Monday, October 20, 2003



این پتیشن را امضا کنید.

-----------------
فراخوان مریم رجوی برای تحریم انتخابات و برگزاری رفراندم تحت نظر سازمان ملل در ایران

-------------------------

دوستان گرامی
باز گل کو چند روزی در اینجانخواهد بود. نمیدانم شاید یک هفته شاید هم دوهفته. میدانم که بحث ها تمام نشده اند اما میدانم که راههایمان اگر جداهم باشد هدفمان یکی است.آزادی و زندگی انسانی.
در هفته های گذشته نشان دادیم که میتوانیم بر سر آرمانهایمان با هم متحدباشیم. این همان چیزی است که آدمخوارها را به لرزه در می آورد.مسلما اگر همه مان یک جور فکر کنیم میشویم فتوکپی هم دیگر. مهم این است که بتوانیم متفاوت فکر کنیم اما در برابرحرف حساب سر فرود بیاوریم و بهش فکر کنیم. مهم این است که بتوانیم عنکهایی را که در طول سالها به زور بر چشممان گذاشته اند بیندازیم دور و خودمان از روی واقعیت ها قضاوت کنیم.امیدوارم که بتوانم خودم هم به نصیحت خودم عمل کنم!

اینها را برای این نوشتم که به گمانم حداقل دو محور دیگر هست که مارامتحد میکند. یکی آزادی زندانیان سیاسی ( که به همت مهشید عزیزپتیشنش به راه افتاده) و لغو حکم اعدام ( که امیدوارم به زودی آن هم به راه بیفتد) و دیگری تحریم انتخابات و تقاضای رفراندم تحت نظر سازمان ملل.
تجربه افسانه نورزی اثبات کرد که میتوان یکی شد. امیدوارم این تجربه ادامه پیدا کند.
تا یکی دو هفته دیگر ......




Monday, October 13, 2003

چند خبر:

خبر اول از هاله عزيز به نقل از بي بي سي:

اعدام افسانه نوروزي متوقف شد.

فاطمه راکعی، نماينده مجلس شورای اسلامی از به تعويق افتادن اجرای حکم اعدام افسانه نوروزی خبر داد

اين حبر نشانه موفقيت نسبي افشاگري ها و درخواستهايي است كه توسط ايرانيان مبارز و آزاديخواه در ايران و خارج انجام شد و جامعه وبلاگستان هم سهم خود را در آن دارد. چه خوب كه ساكت ننشستيم. چه خوب كه ديديم اتحاد ما در راستاي آرمان هاي انساني ممكن است.
اما بايد هشيار بود. نه حكم اعدام لغو شده است و نه افسانه آزاد شده است.فقط حكم اعدامي كه افسانه هم زير پايش را انگشت زده به تعويق افتاده است. بايد به فشارها و درخواست ها ادامه داد و گرنه در هياهوهايي كه .
رژيم در به راه انداختنشان استاد است ممكن است افسانه نورزوي فراموش شود و يك روز هم خبر بدهند كه بالاخره اعدام شد.


اين را هم اضافه كنم كه درست در روز ده اكتبر كه روزجهاني مبارزه با اعدام است و در گير و داري كه سر همه به افسانه نوروزي گرم بود يك زن در زندان اوين پس از تحمل هشتاد ضربه شلاق اعدام شد. قبل از او هم يك مرد به نام فرزاد -ج در زندان پارسيلون لرستان پس از تجمل 174 ضربه شلاق اعدام شد.
(خبر به نقل از ايران ليبرتي)

آتش عزيز در وبلاگش در باره مجازات اعدام نوشته و نظر شما را مoالف يا موافق ميخواهد. بياييد اين بار براي لغو مجازات اعدام و لغو تمامي مجازات هاي ضد انساني متحد شويم.


راضيه 27 ساله كه توسط پدر و مادرش به آتش كشيده شده بود پس از 16 روز در بيمارستاني در شيراز جان سپرد.
(
نوشته آتش عزيز را در اين مورد بخوانيد.


از مصاحبه هاي شيرين عبادي:

از مصاحبه شيرين عبادي با نيوزويك:

. در حقيقت بزرگترين ثمره‌ي اين جايزه آن است كه نشان مي‌دهد برخلاف برخي ادعاها، هنوز اين امكان وجود دارد كه مردم در ايران به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و هم چنين زمينه‌ي فعاليت مناسب براي احياي حقوق بشر در اين كشور فراهم شود.

من هنوز معتقدم كه اين امكان وجود دارد كه اصلاحات در ايران انجام شود، اما اين عقيده نيز وجود دارد كه در حال حاضر زمان زيادي به انجام چنين كاري و پياده كردن چنين تفكراتي در عمل مانده باشد. حتي در كشوري مثل ايران كه اقدامات چشم گيري در خصوص انجام اصلاحات به چشم نمي‌خورد، شمار زيادي از مردم كه از انجام اصلاحات حمايت مي‌كنند به طرز چشمگيري در حال افزايش است. اين مساله اين اميدواري را براي من به وجود مي‌آورد كه انجام اصلاحات در نهايت صورت خواهد گرفت.

(متن مصاحبه از سايت ايسنا)
×××××××
(به نقل از سايت جبهه همبستگي)

خبرگزاری آلمان

يکشنبه دوازدهم اکتبر-03

برنده جايزه نوبل خانم شيرين عبادی اروپائيها را فرا خواند که بطور قويتری در باره مشگلات ايران توجه نشان دهند

او گفت که اين کشور توجه بيشتری لاز م دارد . روزنامه تاگس اشپيگل نوشت که این خانم وکيل معتقد است که د ر جنگ قدرت با محافظه کاران ، در پايانش رفرميستها پيش خواهند برد. شيرين عبادی البته گفت که اين طول خواهد کشيد

×××××××
شيرين عبادي در مصاحبه باروزنامه تاگس سايتونگ المان

آزادي عقيده در حال حاضر در ايران وسيع تر از گذشته است

. جمهوری اسلامی هرگز خانواده ها ی فعالين حقوق بشر و يا کسانی که به آنها نزديک بوده اند را مورد حمله قرار نداده است. بغير از اولين سالهای بعد از انقلاب

(متن مصاحبه )


×××××××××
مصاحبه شيرين عبادي با اشپيگل

تمامي رفرمها در ايران بايد بطور صلح جويانه اي به حركت در آورده شود. زمان نفرت حشونت و جنگ گذشته است. اما همچنين زمان سركوب گذشته است. من دولت ايران را فرا ميخوانم كه حقوق بشر را مورد احترام قرار دهد.

اشپيگل: اما بسياري از ايراني ها كه در اين جهت تلاش كردند اكنون در زندان مي باشند.
عبادي : بله و من آرزو دارم كه اينها هر چه زودتر آزاد شوند . من اين مبارزه را بيست سال است كه دارم انجام ميدهم و خودم هم مجكوم شده ام. اما با وجود اين هرگز اميد را از دست نداده ام كه در ايران يك تحول صلح آميز به سوي اصول دمكراسي ايجاد شود.
(متن مصاحبه )

******************************
شما چي؟‌آيا هنوز به اصلاحات اميد داريد؟به گمانم بايد پياممان را روشن تر به حانم شيرين عبادي برسانيم.

