و بگويد و بخورد و براي آينده كشورش مفيد باشد .اگر ميتواند از دمكراسي وحقوق بشر و حقوق اوليه انساني بهره مند باشد چرا اين حق را از ايرانيان دريغ ميكنيد؟‌چرا اين به اين گرگ ها غذا ميدهيد كه گوشت و پوست مردم ايران را از هم بدرند؟‌شما هم به همان اندازه در جنايتهاي دولت ايران سهيم هستيد .اين دولت روزي خواهد رفت و برای شما غیر از بی آبرویی چیزی نخواهد ماند. . دولت های آینده ایران باید حساب تمام این روزها را از کشورهای حامی این جانیان بپرسند.

بياييد به سفارتهاي انگليس و آلمان در هر جا که هستیم یا میتوانیم با تلفن يا نامه یا فکس یا ایی میل اعتراض كنيم.




آفرین به همت حسن آقا
حسن آقا نامه ای به کمیته صلح نوبل نوشته و در خواست کرده که برای آزادی احمد باطبی و دیگر زندانیان سیاسی به دولت ایران فشار بیاورند.. برای دیدن و امضای نامه اینجا را کلیک کنید

.
احمد باطبي را آزاد كنيد.



هنوز مركب كامپيوترم در باره شاهكارهاي سازمان ملل در ايران خشك نشده بود كه احمد باطبي به جرم ديدار با ليگابو دزديده شد. به اينكه اكنون در چه حالي است و در كجاست اصلا نمي توانم فكر كنم.. .

كاش آقاي ليگابو تشريف مباركشان را به ايران نياورده بودند تا انسان آزاديخواه و دردكشيده اي هم به اين خيال كه علي آباد هم شهري است و سازمان ملل هم واقعا به فكر حقوق بشر است با او ديدار نمي كرد. . .

شرم بر سازمان ملل كه جلوي چشم نماينده حقوق بشرش زنداني سياسي دزديده و شكنجه ميشود. سپاه پاسداران به مجلس نامه مي نويسد و از دستگيري آزاديخواهان دفاع ميكند و پرونده قتل فجيع زهرا كاظمي ماست مالي ميشود . . .

شرم بر سازمان ملل كه براي لاپوشاني پرونده اتمي رژيم دست به هر كاري ميزند و براي يك امضاي الكي چشم بر جنايات اين آدمكشان مي بندد.. حزب الله و جهاد اسلامي تا حالا فقط سلاح اتمي نداشتند كه از اين به بعد به لطف اروپا و سازمان ملل آن را هم پيدا خواهند كرد.
جمهوري اسلامي هم تا بحال فقط به تروريسم و بذل و بخشش اموال مردم وابسته بود حالا براي چانه زدن سلاح اتمي هم پيدا ميكند.

وقتي سفره حضرت عباس باز است و شركت هاي نفتي انگليسي براي چند ده سال آينده كنترل سفره هاي نفتي ايران را در دست دارند ..وقتي آقا زاده ها براي پورسانت هاي كلان كارحانه هاي داخلي را مي بندند و اجناس خارجي را با قيمت ده برابر وارد ميكنند ليگابو و كوفي عنان كه سهل است تا كالين پاول و كانداليزا رايس هم به دستبوسي حضرات خواهند آمد..

مسلما كه بر سر كار آمدن يك دولت دمكراتيك كه منافع ايران را براي مردمش بخواهد نه به نفع امريكاو نه به نفع اروپاست. اما دنيا با چشم پوشي بر جنايات جمهوري اسلامي به دليل دلارهاي نفتي مار در آستين مي پروراند. نتيجه آوانتاژ دادن به يك رژيم با سابقه 25 سال جنايت و قتل عام در ايران و آدمكشي در خارج همين بلبشو و بمب گذاري هاي اينور و آنور دنيا و جنايت هاي بيشمار در داخل ايران است. ربودن احمد باطبي جلو نوك دماغ ليگابو و بيانيه سپاه پاسداران دهن كجي به تمام قوانين بين المللي و حقوق بشر است...

در اين وبلاگ ميتوانيد بيانيه هاي مربوط به احمد باطبي را بخوانيد.
كميته اي براي نجات احمد باطبي تشكيل شده است و توماري تهيه كرده است..امضايتان را دريغ نكنيد.



چند هفته پيش هم مهشيد عزيز توماري براي حمايت از آزادي احمد باطبي و ديگر زندانيان سياسي تهيه كرده بود. اگر هنوز امضا نكرده ايد اينجا را كليك كنيد.




. . زنداني سياسي آزاد بايد گردد. چه خودي و چه غير خودي

رژيم جمهوري اسلامي متخصص پيچاندن و و عوض كردن واژه ها و مفاهيم است. شكنجه گاه اوين ميشود دانشگاه ...امر به معروف و نهي از منكر !!ميشود تيغ زدن به لبهاي زنان و اسيد پاشيدن و شلاق زدن به جرم آرايش يا عقب بودن روسري....خاتمي شياد ميشود دكتر و فيلسوف.....لاجوردي جلاد ميشود حدمتگزار مردم..دانشجو ها ميشوند اوباش ..و الي آخر..

مثل اينكه حالا نوبت رسيده به واژه زنداني سياسي كه قبضه شود. در سالهاي 60 و پس از آن هزاران نوجوان و جوان پيرمردو پيرزن به جرم مخالفت با دولت زنداني و شكنجه شدندو در حيابان ها با جراثقال در گروههاي هشت نفري به دار آويخته شدند. اكثر آنان اعضا يا هواداران گروههايي مثل مجاهدين خلق..چريكهاي فدايي خلق..راه كارگر..پيكار ..حزب رنجبران و حلاصه گروههايي بودند كه با رژيم جمهوري اسلامي هيچ سنحيتي نداشتند و سابقه مبارزاتي بيشترشان به زمان شاه برميگشت..
پس از انقلاب گروههايي مثل مجاهدين انقلاب اسلامي ...حزب جمهوري اسلامي و ..درست شدند كه صد در صد طرفدار جمهوري اسلامي بودند. . كارشان سركوب مخالفان و هماهنگ كردن چماقداران بود. (‌اخلاف و اسلاف جناب الله كرم(


در سال 67 با پروژه خلاص شدن از زندانيان سياسي اكثر زندانيان سياسي اعدام شدند تا بحال نام هزاران نفر توسط گروههاي مختلف جمع آوري شده است و با توجه به آمار زندانها قبل و بعد از قتل عام گمان ميرود كه اين آمار به سي هزار نفر برسد.

پس از روي كار آمدن خاتمي و باز و بسته شدن روزنامه ها و... عده اي مثل جلايي پور كه جلاد روستاي قارنا در كردستان است...سعيد حجاريان كه ازبنيانگذاران وزارت اطلاعات است و اكبر گنجي به بهانه اصلاح طلب بودن زنداني شدند.

نميدانم اكبر گنجي بود يا حجاريان كه نوشته بود كه شب اول كه در سلول انفرادي بوده به ياد جواناني افتاده بوده كه خودش از آنها بازجويي ميكرده است

در اين ميان هنوز جوانان در تظاهرات ضد رژيم به زندان ميافتادند و هنوز هم مي افتند (‌مثل احمد باطبي )
اما بوق تبليغات براي كساني مثل اكبر گنجي و هاشم آقاجري مي دمد. تا جايي كه در اينور و آنور دنيا كانديد جايزه هاي مختلف هم ميشوند .