اين حكومت در عرض 25 سال گذشته با تمام سردمدارانش از خميني تا رفسنجاني تا خاتمي گرفته امتحانش را پس داده و اثبات كرده كه اصلاح نمي پذيرد.
ما حقمان را ميخواهيم. مي خواهيم زندانيان سياسي آزاد شوند. . احكام غيز انساني لغو شوند و عاملان قتل و كشتار مردم محاكمه شوند و دستشان .از زندگي مردم كوتاه شود. ما يك زندگي معمولي و انساني براي همه مي خواهيم. آرامش حيال. زندگي بدون ترس و و حشت. پنجاه يا صد سال ديگر هم وقت نداريم. . بيست سال ديگر ايران با اين روند آنگولا خواهد شد.

شما كه وكيل پرونده هاي قتل هاي زنجيره اي ..متهمان كوي دانشگاه و ..بوده ايد به خوبي بايد به پوسيدگي اين نظام آگاه باشيد. هيچكدام از آن پرونده ها به نتيجه نرسيده است. كدام اصلاحات؟
حانم شيرين عبادي عزيز. اصلاحات در اين حكومت مرده است و بوي تعفنش همه جا را گرفته است و با گرفتن بيني مان اين بو از بين نخواهد رفت . بايد از دست لاشه راحت شويم.




Sunday, October 12, 2003

دوستان عزيز

نامه به كوفي عنان براي نجات جان افسانه نوروزي با ۸۳ امضا امروز ۱۲ اکتبر به کوفي عنان..دفتر سازمان عفو بين الملل در
لندن..کميته حقوق بشر سازمان ملل و کميته رفع تبعيض از زنان در سازمان ملل ارسال شد.
باتشکر از همه دوستان امضا کننده. از کساني هم که به هر دليل امضا نکردند خواهش ميکنم دليلشان را بنويسند
به آدرس:
golku81@yahoo.com
تا در موارد بعدي اگر اشكالي هست برطرف شود..
يك اطلاعيه از مركز فرهنگي زنان- ميتينگ اعتراضي در تهران

ميتينگ اعتراضي "مركز فرهنگي زنان " براي رهايي " افسانه"

در اعتراض به حكم اعدام براي افسانه نوروزي با ما همراه شويد

23 مهر، پارك لاله، ساعت 16.30- 17.30

حكم اعدام افسانه نوروزي در حالي اعلام مي شود كه وي پس از گذشت شش سال همچنان بر ادعاي خود مبني بر دفاع مشروع اصرار دارد. ادعاي او به استناد ماده 61 قانون مجازات اسلامي است كه مي گويد: (( هر كس در مقام دفاع از نفس يا ناموس و يا مال خود يا ديگري و يا آزادي تن خود يا ديگري در برابر هرگونه تجاوز فعلي يا خطر قريب الوقوع, عملي انجام دهد كه جرم باشد در صورت اجماع شرايط زير, قابل تعقيب و مجازات نخواهد بود :

- دفاع با تجاوز و خطر متناسب باشد.
- عمل ارتكابي بيش از حد لازم نباشد.
- توسل به قواي دولتي بدون فوت وقت عملاً ممكن نباشد و يا مداخله قواي مذكور در رفع تجاوز و خطر موثر واقع نشود. ))

شش سال پيش (1376) افسانه نوروزي به همراه همسر و فرزندانش ميهمان يكي از دوستانشان در جزيره كيش بودند. هنگامي كه همسر او به دلايل شغلي چند روزي كيش را ترك مي كند افسانه و فرزندانش در منزل ميزبان مي مانند. پس از رفتن او در برخوردي كه ميان ميزبان و افسانه به وجود مي آيد افسانه صاحبخانه را كه قصد تجاوز به او را داشته با ضربات چاقو از پاي در مي آورد.

با توجه به حكم صادر شده و با توجه به پافشاري افسانه مبني بر دفاع مشروع ، ما نيز در مركز فرهنگي زنان ضمن اعتراض به صدور حكم اعدام به اتهام قتل عمد براي افسانه نوروزي خواستار لغو حكم صادره و بازبيني مجدد پرونده در ديوان عالي كشور هستيم و به همين منظور روز چهارشنبه 23 مهر ماه 1382، ساعت 16.30- 17.30 تجمعي در پارك لاله (ضلع جنوبي پارك , در ورودي مشرف به بلوار كشاورز ) برگزار خواهيم كرد.

گفتني است مركز فرهنگي زنان در حال حاضر كوشش هاي لازم را براي دريافت مجوز برگزاري تجمع انجام داده است و به محض دريافت مجوز قطعي هرگونه تغيير در برنامه را متعاقبا اعلام خواهد كرد.

مركز فرهنگي زنان تشكلي است غير دولتي و فعاليت هاي فرهنگي , اجتماعي و پژوهشي خود را در مورد مسائل زنان از سال 1379 آغاز كرده و مجوز فعاليت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت داشته است.

مركز فرهنگي زنان

Friday, October 10, 2003

جايزه صلح نوبل به شيرين عبادي


(عكس از ياهو)

گرفتن اين جايزه را به خانم عبادي تبريك ميگويم.
خبر را اول در ياهو نيوز ديدم كه نوشته بود يك ايراني جايزه صلح نوبل را گرفته است. راستش اول فكر كردم داده اند به هاشم آقاجري..(‌نميدانم كجا صحبت كانديدا شدنش را شنيده بودم). خبر را كه باز كردم ديدم نوشته شيرين عبادي و يك نفس راحت كشيدم. . اگر قرار بود من جايزه نوبل به كسي بدهم احتمالا به زنان و مردان آزاده اي كه در راه آزادي وطنشان سالهاست دارند مبارزه ميكنند ميدادم نه به كسي كه ميخواهد در چهار چوب همين دولت رفرم كند و به قول مهشيد با لغو مجازات اعدام هم مخالف است. اما اين جوايز معمولا بيشتر جنبه سياسي دارند و تا بحال نديده ام به كساني كه افكار راديكال دارند داده شوند. خوشحالي ام از اين بود كه لااقل خانم عبادي مجيز اين دولت را نگفته است و حتما كه از هاشم آقاجري و پاپ ژان پل دوم و جرج بوش و آريل شارون كانديداي بهتري است.


حوشحالي ام وقتي كه ايشان را بدون روسري در كنفرانس مطبوعاتي ديدم بيشتر شد. نه به دليل اينكه با روسري مخالفم بلكه به اين دليل كه شيرين عبادي .
. . نشان داد كه به زور دارد روسري سرش ميكند.فكر كردم در موقع ورود به ايران ديگر نخواهند توانست اذيتش كند.

به نظر من مهم تر از گرفتن جايزه نوبل اين است که شيرين عبادی با اين جايزه چه خواهد کرد. اين جايزه به سادگی می تواند نمادی شود برای اينکه بگويند در ايران هم دمکراسی است و يا اين جناح از آن جناج بهتر است يعنی اينکه باهاش برای اين رژيم مشروعيت بخرند (‌مثل روی کار آمدن خاتمی)‌يا اينکه شيرين عبادی اين را تبديل کند به پتکی بر سر هر دو جناح و با استفاده از تريبون بين المللی که به دست آورده و با علم به اینکه ديگر به اين راحتی دولت نخواهد توانست سرش را زير آب کند از نقض مستمر و وحشيانه حقوق بشر در ايران پرده بردارد. به گمان من مسئوليت اين بار بر روی دوش شيرين عبادی بسيار
سنگين است و حالا در مرز انتخاب قرار دارد. شايد بدون اين جايزه زندگی اش خيلی راحت تر ميبود.

در احبار ياهو نوشته است كه اسدالله بادامچيان از جناح محافظه كار ايران اين جايزه را محكوم كرده است و آن را كار؛امريكاي جهانخوار؛‌دانسته. و لي جناب ابطحي تبريك گفته و فرموده است كه ؛‌در سايه اين جايزه اميد ميرود كه قوه قضاييه روشهايش را عوض كند.؛(انگار قوه قضاييه ايران مال مريخ است و جناب ابطحي كاملا از اقدامات اين قوه مبراست!!!)
!يعني استفاده از اين جايزه براي ماست مالي تمام جنايات رژيم.

به گمان من بايد ديد كه عوايد اين جايزه نصيب کی ميشود ملت ايران يا دولت ايران و اين را بايد شيرين عبادی با اقدامات و افشاگری هایش مشخص کند.ارزش واقعی اين جايزه آنوقت معلوم خواهد شد و گرنه در قالب همان ارزش مادی و يک فرصت از دست رفته باقی خواهد ماند. بي .
. صبرانه منتظرم كه ببينم كه شيرين عبادي از اين اعتبار جهاني براي لغو حكم اعدام ..آزادي زندانيان سياسي و محاكمه قاتلين فرزندان مردم استفاده كند..




Thursday, October 09, 2003

آيا افسانه نوروزی بايد آزاد شود؟

دوستانی ميپرسند که آيا افسانه نوروزی مستحق آزادی است؟ هر چه باشد او هم جان انسانی را گرفته است.. می گويند بانفس مجازات اعدام مخالفند اما افسانه نوروزی را کاملا بی گناه نمی دانند.
. مسلما من و شما از پشت صفحه کامپيوتر هرگز نخواهیم توانست خودمان را به جای افسانه نوروزی قرار دهيم. اینحا دو مسئله مهم است:
1- مسئله اعدام و ديگر احکام ضد انسانی به طور اعم
2- مسئله افسانه نوروزی به طور اخص

مثل اینکه در شماره يک (ضرورت لغو حكم اعدام ) همه با هم موافقيم.

در باره افسانه فقط يک سوال دارم:
آیا ما همه واقعيت را ميدانيم؟

مسلما نه. تا آنجا که من ميدانم دادگاه افسانه نوروزی علنی نبوده است. .
:اما تا آنجا که از شنيده ها و خوانده هايمان میدانیم
1-مقتول در اتاق خواب افسانه نورزوی به او حمله کرده است
2-مقتول رييس حفاظت اطلاعات بندرعباس بوده است

اگر افسانه قتل را عمدا انجام داده باشد باید این سناريو رااز قبل تهیه کرده باشد که حتی دادگاه افسانه نوروزی نيز جنین اتهامی به او وارد نکرده است.
اگر قتل غیر عمد باشد باید دید که آیا شش سال زندان در بدترین زندان ایران آیا برای او کافی نیست؟
راستی اگر هر يک از ما جای افسانه بوديم چه میکرديم؟

اگر افسانه نوروزی از خودش دفاع نمیکرد به احتمال زيد به جرم زنا سنگسار میشد. کدام مقامی میخواست رييس حفاظت اطلاعات را محکوم کند؟ مسلما رییس جمهور محبوب باآن سابقه درخشانش در قتل های زنحیره ای و پرونده زهرا کاظمی چنین کاری نمیکرد.
میشود گفت افسانه نوروزی مرگ با طناب را به مرگ زیر انبوده سنگ ترجيح داده است.

سوال دیگر این است که آیا دولتی که سی هزار نفر زندانی سیاسی را در یک تابستان قتل عام میکند و جوانان مردم را به بهانه های الکی در میدان ها به دار می آویزد...زندانیان سیاسی را به نام قاچاقچی مواد مخدر اعدام میکند..اما قاتلین نویسندگان و اندیشمندان و مبارزان را آزاد میگذارد.....دولتی که دست خودش تا مرفق به خون مردمانش آلوده است آیا صلاحیت رسیدگی به این پرونده را که یک طرفش منسوب به وزارت اطلاعات همین دولت است را دارد یانه؟
راستی اگر قضیه برعکس بو د و یک شهروند عادی در حال حمله به زن رییس حفاظت اطلاعات کشته شده بود آیا زن رییس حفاطت اطلاعات هم حکم اعدام می گرفت؟

راستی اگر قرار است همه قاتلي محاکمه شوند نباید اول نوبت کسانی باشد که در یک تابستان هزاران هزار انسان را قتل عام کردند و بعد اجسادشان را در کامیونهای حمل گوشت تلنبار کردند و در گودالهای جمعی دفن کردند؟ یا آن تروریستهایی که در ایران و خارج سر مخالفین را گوش تا گوش بریدند؟

مسلم این است که عدالت در ایران مثل خود دولت پوشالی است. اگر قرار است افسانه نوروزی مجازات شوداولا مجازاتش نباید اعدام باشد .دوماباید دادگاهش علنی باشد و مردم هم بتوانند قضاوت کنند و از همه جزييات آگاه باشند.

آزادی افسانه نوروزی به شرطی خطرناک است که در صورت آزادی به دیگران صدمه برساند.اگر دادگاه نتواند این را اثبات کند افسانه باید آزاد شود..