نتيجه همه اينها اين است كه زندانيان سياسي فعلا در دو دسته ؛خودي ؛ و ؛ غير خودي؛ قرار دارند. وقتي در اخبار مي خوانيم كه گزارشگر ويژه سازمان ملل با خانواده زندانيان سياسي ملاقات كرد ليست زندانيان سياسي اين هاست:

احمد باطبي، هاشم آقاجري، اكبر گنجي، اعظم طالقاني، ساقي باقرنيا، فرزاد حميدي و فخر آور، سرحدي و طبرزدي

من باطبي را جزو خودي ها نميدانم . بعضي ها را هم نمي شناسم. اما ميبينم كه اسم آقاجري و اعظم طالقاني در اين ليست است.

اين هم نظرات ليگابو (‌گزارشگر ويژه)‌به نقل از روزنامه شرق:

آمبيي ليگابو، در ديدار روز گذشته خود با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از «تغييرات مترقيانه زيادي كه در سال هاي اخير در ايران روي داده است» ياد كرد. فرستاده ويژه سازمان ملل با اين حال، دغدغه خود را درباره توقيف برخي از مطبوعات و نيز قانون مطبوعات بيان كرد. ليگابو، ديدارش با «احمد مسجدجامعي» را نشانگر تصميم و حسن نيت «تهران» براي همكاري با وي خواند و گفت كه در چند روزي كه در ايران بوده، نهايت همكاري با او شده تا با هر فرد يا سازماني كه مايل است ديدار كند.


در همين حال سه زنداني سياسي در شرف اعدام هستند. رامين شريفي 27 ساله به جرم هواداري از حزب دمكرات كردستان در سقز ..سعيد ماسوري 38 ساله به جرم هواداري از مجاهدين در تهران و غلامحسين كلبي كه اتهامش نامعلوم است و هم اكنون در زندان اوين به سر ميبرد .
حكم قطع دست راست و پاي چپ چهار جوان به نامهاي رضا نظريت 22 ساله (دانشجو) محمد صفوي 22 ساله..مهدي بوپري 23 ساله(كارمند نفت) و حسين اميري 24 ساله ... در شيراز صادر شده است.

جواني به نام پيمان
عارف گفته است كه به دليل تهديدهايي از طرف افراد ناشناس مادرش سكته كرده است و او حاضر نيست با نماينده سازمان ملل ملاقات كند.
در اين ميان جاي خانم ابراهيمي مادر زهرا كاظمي هم خالي است.

آيا خانواده هاي هزاران زنداني سياسي كه در گورهاي دسته جمعي در خاوران دفن شده اند خواهند توانست با ليگابو ملاقات كنند؟ و بگويند حتي همين گورهاي دسته جمعي را دارند از آنها ميگيرند؟ آيا حانواده هاي قربانيان قتل هاي زنجيره اي امكان ملاقات خواهند يافت؟

به تازگي خانه داريوش و پروانه فروهر توسط دولت مصادره شد. براي اينكه آرش و پرستو فروهر فرش و صندلي و وسايل خون آلود را به عنوان اسناد جنايت و شقاوتي كه بر پدر و مادرشان رفت حفظ كرده بودند. آيا گزارشگر ويژه امكان خواهد يافت كه از اين خانه ديدن كند؟

اگر من و شما از اوضاع ايران خبر داريم گزارشگر ويژه هم خبر دارد. اگر واقعا قصد تحقيق در باره حقوق بشر در ايران را دارد بايد از چهارچوبي كه دولت برايش درست كرده است و از بازديد زندانهاي ؛‌نمونه؛ و زندانيان سياسي نمونه؛ ‌پار را فراتر بگذارد و با خانواده اي زندانيان سياسي ؛غير خودي؛ و حتي با مردم كوچه و خيابان ديدار كند تا بفهمد كه زندگي مردم در جهنمي كه جمهوري اسلامي برايشان درست كرده است چيزي كمتر از معجزه نيست.

امروز قرار است در خيابان قائم مقام فراهاني تجمعي براي ملاقات با نماينده ويژه صورت بگيرد. اميدوارم كه نماينده ويژه سرش را از پنجره بيرون كند و كمي هم با مردم عادي و خانواده هاي دردمند حرف بزند. اگر گزارش ليگابو بر حسب ملاقاتهايش با ؛زندانيان سياسي ؛ خودي و نمونه و طبق مصالح نظام و همدستان اروپاييش صورت بگيرد جناب ليگابو خواسته يا ناخواسته دستش را درست اين جانيان گذاشته است...

تك تك زندانيان سياسي درايران بايد آزاد شوند . چه خودي و چه غير خودي. . مجازاتهاي غير انساني مانند اعدام و قطع دست و پا و اعضاي بدن بايد لغو شوند. سالهاست كه رژيم ايران تمام قوانين حقوق بشر را زير پا گذاشته است. كاش سازمان ملل وقت و پول مردم ايران را تلف نكند. اين خواسته ها را پيش روي دولت ايران بگذارد و كوتاه نيايد. بيست و پنج سال نقض وحشيانه حقوق بشر ديگر مذاكره ندارد..




سلامی دوباره...
از تاخیرم معذرت میخواهم. .. این وقفه های گاه و بیگاه برا ی من لازم است. هم کمی به کارهای عقب افتاده می رسم و هم میتوانم کمی از حاشیه (تر) به اوضاع نگاه کنم. می گویند در موسیقی سکوت .
.هم به اندازه نت ها مهم است. شاید برای من هم این وقفه ها به اندازه نوشتن و حرف زدن مهم باشد.. .
.از همه دوستان مهربان و خوبی که در این مدت پیغام گذاشتند متشکرم. اگر بگویم که شماها وبلاگستان را خانه دوم من کرده اید اغراق نکرده ام.

*************
دوباره سانسور در وبلاگستان



وبلاگ مورد نظر شما به علت رعايت نکردن توافقنامه پرشين بلاگ ، مسدود مي باشد.

The requested weblog has been disabled due to a Terms Of Service violation


به تازگی هر سایت مخالف را با آدرس پرشین بلاگ باز کنید دو خط بالا را در آن می بینید.

پروین عزیز نوشته است که پرشین بلاگ وبلاگهای آگاهی دهنده مثل برای دفاع از آزادی..هاون و هبوت را مسدود کرده است. مهشید هم در نظر خواهی شبح عزیز اشاره کرده بودکه وبلاگ "درد دل فرزند اعدام" مسدود شده است.

دلیل این کار پرشین بلاگ را نمیدانم. از همان روز اول هم حسن آقا و فضولک و خیلی های دیگر در باره
.. پرشین بلاگ هشدار دادند. من هم خوش بین نبودم. به نظر من پرشین بلاگ حتی اگر وابسته به دولت هم نباشد چون یک سرور ایرانی است مجبور است طبق قوانین ضد انسانی دولت ایران عمل کندو دست آحر تبدیل شود به سانسورچی حکومت.

به هر حال من به سهم خودم حاضرم برای هر کدام این دوستان که مایل باشند در بلاگ اسپات وبلاگ ونظر خواهی فارسی درست کنم و در اختیارشان بگذارم. اگر دوستان دیگر هم همکاری کنند خیلی زودتر به نتیجه میرسیم. .
هر کدام دوستان که مایل باشند لطفا یا در نظر خواهی پیام بگذارند یا با ایی میل به من اطلاع بدهند.
golku81@yahoo.com