در این باره دو مطلب از نوشی عزیز و شبح گرامی می آورم:

ازوبلاگ نوشی:

وقتی پدری سر دختر هفت ساله شو توی یکی از شهرای جنوبی گوش تا گوش میبره و بعد توی گونی میندازه و میگه میتونم بکشمش چون باباشم. وقتی که پزشکی قانونی بررسی میکنه و میبینه چاقو کند بوده و بعضی جاها با دست، بله با دست سر بچه رو جدا کرده، اونوقت این بابا فقط سه سال محکومیت زندان میگیره، نمیدونم اسم اینو میتونم بذارم سهم در نظر گرفته شده واسه من یا نمیتونم.
نمیدونم وقتی عمویی به دختر برادر نه ساله ش توی یکی از شهرهای شمالی کشور تجاوز میکنه و دخترک رو با اون حال میبرن بیمارستان، اونوقت عموی اون بچه، فقط به خاطر اینکه بابا و مامان دختر ازش شکایت نکردن راست راست تو خیابون راه میره، میتونم بگم اینم سهم در نظر گرفته شده من هست یا نه.
نمیدونم وقتی زنی فقط بخاطر اینکه نمیخواد بهش تجاوز بشه، مردی رو میکشه و اون وقت حکم اعدام میگیره، اما وقتی زنی میره به پزشک قانونی و تن و بدن خودش و دختر شش ساله ش رو نشون میده که شوهرش به چه روزی اونا رو انداخته و از تجاوز وحشیانه همسرش به خودش میگه و جواب میشنوه که شوهر به قصد تنبیه و آموزش میتونه دست روی زن و بچه بلند کنه و در مورد تجاوز (همراه
با آسیب دیدگی) چون فرد خاطی شوهر خانوم بوده دادگاه نمیتونه کاری بکنه، حق دارم ادعا کنم اینا سهم در نظر گرفته شده منه یا نه.............



شبح عزیز
هم در ایی میلی در جواب به دو نفر از دوستان در رابطه باهمین مسئله نوشته بود::

ما در مقام قضاوت ننشسته‌ايم مسئله اين است که:
- با حکم اعدام به هر دليلی مخالف هستيم.
- با اين روش قوه قضاييه که برای افکارعمومی احترام قايل نيست و بعد از شش سال ما هنوز هيچ توضيح روشنی از پرونده نداريم مخالف هستيم
- اين که گناه‌کاری محکوم نشود هميشه به‌تر از آن است که بی‌گناهی محکوم شود.

و اما تاجايي که من از پرونده با اطلاع هستم. (و در مطبوعات خوانده‌ام)اين مقتول بوده است که لخت و بدون لباس در اتاق خواب افسانه به او حمله کرده است. افسانه نه تنها در زير تخت خواب که در جاهای مختلف خانه چاقو پنهان کرده است چون همسرش در تهران بوده است و او احساس ناامني می‌کرده است. سی‌وپنج ضربه چاقو در درگيری و کشمکش به مقتول وارد شده است و دست افسانه هم زخمي شده است. وقتی مرد قوی هيکلی نظامی به زنی حمله می‌کند آن زن برای دفاع مجبور است ضربات مختلفي وارد کند وحشت‌زده‌گی او را هم بايد درنظر گرفت. روزنامه شرق امروز نوشته است که کارشناسان اداره‌ی آگاهی بر دفاع افسانه شهادت داده‌اند...

با تمام اين اوصاف مسلما افسانه نوروزي مجرم است اما من تصور مي‌کنم 6 سال زنده‌گی زير تيغ اعدام در زندان بندرعباس که چزو بدترين زندان‌های جهان به شمار می‌رود کيف کمی نباشد...

ضمنا فراموش نکنيد که در مبارزه با اين غول مطلق نمی‌توان نسبی‌گرا بود هر چند من در تمام يادداشت‌های خود از يک‌سال‌ونيم پيش تا کنون به مجرم بودن افسانه هم
اشاره کرده ام

________________________
*****************

دلالی مرگ
این نکته راهم بایداضافه کنم که دلیل حکم اعدام افسانه این است که خانواده مقتول توانسته اند مبلغ ده میلیون تومان پول دیه را به دولت پرداخت کنند. یعنی اگر پول نداشتند افسانه اعدام نمیشد!!!عدالت از نوع ملایی!؟ یکی کشته شده و یکی دیگر حکم اعدام دارد. دو زندگی از بین خواهد رفت و در این میان دولت ایران ده میلیون تومان به جیب خواهد زد.

اعدامی ده میلیون تومان!!! اسم این به جز دلالی مرگ جیست؟
*********************

من هنوز هم بامطلبی که در بنر نوشتم موافق هستم و معتقدم افسانه نوروزی باید آزاد شود.





نظرخواهی مطالب قبلی در باره افسانه نوروزی


******
پي نوشت:جزييات پرونده افسانه نوروزي را در اين مقاله بخوانيد. طبق اين نوشته افسانه نوروزي دو بار توسط دو كارشناس و يك قاضي تبرئه شده است اما چون مقتول از نزديكان واعظ طبسي بوده است هر سه نفر از پرونده كنار گذشته شده اند.
********
طبق اين خبر قرار بوده كه افسانه نوروزي روز 14 يا 15 مهرماه به طور پنهاني اعدام شود اما كارزار بين المللي عليه حكم اعدام او فعلا اين امر را متوقف كرده است.



Saturday, October 04, 2003



(عكسها از پيك ايران)

دوستان عزيز

اگر خواهان لغو حكم اعدام افسانه نوروزي هستيد لطفا::


1- به اين لينك برويد و پتيشني را كه هاله عزيز تهيه كرده است امضا كنيد.
2- به اين صفحه برويد و اسمتان را در ليست بگذاريد.(نامه اي كه در اين پايين گذاشته ام در همان صفحه به انگليسي آمده و ديگر لازم نيست اينجا امضا بگذاريد).


حميد عزيز نوشته كه حكم اعدام افسانه نوروزي به او ابلاغ شده است و هر لحظه بيم اعدام او ميرود.. اگر بتوانيد متن پتيشن را به دوستان ايراني و خارجي تان ايي ميل كنيد امضاي بيشتري جمع خواهد شد..

حسن آقا نامه دردمندانه مهديه دختر افسانه نوروزي به هاشمي شاهرودي را در همان صفحه گذاشته است.. امينه لاوال بايد خيلي خوشحال باشد كه . درنيجريه به دنيا آمده است و نه در ايران.





Wednesday, October 01, 2003

بنر جديد



اين بنر را حسن آقا درست كرد ه است و كدش را هم ميتوانيد از صفحه حسن آقا برداريد. وقتي كپي و پيست كرديد اگر ي را جدا مي بينيد ميتوانيد در تمپليت خودتان تصحيحش كنيد.
خيلي متشكر از حسن آقا كه با اين سرعت به كمك آمد.

پي نوشت:
حسن آقا يك صفحه جدا براي افسانه نوروزي درست كرده است . . كه لينكش اين است:
http://home.c2i.net/ahoraian/

متن انگليسي نامه را حسن آقا در آنجا گذاشته است. اين نامه در صورتيكه تعداد امضا زياد باشد هفته ديگر براي سازمان ملل فرستاده خواهد شد.

براي امضا كردن به همان صفحه
http://home.c2i.net/ahoraian/برويد و آنجا در نظرخواهي اسمتان را بنويسيد يا ايي ميل بزنيد.

هاله عزيز
متني براي پتيشن تهيه كرده است كه اگر لطف كند و براي همه ايي ميل كند ميتوانيم هر دو را بفرستيم. پتيشن اين خوبي را دارد كه ميشود به خارجي ها و كساني كه حتي به وبلاگ دسترسي ندارند هم فرستاد و لازم نيست مختص وبلاگ باشد.