******************

تب شیرین عبادی و جایزه صلح نوبل با همان شتابی که برافروخته شد فرو نشست. هر کس بهترین دوست و بدترین دشمن خودش است و این را شیرین عبادی با مصاحبه ها یش و با کلمات قصاری که در سخنرانی هایش به خوردمردم داد اثبات کرد.شیرین عبادی فرصتی گرانبها را از دست داد. مردم بااستقبالی که در اولین روزها از اوکردندو با گردهم آیی شان در فرودگاه انتظارات خودشان را صریحا بیان کردند اما مثل اینکه شیرین عبادی ترجیح داد حیلی از شعارها را نشنود
. برخی دوستان میگویند از شیرین عبادی انتظار قهرمان بودن نداشته باشیم. آری اما از او انتظارسقوطی اینگونه را هم نداشتیم. راستی اگر شیرین عبادی اصلا اظهار نظر نمیکرد چه میشد؟
بدبختی این است که حالا شیرین عبادی بعنوان برنده جایزه صلح نوبل به مانندواسطه حقوق بشر میان ایران و دنیا قرار گرفته است. گزارشگران حقوق بشر که در ایران هستند با او ملاقات کرده اند. وقتی خبر را خواندم بی اختیار آه از نهادم بر آمد. وای بر زندانیان سیاسی ما....

اما چه جالب است که مردم همانطور که از خاتمی عبور کردند از شیرین عبادی هم عبور کردند.اما عبور از حاتمی شش سال طول کشید و عبور از شیرین عبادی شاید شش هفته یا کمتر.
این نشان میدهد که مردم دنبال اسم و رسم نیستند. عمل می خواهند. هر که کار و عملش در حدمت مردم باشد او را پشتیبانی میکنند. هر کس که فقط بخواهد حرف بزند و هر کس که بخواهد برای این حکومت خونخوار آبرو و زمان بخرد در میان مردم جای خود را از دست میدهد و این بسیار امیدوار کننده است..

اشرف دهقانی در همان اوایل تحلیلی بر جایزه شیرین عبادی نوشت با نام "جایزه صلح نوبل در خدمت تداوم خشونت در ایران. که هنوز در سایت دیدگاه هست و میتوانید در اینجا بخوانید..
**************

پناهجویان بی پناه




عکس ها از سایت ایران -نبرد

سیاست های پناهندگی در اروپا حیلی سخت تر شده است و بسیاری از پناهندگان در حظر اخراج هستند. در بروکسل پناهچویان نوزده روز است که در اعتصاب غذا هستند.
خبر از رادیو فردا به نقل از ایران لیبرتی:

اعتصاب غذاي پناهجويان ايران و تظاهرات چند هزار نفره در بروكسل در حمايت از آنها

در بلژيك دهها پناهجوي ايراني در بروكسل نوزده روز است كه در اعتصاب غذا هستند. اين اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسيدگي به خواستهاي بيش از شش هزار پناهجويي كه در اين كشور در معرض اخراج قرار دارند، صورت گرفته است. امروز در بروكسل تظاهراتي چندين هزار نفره با حضور شماري از چهره هاي سياسي، فرهنگي و حقوقي اين كشور در حمايت از اين اعتصاب غذا برگزار شده كه هم اكنون جريان دارد. آقاي الوندي از سخنگويان اين تظاهرات در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: تظاهرات را كميته دانشجويي مستقر در دانشگاه UMB محل تحصن پناهجويان ايراني برگزار كرده و خواهان ناامن شناساندن ايران، به رسميت شناساندن حقوق پناهندگي براي ايرانيان، توقف هرگونه مذاكره بين دولت بلژيك و ايران براي بازگرداندن پناهجويان و به رسميت شناختن حق زندگي در بلژيك و صدور مجوز كار براي ايرانيان است. ما اعتصاب غذا را تا زماني كه يك برخورد كاملا رسمي صورت نگيرد ادامه ميدهيم.


برای دیدن بقیه عکس ها اینجا را کلیک کنید.

فراخوان کمیته نجات پناهندگان را در اینجا بخوانید. . طبق این فراخوان روز سه شنبده یازده نوامبر تظاهرات دیگری در وبن در برابر سفارت بلژيك برگزار خواهد شد.

به عنوان وبلاگ نویسان بیایید به برگرداندن پناهندگان به ایران اعتراض کنیم..