این پتیشن را امضا کنید.

-----------------
فراخوان مریم رجوی برای تحریم انتخابات و برگزاری رفراندم تحت نظر سازمان ملل در ایران

-------------------------

دوستان گرامی
باز گل کو چند روزی در اینجانخواهد بود. نمیدانم شاید یک هفته شاید هم دوهفته. میدانم که بحث ها تمام نشده اند اما میدانم که راههایمان اگر جداهم باشد هدفمان یکی است.آزادی و زندگی انسانی.
در هفته های گذشته نشان دادیم که میتوانیم بر سر آرمانهایمان با هم متحدباشیم. این همان چیزی است که آدمخوارها را به لرزه در می آورد.مسلما اگر همه مان یک جور فکر کنیم میشویم فتوکپی هم دیگر. مهم این است که بتوانیم متفاوت فکر کنیم اما در برابرحرف حساب سر فرود بیاوریم و بهش فکر کنیم. مهم این است که بتوانیم عنکهایی را که در طول سالها به زور بر چشممان گذاشته اند بیندازیم دور و خودمان از روی واقعیت ها قضاوت کنیم.امیدوارم که بتوانم خودم هم به نصیحت خودم عمل کنم!

اینها را برای این نوشتم که به گمانم حداقل دو محور دیگر هست که مارامتحد میکند. یکی آزادی زندانیان سیاسی ( که به همت مهشید عزیزپتیشنش به راه افتاده) و لغو حکم اعدام ( که امیدوارم به زودی آن هم به راه بیفتد) و دیگری تحریم انتخابات و تقاضای رفراندم تحت نظر سازمان ملل.
تجربه افسانه نورزی اثبات کرد که میتوان یکی شد. امیدوارم این تجربه ادامه پیدا کند.
تا یکی دو هفته دیگر ......




چند خبر:

خبر اول از هاله عزيز به نقل از بي بي سي:

اعدام افسانه نوروزي متوقف شد.

فاطمه راکعی، نماينده مجلس شورای اسلامی از به تعويق افتادن اجرای حکم اعدام افسانه نوروزی خبر داد

اين حبر نشانه موفقيت نسبي افشاگري ها و درخواستهايي است كه توسط ايرانيان مبارز و آزاديخواه در ايران و خارج انجام شد و جامعه وبلاگستان هم سهم خود را در آن دارد. چه خوب كه ساكت ننشستيم. چه خوب كه ديديم اتحاد ما در راستاي آرمان هاي انساني ممكن است.
اما بايد هشيار بود. نه حكم اعدام لغو شده است و نه افسانه آزاد شده است.فقط حكم اعدامي كه افسانه هم زير پايش را انگشت زده به تعويق افتاده است. بايد به فشارها و درخواست ها ادامه داد و گرنه در هياهوهايي كه .
رژيم در به راه انداختنشان استاد است ممكن است افسانه نورزوي فراموش شود و يك روز هم خبر بدهند كه بالاخره اعدام شد.


اين را هم اضافه كنم كه درست در روز ده اكتبر كه روزجهاني مبارزه با اعدام است و در گير و داري كه سر همه به افسانه نوروزي گرم بود يك زن در زندان اوين پس از تحمل هشتاد ضربه شلاق اعدام شد. قبل از او هم يك مرد به نام فرزاد -ج در زندان پارسيلون لرستان پس از تجمل 174 ضربه شلاق اعدام شد.
(خبر به نقل از ايران ليبرتي)

آتش عزيز در وبلاگش در باره مجازات اعدام نوشته و نظر شما را مoالف يا موافق ميخواهد. بياييد اين بار براي لغو مجازات اعدام و لغو تمامي مجازات هاي ضد انساني متحد شويم.


راضيه 27 ساله كه توسط پدر و مادرش به آتش كشيده شده بود پس از 16 روز در بيمارستاني در شيراز جان سپرد.
(
نوشته آتش عزيز را در اين مورد بخوانيد.


از مصاحبه هاي شيرين عبادي:

از مصاحبه شيرين عبادي با نيوزويك:

. در حقيقت بزرگترين ثمره‌ي اين جايزه آن است كه نشان مي‌دهد برخلاف برخي ادعاها، هنوز اين امكان وجود دارد كه مردم در ايران به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و هم چنين زمينه‌ي فعاليت مناسب براي احياي حقوق بشر در اين كشور فراهم شود.

من هنوز معتقدم كه اين امكان وجود دارد كه اصلاحات در ايران انجام شود، اما اين عقيده نيز وجود دارد كه در حال حاضر زمان زيادي به انجام چنين كاري و پياده كردن چنين تفكراتي در عمل مانده باشد. حتي در كشوري مثل ايران كه اقدامات چشم گيري در خصوص انجام اصلاحات به چشم نمي‌خورد، شمار زيادي از مردم كه از انجام اصلاحات حمايت مي‌كنند به طرز چشمگيري در حال افزايش است. اين مساله اين اميدواري را براي من به وجود مي‌آورد كه انجام اصلاحات در نهايت صورت خواهد گرفت.

(متن مصاحبه از سايت ايسنا)
×××××××
(به نقل از سايت جبهه همبستگي)

خبرگزاری آلمان

يکشنبه دوازدهم اکتبر-03

برنده جايزه نوبل خانم شيرين عبادی اروپائيها را فرا خواند که بطور قويتری در باره مشگلات ايران توجه نشان دهند

او گفت که اين کشور توجه بيشتری لاز م دارد . روزنامه تاگس اشپيگل نوشت که این خانم وکيل معتقد است که د ر جنگ قدرت با محافظه کاران ، در پايانش رفرميستها پيش خواهند برد. شيرين عبادی البته گفت که اين طول خواهد کشيد

×××××××
شيرين عبادي در مصاحبه باروزنامه تاگس سايتونگ المان

آزادي عقيده در حال حاضر در ايران وسيع تر از گذشته است

. جمهوری اسلامی هرگز خانواده ها ی فعالين حقوق بشر و يا کسانی که به آنها نزديک بوده اند را مورد حمله قرار نداده است. بغير از اولين سالهای بعد از انقلاب

(متن مصاحبه )


×××××××××
مصاحبه شيرين عبادي با اشپيگل

تمامي رفرمها در ايران بايد بطور صلح جويانه اي به حركت در آورده شود. زمان نفرت حشونت و جنگ گذشته است. اما همچنين زمان سركوب گذشته است. من دولت ايران را فرا ميخوانم كه حقوق بشر را مورد احترام قرار دهد.

اشپيگل: اما بسياري از ايراني ها كه در اين جهت تلاش كردند اكنون در زندان مي باشند.
عبادي : بله و من آرزو دارم كه اينها هر چه زودتر آزاد شوند . من اين مبارزه را بيست سال است كه دارم انجام ميدهم و خودم هم مجكوم شده ام. اما با وجود اين هرگز اميد را از دست نداده ام كه در ايران يك تحول صلح آميز به سوي اصول دمكراسي ايجاد شود.
(متن مصاحبه )

******************************
شما چي؟‌آيا هنوز به اصلاحات اميد داريد؟به گمانم بايد پياممان را روشن تر به حانم شيرين عبادي برسانيم.

اين حكومت در عرض 25 سال گذشته با تمام سردمدارانش از خميني تا رفسنجاني تا خاتمي گرفته امتحانش را پس داده و اثبات كرده كه اصلاح نمي پذيرد.
ما حقمان را ميخواهيم. مي خواهيم زندانيان سياسي آزاد شوند. . احكام غيز انساني لغو شوند و عاملان قتل و كشتار مردم محاكمه شوند و دستشان .از زندگي مردم كوتاه شود. ما يك زندگي معمولي و انساني براي همه مي خواهيم. آرامش حيال. زندگي بدون ترس و و حشت. پنجاه يا صد سال ديگر هم وقت نداريم. . بيست سال ديگر ايران با اين روند آنگولا خواهد شد.

شما كه وكيل پرونده هاي قتل هاي زنجيره اي ..متهمان كوي دانشگاه و ..بوده ايد به خوبي بايد به پوسيدگي اين نظام آگاه باشيد. هيچكدام از آن پرونده ها به نتيجه نرسيده است. كدام اصلاحات؟
حانم شيرين عبادي عزيز. اصلاحات در اين حكومت مرده است و بوي تعفنش همه جا را گرفته است و با گرفتن بيني مان اين بو از بين نخواهد رفت . بايد از دست لاشه راحت شويم.




دوستان عزيز

نامه به كوفي عنان براي نجات جان افسانه نوروزي با ۸۳ امضا امروز ۱۲ اکتبر به کوفي عنان..دفتر سازمان عفو بين الملل در
لندن..کميته حقوق بشر سازمان ملل و کميته رفع تبعيض از زنان در سازمان ملل ارسال شد.
باتشکر از همه دوستان امضا کننده. از کساني هم که به هر دليل امضا نکردند خواهش ميکنم دليلشان را بنويسند
به آدرس:
golku81@yahoo.com
تا در موارد بعدي اگر اشكالي هست برطرف شود..
يك اطلاعيه از مركز فرهنگي زنان- ميتينگ اعتراضي در تهران

ميتينگ اعتراضي "مركز فرهنگي زنان " براي رهايي " افسانه"

در اعتراض به حكم اعدام براي افسانه نوروزي با ما همراه شويد

23 مهر، پارك لاله، ساعت 16.30- 17.30

حكم اعدام افسانه نوروزي در حالي اعلام مي شود كه وي پس از گذشت شش سال همچنان بر ادعاي خود مبني بر دفاع مشروع اصرار دارد. ادعاي او به استناد ماده 61 قانون مجازات اسلامي است كه مي گويد: (( هر كس در مقام دفاع از نفس يا ناموس و يا مال خود يا ديگري و يا آزادي تن خود يا ديگري در برابر هرگونه تجاوز فعلي يا خطر قريب الوقوع, عملي انجام دهد كه جرم باشد در صورت اجماع شرايط زير, قابل تعقيب و مجازات نخواهد بود :

- دفاع با تجاوز و خطر متناسب باشد.
- عمل ارتكابي بيش از حد لازم نباشد.
- توسل به قواي دولتي بدون فوت وقت عملاً ممكن نباشد و يا مداخله قواي مذكور در رفع تجاوز و خطر موثر واقع نشود. ))

شش سال پيش (1376) افسانه نوروزي به همراه همسر و فرزندانش ميهمان يكي از دوستانشان در جزيره كيش بودند. هنگامي كه همسر او به دلايل شغلي چند روزي كيش را ترك مي كند افسانه و فرزندانش در منزل ميزبان مي مانند. پس از رفتن او در برخوردي كه ميان ميزبان و افسانه به وجود مي آيد افسانه صاحبخانه را كه قصد تجاوز به او را داشته با ضربات چاقو از پاي در مي آورد.

با توجه به حكم صادر شده و با توجه به پافشاري افسانه مبني بر دفاع مشروع ، ما نيز در مركز فرهنگي زنان ضمن اعتراض به صدور حكم اعدام به اتهام قتل عمد براي افسانه نوروزي خواستار لغو حكم صادره و بازبيني مجدد پرونده در ديوان عالي كشور هستيم و به همين منظور روز چهارشنبه 23 مهر ماه 1382، ساعت 16.30- 17.30 تجمعي در پارك لاله (ضلع جنوبي پارك , در ورودي مشرف به بلوار كشاورز ) برگزار خواهيم كرد.

گفتني است مركز فرهنگي زنان در حال حاضر كوشش هاي لازم را براي دريافت مجوز برگزاري تجمع انجام داده است و به محض دريافت مجوز قطعي هرگونه تغيير در برنامه را متعاقبا اعلام خواهد كرد.

مركز فرهنگي زنان تشكلي است غير دولتي و فعاليت هاي فرهنگي , اجتماعي و پژوهشي خود را در مورد مسائل زنان از سال 1379 آغاز كرده و مجوز فعاليت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت داشته است.

مركز فرهنگي زنان

جايزه صلح نوبل به شيرين عبادي


(عكس از ياهو)

گرفتن اين جايزه را به خانم عبادي تبريك ميگويم.
خبر را اول در ياهو نيوز ديدم كه نوشته بود يك ايراني جايزه صلح نوبل را گرفته است. راستش اول فكر كردم داده اند به هاشم آقاجري..(‌نميدانم كجا صحبت كانديدا شدنش را شنيده بودم). خبر را كه باز كردم ديدم نوشته شيرين عبادي و يك نفس راحت كشيدم. . اگر قرار بود من جايزه نوبل به كسي بدهم احتمالا به زنان و مردان آزاده اي كه در راه آزادي وطنشان سالهاست دارند مبارزه ميكنند ميدادم نه به كسي كه ميخواهد در چهار چوب همين دولت رفرم كند و به قول مهشيد با لغو مجازات اعدام هم مخالف است. اما اين جوايز معمولا بيشتر جنبه سياسي دارند و تا بحال نديده ام به كساني كه افكار راديكال دارند داده شوند. خوشحالي ام از اين بود كه لااقل خانم عبادي مجيز اين دولت را نگفته است و حتما كه از هاشم آقاجري و پاپ ژان پل دوم و جرج بوش و آريل شارون كانديداي بهتري است.


حوشحالي ام وقتي كه ايشان را بدون روسري در كنفرانس مطبوعاتي ديدم بيشتر شد. نه به دليل اينكه با روسري مخالفم بلكه به اين دليل كه شيرين عبادي .
. . نشان داد كه به زور دارد روسري سرش ميكند.فكر كردم در موقع ورود به ايران ديگر نخواهند توانست اذيتش كند.

به نظر من مهم تر از گرفتن جايزه نوبل اين است که شيرين عبادی با اين جايزه چه خواهد کرد. اين جايزه به سادگی می تواند نمادی شود برای اينکه بگويند در ايران هم دمکراسی است و يا اين جناح از آن جناج بهتر است يعنی اينکه باهاش برای اين رژيم مشروعيت بخرند (‌مثل روی کار آمدن خاتمی)‌يا اينکه شيرين عبادی اين را تبديل کند به پتکی بر سر هر دو جناح و با استفاده از تريبون بين المللی که به دست آورده و با علم به اینکه ديگر به اين راحتی دولت نخواهد توانست سرش را زير آب کند از نقض مستمر و وحشيانه حقوق بشر در ايران پرده بردارد. به گمان من مسئوليت اين بار بر روی دوش شيرين عبادی بسيار
سنگين است و حالا در مرز انتخاب قرار دارد. شايد بدون اين جايزه زندگی اش خيلی راحت تر ميبود.

در احبار ياهو نوشته است كه اسدالله بادامچيان از جناح محافظه كار ايران اين جايزه را محكوم كرده است و آن را كار؛امريكاي جهانخوار؛‌دانسته. و لي جناب ابطحي تبريك گفته و فرموده است كه ؛‌در سايه اين جايزه اميد ميرود كه قوه قضاييه روشهايش را عوض كند.؛(انگار قوه قضاييه ايران مال مريخ است و جناب ابطحي كاملا از اقدامات اين قوه مبراست!!!)
!يعني استفاده از اين جايزه براي ماست مالي تمام جنايات رژيم.

به گمان من بايد ديد كه عوايد اين جايزه نصيب کی ميشود ملت ايران يا دولت ايران و اين را بايد شيرين عبادی با اقدامات و افشاگری هایش مشخص کند.ارزش واقعی اين جايزه آنوقت معلوم خواهد شد و گرنه در قالب همان ارزش مادی و يک فرصت از دست رفته باقی خواهد ماند. بي .
. صبرانه منتظرم كه ببينم كه شيرين عبادي از اين اعتبار جهاني براي لغو حكم اعدام ..آزادي زندانيان سياسي و محاكمه قاتلين فرزندان مردم استفاده كند..




آيا افسانه نوروزی بايد آزاد شود؟

دوستانی ميپرسند که آيا افسانه نوروزی مستحق آزادی است؟ هر چه باشد او هم جان انسانی را گرفته است.. می گويند بانفس مجازات اعدام مخالفند اما افسانه نوروزی را کاملا بی گناه نمی دانند.
. مسلما من و شما از پشت صفحه کامپيوتر هرگز نخواهیم توانست خودمان را به جای افسانه نوروزی قرار دهيم. اینحا دو مسئله مهم است:
1- مسئله اعدام و ديگر احکام ضد انسانی به طور اعم
2- مسئله افسانه نوروزی به طور اخص

مثل اینکه در شماره يک (ضرورت لغو حكم اعدام ) همه با هم موافقيم.

در باره افسانه فقط يک سوال دارم:
آیا ما همه واقعيت را ميدانيم؟

مسلما نه. تا آنجا که من ميدانم دادگاه افسانه نوروزی علنی نبوده است. .
:اما تا آنجا که از شنيده ها و خوانده هايمان میدانیم
1-مقتول در اتاق خواب افسانه نورزوی به او حمله کرده است
2-مقتول رييس حفاظت اطلاعات بندرعباس بوده است

اگر افسانه قتل را عمدا انجام داده باشد باید این سناريو رااز قبل تهیه کرده باشد که حتی دادگاه افسانه نوروزی نيز جنین اتهامی به او وارد نکرده است.
اگر قتل غیر عمد باشد باید دید که آیا شش سال زندان در بدترین زندان ایران آیا برای او کافی نیست؟
راستی اگر هر يک از ما جای افسانه بوديم چه میکرديم؟

اگر افسانه نوروزی از خودش دفاع نمیکرد به احتمال زيد به جرم زنا سنگسار میشد. کدام مقامی میخواست رييس حفاظت اطلاعات را محکوم کند؟ مسلما رییس جمهور محبوب باآن سابقه درخشانش در قتل های زنحیره ای و پرونده زهرا کاظمی چنین کاری نمیکرد.
میشود گفت افسانه نوروزی مرگ با طناب را به مرگ زیر انبوده سنگ ترجيح داده است.

سوال دیگر این است که آیا دولتی که سی هزار نفر زندانی سیاسی را در یک تابستان قتل عام میکند و جوانان مردم را به بهانه های الکی در میدان ها به دار می آویزد...زندانیان سیاسی را به نام قاچاقچی مواد مخدر اعدام میکند..اما قاتلین نویسندگان و اندیشمندان و مبارزان را آزاد میگذارد.....دولتی که دست خودش تا مرفق به خون مردمانش آلوده است آیا صلاحیت رسیدگی به این پرونده را که یک طرفش منسوب به وزارت اطلاعات همین دولت است را دارد یانه؟
راستی اگر قضیه برعکس بو د و یک شهروند عادی در حال حمله به زن رییس حفاظت اطلاعات کشته شده بود آیا زن رییس حفاطت اطلاعات هم حکم اعدام می گرفت؟

راستی اگر قرار است همه قاتلي محاکمه شوند نباید اول نوبت کسانی باشد که در یک تابستان هزاران هزار انسان را قتل عام کردند و بعد اجسادشان را در کامیونهای حمل گوشت تلنبار کردند و در گودالهای جمعی دفن کردند؟ یا آن تروریستهایی که در ایران و خارج سر مخالفین را گوش تا گوش بریدند؟

مسلم این است که عدالت در ایران مثل خود دولت پوشالی است. اگر قرار است افسانه نوروزی مجازات شوداولا مجازاتش نباید اعدام باشد .دوماباید دادگاهش علنی باشد و مردم هم بتوانند قضاوت کنند و از همه جزييات آگاه باشند.

آزادی افسانه نوروزی به شرطی خطرناک است که در صورت آزادی به دیگران صدمه برساند.اگر دادگاه نتواند این را اثبات کند افسانه باید آزاد شود..

در این باره دو مطلب از نوشی عزیز و شبح گرامی می آورم:

ازوبلاگ نوشی:

وقتی پدری سر دختر هفت ساله شو توی یکی از شهرای جنوبی گوش تا گوش میبره و بعد توی گونی میندازه و میگه میتونم بکشمش چون باباشم. وقتی که پزشکی قانونی بررسی میکنه و میبینه چاقو کند بوده و بعضی جاها با دست، بله با دست سر بچه رو جدا کرده، اونوقت این بابا فقط سه سال محکومیت زندان میگیره، نمیدونم اسم اینو میتونم بذارم سهم در نظر گرفته شده واسه من یا نمیتونم.
نمیدونم وقتی عمویی به دختر برادر نه ساله ش توی یکی از شهرهای شمالی کشور تجاوز میکنه و دخترک رو با اون حال میبرن بیمارستان، اونوقت عموی اون بچه، فقط به خاطر اینکه بابا و مامان دختر ازش شکایت نکردن راست راست تو خیابون راه میره، میتونم بگم اینم سهم در نظر گرفته شده من هست یا نه.
نمیدونم وقتی زنی فقط بخاطر اینکه نمیخواد بهش تجاوز بشه، مردی رو میکشه و اون وقت حکم اعدام میگیره، اما وقتی زنی میره به پزشک قانونی و تن و بدن خودش و دختر شش ساله ش رو نشون میده که شوهرش به چه روزی اونا رو انداخته و از تجاوز وحشیانه همسرش به خودش میگه و جواب میشنوه که شوهر به قصد تنبیه و آموزش میتونه دست روی زن و بچه بلند کنه و در مورد تجاوز (همراه
با آسیب دیدگی) چون فرد خاطی شوهر خانوم بوده دادگاه نمیتونه کاری بکنه، حق دارم ادعا کنم اینا سهم در نظر گرفته شده منه یا نه.............



شبح عزیز
هم در ایی میلی در جواب به دو نفر از دوستان در رابطه باهمین مسئله نوشته بود::

ما در مقام قضاوت ننشسته‌ايم مسئله اين است که:
- با حکم اعدام به هر دليلی مخالف هستيم.
- با اين روش قوه قضاييه که برای افکارعمومی احترام قايل نيست و بعد از شش سال ما هنوز هيچ توضيح روشنی از پرونده نداريم مخالف هستيم
- اين که گناه‌کاری محکوم نشود هميشه به‌تر از آن است که بی‌گناهی محکوم شود.

و اما تاجايي که من از پرونده با اطلاع هستم. (و در مطبوعات خوانده‌ام)اين مقتول بوده است که لخت و بدون لباس در اتاق خواب افسانه به او حمله کرده است. افسانه نه تنها در زير تخت خواب که در جاهای مختلف خانه چاقو پنهان کرده است چون همسرش در تهران بوده است و او احساس ناامني می‌کرده است. سی‌وپنج ضربه چاقو در درگيری و کشمکش به مقتول وارد شده است و دست افسانه هم زخمي شده است. وقتی مرد قوی هيکلی نظامی به زنی حمله می‌کند آن زن برای دفاع مجبور است ضربات مختلفي وارد کند وحشت‌زده‌گی او را هم بايد درنظر گرفت. روزنامه شرق امروز نوشته است که کارشناسان اداره‌ی آگاهی بر دفاع افسانه شهادت داده‌اند...

با تمام اين اوصاف مسلما افسانه نوروزي مجرم است اما من تصور مي‌کنم 6 سال زنده‌گی زير تيغ اعدام در زندان بندرعباس که چزو بدترين زندان‌های جهان به شمار می‌رود کيف کمی نباشد...

ضمنا فراموش نکنيد که در مبارزه با اين غول مطلق نمی‌توان نسبی‌گرا بود هر چند من در تمام يادداشت‌های خود از يک‌سال‌ونيم پيش تا کنون به مجرم بودن افسانه هم
اشاره کرده ام

________________________
*****************

دلالی مرگ
این نکته راهم بایداضافه کنم که دلیل حکم اعدام افسانه این است که خانواده مقتول توانسته اند مبلغ ده میلیون تومان پول دیه را به دولت پرداخت کنند. یعنی اگر پول نداشتند افسانه اعدام نمیشد!!!عدالت از نوع ملایی!؟ یکی کشته شده و یکی دیگر حکم اعدام دارد. دو زندگی از بین خواهد رفت و در این میان دولت ایران ده میلیون تومان به جیب خواهد زد.

اعدامی ده میلیون تومان!!! اسم این به جز دلالی مرگ جیست؟
*********************

من هنوز هم بامطلبی که در بنر نوشتم موافق هستم و معتقدم افسانه نوروزی باید آزاد شود.





نظرخواهی مطالب قبلی در باره افسانه نوروزی


******
پي نوشت:جزييات پرونده افسانه نوروزي را در اين مقاله بخوانيد. طبق اين نوشته افسانه نوروزي دو بار توسط دو كارشناس و يك قاضي تبرئه شده است اما چون مقتول از نزديكان واعظ طبسي بوده است هر سه نفر از پرونده كنار گذشته شده اند.
********
طبق اين خبر قرار بوده كه افسانه نوروزي روز 14 يا 15 مهرماه به طور پنهاني اعدام شود اما كارزار بين المللي عليه حكم اعدام او فعلا اين امر را متوقف كرده است.





(عكسها از پيك ايران)

دوستان عزيز

اگر خواهان لغو حكم اعدام افسانه نوروزي هستيد لطفا::


1- به اين لينك برويد و پتيشني را كه هاله عزيز تهيه كرده است امضا كنيد.
2- به اين صفحه برويد و اسمتان را در ليست بگذاريد.(نامه اي كه در اين پايين گذاشته ام در همان صفحه به انگليسي آمده و ديگر لازم نيست اينجا امضا بگذاريد).


حميد عزيز نوشته كه حكم اعدام افسانه نوروزي به او ابلاغ شده است و هر لحظه بيم اعدام او ميرود.. اگر بتوانيد متن پتيشن را به دوستان ايراني و خارجي تان ايي ميل كنيد امضاي بيشتري جمع خواهد شد..

حسن آقا نامه دردمندانه مهديه دختر افسانه نوروزي به هاشمي شاهرودي را در همان صفحه گذاشته است.. امينه لاوال بايد خيلي خوشحال باشد كه . درنيجريه به دنيا آمده است و نه در ايران.





بنر جديد



اين بنر را حسن آقا درست كرد ه است و كدش را هم ميتوانيد از صفحه حسن آقا برداريد. وقتي كپي و پيست كرديد اگر ي را جدا مي بينيد ميتوانيد در تمپليت خودتان تصحيحش كنيد.
خيلي متشكر از حسن آقا كه با اين سرعت به كمك آمد.

پي نوشت:
حسن آقا يك صفحه جدا براي افسانه نوروزي درست كرده است . . كه لينكش اين است:
http://home.c2i.net/ahoraian/

متن انگليسي نامه را حسن آقا در آنجا گذاشته است. اين نامه در صورتيكه تعداد امضا زياد باشد هفته ديگر براي سازمان ملل فرستاده خواهد شد.

براي امضا كردن به همان صفحه
http://home.c2i.net/ahoraian/برويد و آنجا در نظرخواهي اسمتان را بنويسيد يا ايي ميل بزنيد.

هاله عزيز
متني براي پتيشن تهيه كرده است كه اگر لطف كند و براي همه ايي ميل كند ميتوانيم هر دو را بفرستيم. پتيشن اين خوبي را دارد كه ميشود به خارجي ها و كساني كه حتي به وبلاگ دسترسي ندارند هم فرستاد و لازم نيست مختص وبلاگ باشد.